Een bewogen jaar met veel ups en down's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Een bewogen jaar met veel ups en down's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 20:59

Heey

Hier ook het jaar overzicht van ons. Er is veel gebeurd. Leuke dingen maar ook minder leuke dingen.

Januari: Het vorige topic eindigde we met een fitte Nikita. Helaas werd ze in januari weer erg futloos. Toen hebben we in overleg met de VA het voer veranderd en dat bleek de oplossing voor Nikita. Na een week merkten we al verschil. Volgens de VA konden we weer rustig gaan rijden. Omdat de bak vaak slecht lag zijn we het buiten rijden gaan oppakken. Dat was vaak geen succes maar de stukken dat ze braaf was waren heerlijk. Met Nouchka ging het prima. Lekker een beetje spelen en borstelen.
1.Afbeelding

februari: In februari is hier ook veel sneeuw gevallen wat ons de gelegenheid gaf om onze zelfs gemaakte slee uit te proberen. Nikita kon de slee mooi trekken en ze vond het helemaal geweldig. Nouchka vond de sneeuw maar raar. Toen de sneeuw weer weg was zijn we verder gegaan met het opbouwen onder het zadel. Het rijden gaat erg lekker en Nikita werkt super mee. Ook Nouchka doet het goed. Hier en daar wat probleempjes met haar karakter maar ach, het gaat wel lekker zo.
2. Afbeelding
3.Afbeelding

Maart: Dan begint alle pech. Nikita raakt begin maart hoefbevangen. Ook heeft ze rechts voor een hoefzweer die maar moeilijk weggaat. Na een aantal weken krijgt ze links achter ook weer een hoefzweer. Ook hebben we deze maand besloten om Nouchka te koop te zetten. Ze was toch wat te moeilijk voor ons dachten we. De hele maand is het een beetje sukkelen met Nikita.
4.Afbeelding
5.Afbeelding

April: In april zijn we weer aan het opbouwen met Nikita. Ze mag af en toe het gras op en we pakken het rijden weer rustig op. Dat gaat allemaal heerlijk. Nouchka is nog steeds bij ons, geen geïnteresseerde gehad. We zijn consequenter geworden en dat gaat beter. Eind April is het weer mis met Nikita. Een dikke ontsteking in de hoef rechts voor. Stok en stok kreupel. De VA krijgt hem niet goed genoeg open dus de hoefsmid erbij. Die krijgt hem wel goed open. Nikita moet vanwege de ontsteking volledig op het gras.
6.Afbeelding
http://5.media.hyves-static.net/1483819 ... 19060.jpeg

Mei: Begin mei krijgt Nikita een aangepast ijzer rechts voor. De ontsteking is weg gelukkig, nu moet de druk van het gemaakte gat af. Met het speciale ijzer loopt ze heerlijk. We mogen weer rustig aan de slag. Nikita loopt dag en nacht op het gras en dat gaat gelukkig goed. Nouchka gaat uit de verkoop en mag lekker bij ons blijven. Sinds wij consequent zijn geworden is ze goed te hanteren. Nouchka word 2. Ik begin aan een behandeling om van mijn cvs af te komen of het iig te verminderen. De start is erg zwaar.
7.Afbeelding
http://8.media.hyves-static.net/1496012 ... 12327.jpeg

Juni: In juni ben ik druk bezig om mijn diploma te halen, die ik ook gehaald heb. Tussen alle examen stress is er ook tijd voor ontspanning. Zo heb ik voor het eerst gegaloppeerd met Nikita, hebben we lekker buitenritten gemaakt wat niet altijd even goed ging en hebben we vaak de bak gesleept.
Met Nouchka zijn we begonnen met wat grondwerk. Wat vind ze dat leuk en wat doet ze het goed. Eind juni ben ik onderuit gegaan met de scooter. Helaas dus weer even niet trainen met Nikita.
http://2.media.hyves-static.net/1501135 ... 35897.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1504154 ... 54409.jpeg

juli: Na het onderuit gaan met de scooter in eind juni kan ik begin juli de training weer oppakken met Nikita. De behandeling is zwaar maar ik merk al een klein beetje vooruitgang. Voor het eerst gesprongen met Nikita. Nouchka doet het ook goed, wat geniet ik van onze meid.
8.Afbeelding
http://3.media.hyves-static.net/1509687 ... 87250.jpeg
http://8.media.hyves-static.net/1504838 ... 38015.jpeg

augustus: Begin augustus weet Nouchka het voor elkaar te krijgen om de karabijnhaak aan haar halster door de lip te trekken. De haak ging er dwars doorheen. Je kon door de wond zo haar mond inkijken. Gelijk de VA erbij maar hij kon het niet hechten. Het moest zo genezen. Gelukkig deed het dat ook.
Met Nikita nog steeds lekker aan het rijden. Dan in de bak en dan lekker buiten. De buitenritten gaan nog altijd niet geweldig maar we zetten door. De stukken dat ze braaf is zijn echt genieten. Eind augustus begin ik aan mijn nieuwe opleiding. Eerst een kennismakingsweek dus nog veel tijd voor Nouchka en Nikita.
9.Afbeelding

September: In september krijg ik het wat drukker met school en daardoor minder energie om wat met Nouchka en Nikita te doen. Begin september word Nikita ziek. Een fikse wormbesmetting. Een goed ontwormschema gekregen en Nikita knapte weer op. We zijn begonnen met wandelen met Nouchka. Nikita gaat ook mee waardoor Nouchka ziet dat het toch niet zo eng is op straat. Mijn behandeling staat even stil vanwege school. Op school moet ik nog geregeld krijgen dat ik ermee verder kan.
10Afbeelding

Oktober: Begin oktober zijn we bij Shaddy op bezoek geweest ( Shaddy is de moeder van Nouchka en is van ons geweest). Het was erg emotioneel maar ook erg fijn. Verder hebben we door omstandigheden moeten besluiten om 1 van de dames te verkopen. Voor Nouchka hadden we meteen een geïnteresseerde. Die is komen kijken en 2 dagen erna is ze opgehaald. Ze heeft een super fijn plekje gekregen. Ook krijgen we problemen met het zadel. Het ligt niet helemaal lekker meer. Gelukkig lijkt er een oplossing te zijn gevonden.
Nikita staat niet lekker meer op onze stalling. We zijn druk opzoek naar iets anders.
11Afbeelding
http://1.media.hyves-static.net/1520463 ... 63440.jpeg

November: In november is de bak heel slecht waardoor we eigenlijk alleen maar buitenritten kunnen maken. Nikita is nog steeds niet de makkelijkste maar we hebben toch veel plezier. Het gemis van Nouchka is groot. De gedachte dat ze een fijn plekje heeft helpt een beetje.
Er word ons verzocht een andere stalling te zoeken. 28 november verhuist Nikita naar een andere stalling waar ze het meteen naar der zin heeft. Ook wij hebben het er naar onze zin.
12Afbeelding
13Afbeelding

December: Een maand vol rugproblemen. De 1ste week op stal heeft Nikita rugpijn. Nadat het weg was weer gaan rijden en na het rijden stond ze weer met rugpijn. Toen hebben we het zadel bekeken en tot de conclusie gekomen dat het door het zadel komt. Contact gehad met een aantal mensen en nu kunnen we nog 1 ding proberen. Werkt dat niet dan zal ik waarschijnlijk voortaan met een bbp moeten gaan rijden.
Deze maand wel veel grondwerk gedaan en lekker zonder zadel gereden. Ook hebben we Nikita's borst geschoren want ze kon haar warmte niet meer kwijt. Afgelopen week liep Nikita kreupel. Nu alleen nog stijf dus we zijn lekker aan het stappen. We hebben het wel allemaal goed naar onze zin op de nieuwe stal. Nikita is in positieve zin erg veranderd. Ik heb de behandeling weer opgepakt en ben naar verwachting in februari van de cvs af.
14Afbeelding
15Afbeelding

Dit was ons bewogen jaar. Ik hoop dat volgend jaar een leuk jaar word zonder al te veel pech.
Ik hoop dat we van Nikita mogen genieten, dat ik geen last meer heb van de cvs en dat ik goed mijn opleiding kan volgen.

RenWaBl

Re: Een bewogen jaar met veel ups en down's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:29

Wat een mooi overzicht van jullie jaar, Angela.
Ik hoop dat 2013 een positief jaar voor jullie wordt waarin jij en Nikita lekker kunnen rijden! :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 18:53

Dankjewel Bianca :) Dat hoop ik ook.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:07

Na alle pech die jullie gehad hebben, verdienen jullie samen een super 2013!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:22

Dankjewel :) Ik hoop dat 2013 ons jaar gaat worden.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:51

Pfoe wat een jaar zeg! Heel emotioneel zo te lezen. Ik hoop dat 2013 jullie jaar gaat worden en dat jij en Nikita gezond worden en blijven :)
Nikita ziet er wel happy uit vind ik, jullie zijn een leuke combi.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 14:40

Kim: Dankjewel :) Het was idd een erg emotioneel jaar. Echt heen en weer geslingerd tussen blijdschap en verdriet. Ze oogt nu idd erg happy. Ze lijkt het goed naar der zin te hebben op de nieuwe stalling.