Op 30-05-2012 heb ik mijn vorige kanjer Mondy moeten laten inslapen. Mijn vriendje was niet meer ...
Omdat ik toch graag weer een nieuw vriendje wilde, was ik voorzichtig aan wat sites aan het bekijken of ik wat kon vinden. Mijn wensen waren niet makkelijk bleek algauw : Een jonge merrie, paint, appaloosa of quarter waar ik de reining mee kon gaan leren. qua uiterlijk het liefst heel anders dan Mondy. Wat ik absoluut niet wilde was een (jonge) ruin of vos.
En toen kwam ik weer voorbij die ene advertentie op marktplaats...
Ik besloot je een kans te geven en ben met mijn ouders gaan kijken. Je knappe snoet en vriendelijke en toch ondeugende oogopslag vielen meteen op... maar je was zo..rustig...
Zadel erop en hoppa daar gingen we..dacht ik. Je was niet vooruit te branden en heb zelfs een zweep moeten vragen om je uberhaupt in draf te krijgen. Voor iemand die altijd heeft moeten terugrijden was dat een flinke domper. Mijn ouders zeiden dan ook, dat gaat hem niet worden

Ik denk dat we toen toch al een klik hadden met elkaar, want ondanks dat je een oudere ruin was.. niet western werd gereden en dus eigenlijk te rustig voor me was, heb ik gevraagd of we een stukje over de weg konden gaan. En wat ben ik blij dat ik dat heb gevraagd !!!
Er kwam wat leven in de brouwerij en je werd een stuk alerter, daar kon ik wel wat mee

Daar was je dan, een 12 jarige few spot appaloosa ruin met de naam Woldhoeves Jolly Joker. Je werd eigenlijk van begin af aan Odie genoemd, maar dat vond ik geen leuke naam en werd het dus gewoon Jolly Joker... Een naam die je ,zo blijkt, helemaal waar maakt

Dit is het eerste moment bij je nieuwe huisje... die foto geeft een band weer die we van het begin tot nu samen hebben

Tja wat doe je als je een vrijwel wit paard hebt.. juist de maand erop was ik al druk bezig om een bijpassende prins te zoeken

[ITP] Gezocht :
Maar natuurlijk deden we nog veel meer.. Je kreeg weer een western tenue op en we gingen elkaar leren kennen. Je was zo'n grote stal met zoveel paarden niet meer gewend, en die bossen

Ook begon je al vrij snel te veranderen in je gedrag, zo kwam ik er dus achter wat iedereen bedoelde als er over een appaloosa gepraat werd... Van slome duikelaar tot een nogal lompe onbesuisde deugniet. Zo scheen je nog nooit gebokt te hebben maar lag ik er in de eerste drie maanden naast door wat mooie bokken. Maar wat was het heerlijk om te zien hoe vrolijk en fanatiek je werd, je fleurde helemaal op

Ook met rijden begon er steeds meer verbetering in te komen. Voor beide was de western niet onbekend, maar de reining wel. Zo leer je met vallen en opstaan steeds meer en meer.
We begonnen met lessen, de conditie van beide ging met rasse schreden omhoog en ook je bespiering begon wat te komen.
Eerste keer erop

Maart dit jaar

Door goed op te letten, te lessen en te leren van de tips die ik in de topics heb gekregen ging het steeds beter.
Zo maakten we in april ons eerste stopje. Nog lang niet perfect maar voor mij iets om trots op te zijn.
Natuurlijk hebben we niet alleen in de bak gereden en hebben we ook de bossen samen verkend. Voor mij bekend terrein maar voor jou een hele gewaarwording, zeker het ven ( Joker: Wauwie kunnen we daar doorheen

En toen was het alweer juli en was je alweer een jaar bij mij..
We zijn toen voor het eerst samen met de trailer weg geweest en zijn we naar een fotomeeting geweest. Wat vond je het spannend ,maar zolang je aan mij vast geplakt kon zitten was het goed

Uiteindelijk heb je je geweldig gedragen en zijn er prachtige foto's uit gekomen !!!!

Ook kwam ik er achter waarom veel mensen niet zo snel/graag een schimmel/witte willen hebben..
[ITP] Beste paardenbaasjes...
Heel fijn als je een paard hebt wat dan ook nog eens de macarena, vogeltjesdans enz staat te doen op de wasplaats omdat het hem te lang duurt.
Tja en dan het stukje filmheld..... het is een hele schok om te beseffen dat je paard iets voor je verzwegen heeft... vooral als het dan ook nog een te maken heeft met mr Johnny Depp

[VVDD] Help mijn paard heeft iets voor mij verzwegen !

Het overige bewijs staat in bovengenoemd topic..
En tja dan is de film op het grote doek verschenen en moet je iets anders bedenken.
Joker probeerde stuntman(paard) uit, maar besloot dat meespelen in het vervolg van the smurfs toch meer in zn straatje lag (Wat ene Koper mij graag wil laten onthouden

http://img163.imageshack.us/img163/5388/2f1v.png
Met bijpassend halster
http://img841.imageshack.us/img841/8577/o8pm.png
En als je dan een vrouwtje hebt wat graag doet fotograferen, ben je geregeld de pineut

Im bem me kumstgemitje kmijt

http://img833.imageshack.us/img833/326/p8hw.jpg
We rijden niet alleen buiten of oefenen in de reining.. ook pakken we wel eens een sprongetje mee en "spelen" we graag. Het vertrouwen dat we in elkaar hebben is zo bijzonder

http://img39.imageshack.us/img39/2849/jyfk.png
Dit keer kwam er een fotografe naar ons toe, waar ik wederom prachtige foto's van heb gekregen !!
Ik ben dubbel zo trots op de foto's omdat ze voor mij laten zien hoever we al zijn gekomen samen.

Tja omdat het grote doek wat ging vervelen, besloot je dat je graag een reality ster wilde worden.
[VVDD] Help mijn paard heeft iets voor mij verzwegen part ll

Zo zie je maar, met jou verveel je je nooit

Knappe, leuke en lieve vent van me... geen paard heeft ooit zo mijn engelengeduld zo erg op de proef gesteld als jij dat doet. Geen paard is ooit zo vies geweest. Geen paard is ooit zo'n ontiegelijke deugniet geweest... maar wat ben ik gek op je !!!!