Ik wilde altijd al graag een grote(boven de 1.70) vosmerrie en was specifiek op zoek naar een flemmingh nakomeling.
Dit omdat mijn ervaring hiermee was dat het werkwillige maar coole paarden waren.
Ik kwam al snel uit bij een 3 jarige merrie en na een paar keer te zijn gaan proefrijden besloten om deze merrie te gaan kopen.
Echter mijn eigenste paard was nog niet verkocht maar werd na een paar dagen wel gekeurd en dan bij goedkeuring was hij verkocht aan een nieuw goed baasje.
Ik heb toen op zaterdag afgesproken met de trainingsstal dat ik de merrie wilde en mijn eigenste paard zou op maandag gekeurd worden. Eventueel wilde de trainingsstal mijn ruin inruilen op de nieuwe merrie. Dus alles was rond en mondeling, via mail en sms vastgelegd dat de merrie van mij zou worden.
Twee dagen later werd mijn ruin goedgekeurd en verkocht en stond ik na 3 jaar met een lege stal en ondanks dat ik voor 200% achter mijn beslissing stond had ik het er evengoed moeilijk mee.
We hebben meteen de trainingsstal gebeld dat ze de merrie konden brengen maar daar kreeg ik het zeer onverwachte nieuws dat ze de merrie de dag daarvoor(1 dag na onze afspraken) aan de andere geïnteresseerde voor een hoger bod verkocht hadden!!
Dit had ik niet zien aankomen en was dan ook behoorlijk overdonderd.
Ik moest dus weer op pad op zoek naar een nieuw geschikt paard. In de tijd van de 3 jarige merrie had ik nog een 4 jarige grote vosmerrie gezien op sporthorses die voldeed aan mijn eisen alleen stond zij wel erg ver weg.
Dus eerst maar eens paarden in de buurt gaan bekijken en berijden maar niks naar mijn smaak.
Toen op aanraden van mijn vriend toch maar een afspraak gemaakt om naar Aalsmeer te gaan en de 4 jarige merrie te bekijken.
Ik liep samen met de fokker langs tientallen paarden en stallen en zo n 40 meter verderop kwam een paard met zijn hoofd over de staldeur en keek mij recht aan. Ik vond het een prachtig paard, totdat de fokker stopte voor haar deur! Dat was April!!
Ik had haar niet herkend vanaf de fotos van de advertentie want die waren maar erg klein.
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... eefb71.jpg
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... b82371.jpg
Ze werd voorgereden en vervolgens stapte ik op en ik was meteen op slag verliefd. Het proefrijden werd gefilmd door mijn vriend zodat ik het aan mijn instructice kon laten zien en ook zei vond dit een geschikt paard voor me.
Ik had meteen weer een afspraak gemaakt voor 2 dagen later en heb toen alles zelf gedaan en meteen zelf opgestapt en toen wist ik het zeker: dit was het paard waar ik naar op zoek was!
Enkele dagen later is ze gebracht en heb ik haar helemaal röntgenologisch en klinisch laten keuren en ze was helemaal goed!!

Ze was 4,5 jaar en nog erg groen qua africhting en toen pas sinds zo’n 3 maanden onder het zadel.
Vervolgens heeft ze 2 weken later helaas een ongelukje gehad op de wei. Ze was geen weidegang gewend en is in een dolle bui vanuit stilstand over het ijzeren toegangshek gesprongen en heeft daarbij een lelijke val gemaakt en vervolgens zo’n 8 weken stilgestaan.
Op de kliniek bleek er gelukkig niks ernstigs aan de hand te zijn(kneuzing en benen flinke schaafwonden) en na 8 weken op de paddock en stappen aan de hand konden we weer beginnen.

Daarna hebben we helaas nog enkele keren wat pech gehad maar het waren gelukkig nooit erge dingen.
Ik heb het erg rustig aan gedaan met haar en de training voorzichtig opgebouwd.
Onze 1e les samen;

Ze was erg groot en slap en wilde haar de tijd geven om helemaal uit te groeien. Tussen haar 5e en 7e jaar is ze nog zo’n 6 cm gegroeid en momenteel zal ze wel klaar zijn met groeien in de hoogte en nu moet het nog in de breedte

Vanaf de 1e dag was ze dikke maatjes met een oudere zelfstandige merrie die niet erg sociaal was normaal gesproken;

april 2010 ;

juni 2010 fotoshoot

oktober 2012 haar zelf geschoren

Ik heb haar vervolgens de afgelopen 3 jaar alles zelf geleerd en we gingen na een jaar dat ik haar had regelmatig trainen op verschillende locaties om haar zoveel mogelijk overal aan te laten wennen.
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... 011007.jpg

Ze was erg angstig van de trailer en amper te laden en als ze erop stond dan begon ze te trappen.
Nar ruim een jaar van oefenen en trainen en veel geduld was het trailerladen geen probleem meer en kon ik haar zelf laden zonder hulp.
Na mijn operatie in maart 2011 waardoor ik 6 weken bedrust moest houden zijn we langzaam aan begonnen met wedstrijden. Ondanks dat ze snel gespannen is op wedstrijd en dan wat hectisch en gestresst kan worden kwamen we toch meestal wel met rozetten thuis. Momenteel staat de teller op L2 + 18 wp en in Maart maken wij ons M1 debuut.
In de zomer van 2012 mochten waren wij zelfs geselecteerd om mee te doen aan de Brabants kampioenschappen!
Iets wat ik nooit had durven dromen.
Mijn stalgenoten en mijn vriend hadden me verrast en kwamen met een groepje kijken en hadden speciaal shirts laten drukken ter aanmoediging van mij en zo trokken we dus erg veel bekijks op de velden van de Brabants kampioenschappen

http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... 142700.jpg
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... WA0004.jpg
Het was een geweldige ervaring en ondanks dat April tijdens het losrijden helemaal in de stress schoot van alle drukte en spanningen om haar heen was ik toch supertrots op haar. Het was die dag ruim 35 graden en we moesten ruim 45 minuten met de trailer reizen en daardoor was haar ontspanning in de proef helaas wat weg.
Ze was niet fijn in de aanleuning en sommige onderdelen waren erg rommelig maar we hadden toch weer 2 wp behaald en daarmee de klasse L1 afgesloten met 33 wp

Plonie van Ploned fotogravie(zij heeft ook beide eerdere fotoshoots gedaan) heeft van die dag een super leuk filmpje gemaakt;
http://www.youtube.com/watch?v=nHUktYdI ... e=youtu.be
klasse B

klasse L1

Behalve wedstrijden rijden, dressuurmatig trainen en longeren genieten we samen ook regelmatig van buitenritten alleen of met een groep.

in juni 2012 hebben we ook nog black fotoshoot gedaan;

Daarnaast zorg ik voor veel afwisseling in de training om het voor ons beide leuk te houden en staat zij elke dag het hele jaar door op de wei met 3 weidemaatjes.
Ik ben ontzettend blij met haar en weet zeker dat zij nooit meer weggaat.
Op naar nog veel meer jaren!!