Opnieuw leren rijden - van toen tot nu

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opnieuw leren rijden - van toen tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:14

Anderhalf jaar geleden ontmoette ik haar...... mijn mooie meisje, waar ik in het begin vooral heel veel ruzie mee had.....

Afbeelding

http://i1084.photobucket.com/albums/j40 ... /samen.jpg

Zitten was niet m'n sterkste punt......

Afbeelding

Al dacht ik zelf wel dat ik dat kon O:)

Afbeelding
Spelen met een plas ging best :')

Afbeelding
.....maar de bocht om was zo makkelijk niet.......

https://lh5.googleusercontent.com/-WH7R ... cht+om.jpg
.....wat dan weer niet zo raar is, als je op de verkeerde kant zit, op je doos, veel te veel aan je binnenteugel zit, en je buitenhand vergeet :+ we hadden nog véél te leren, Veggie was zo groen als gras, en ik had heel, heel lang heel veel verkeerds geleerd.

Afbeelding
En toch was dat ook de tijd dat ik kadootjes van haar kreeg..... dat ze soms heel fijn mijn hand opzocht..... en ik alles weer weggaf....... dág nageeflijkheid....... beroerd zitten schijn ik vooral goed te kunnen als mijn paard haar lijf gaat gebruiken zo ik het graag wil..... dan ben ik zo blij dat ik alles weer vergeet.......

En intussen viel ze af.....
Afbeelding

Afbeelding
Ik leerde rechterop te gaan zitten, en mijn hakken te laten vallen......

Afbeelding
Vegs kreeg meer spieren, spande de buikspieren aan, en deed wat meer haar rug loslaten.....

Afbeelding
.....ze kantelde haar bekken, en dan had ze een retegaaf achterbeen.......

Afbeelding
En dan zat ik er natuurlijk weer op als een krant :+

Afbeelding
De band tussen ons werd steeds beter.....

Afbeelding

Afbeelding
En ze was van een moddervette, onbespierde merrie veranderd in een sportmodel.

http://i1084.photobucket.com/albums/j40 ... 12/F24.jpg
De bocht was geen probleem meer..... let wel, linksom, dat wás de moeilijke kant, maar toen niet meer.......

Afbeelding
..... en ze spoort!!!!

Afbeelding
Zelfs de galop kwam regelmatig terug...... en werd steeds leuker...... :D

In de zomer nam ik afscheid van haar, en ik heb veel om haar gehuild. Nu heeft ze een plekje, en ik een nieuw vriendinnetje.......

Maar zíj blijft mijn opnieuw leren rijden paard, ik heb zoveel van haar geleerd...... nog altijd verbaas ik me over hoeveel invloed kleine veranderingen bij de ruiter op het paard hebben......
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-12 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

annutjuuh

Re: Opnieuw leren rijden - van toen tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:20

Mooi overzicht!! Jammer dat ze niet meer bij je is... Je zit is idd verbeterd!! Stoor me wel erg aan je slofgebruik bij de laatste foto's! Vind dat dat ook zeker onder het 'leren rijden' valt... Denk eerlijk gezegd niet dat dat de 'goede' manier van rijden is ;) Veel succes met je nieuwe paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:23

Heb ik er maar een paar keer omgehad, hij hing los, was puur voor tussen m'n oren.......

maar ik ben niet meer van plan om hem te gebruiken, want om eerlijk te zijn voegde het niks toe :o

Ook weer een leermomentje denk ik dan maar...... :D

En thanks!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:26

Super!! Nu met je nieuwe paard lekker verder werken!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:29

Ja, da's een pupsel, dus dat is weer een avontuur op zich :j
maar ik heb van deze dame zóveel geleerd, echt, weer een pak meer ervaring, dat ik dat allemaal wel aandurf......

we gaan het zien!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:31

Wat een leuk overzicht! Ik vind het een erg mooi paard geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:32

Thanks! :D wat leuk om te lezen! (was ik ook echt trots op)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:50

Leuk om te zien hoeveel er op een jaar kan veranderen en hoeveel je bij kan leren! Je paard is veel meer echt paard geworden, jammer dat ze verkocht is, maar je staat alweer klaar voor een nieuwe uitdaging in 2013! Is je groene al oud genoeg om mee te rijden?

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:54

erg leuk om te zien! jammer dat ze verkocht is. ik vind je slofgebruik gewoon vriendelijk.. hij hangt gewoon los en werkt in als hij nodig is. heel veel plezier met je nieuwe paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:58

@ Ympi: Nou ja, ze is 3, en ze kan aan de hand meelopen en voetjes geven, en dan vindt ze zichzelf héél knap :') :+: zo zoet is dat <3
En je kan erop zitten, maar is nog wel wat werk zeg maar :) oud genoeg.... weet ik neit goed. Weet wel dat ik heel rustig met 'r aan ga doen, denk eens per week erop is in het begin echt genoeg :j

Dank, vind het ook bijzonder hoe zij veranderd is idd, en ja, je kan heel veel bijleren in een jaar :j
ik ben trots, echt, maar ook een beetje verbaasd, van een paard wat echt scheef was, tot een paard wat vrijwel recht is, veel mooier in haar lijf zit, mooi bespierd is, en jeetje..... ik heb gewoon een beetje leren ríjden in een jaar, en dat vind ik best vet 8-)

@ adaya: thanks!
ik mis haar ook :j het rijden, maar ook het knuffen met 'r, en ze kon echt one hell of a jambette..... vd vond ze super :D
maar goed, soms loopt het leven ff niet zoals je wilt, en je kunt een boel plannen maken, maar soms gaat het gewoon even niet zo.... heel, heel jammer, maar ik troost me maar met de gedachte dat ze wellicht een ander opnieuw leert rijden.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:01

3 is een fijne leeftijd, maar waarschijnlijk nog niet direct rijfoto's voor 2013 dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:03

Nee, da's net iets te vroeg, 't is nog niet erg indrukwekkend allemaal :')

Haar koppie is spectaculair, en hoe blij en trots ze is ook, maar ja, dat valt niet onder rijtechnische prestaties :D maar 't is voor mij wel een belangrijke basis, een blij en trots paard :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:42

Yamcha schreef:
Heb ik er maar een paar keer omgehad, hij hing los, was puur voor tussen m'n oren.......

maar ik ben niet meer van plan om hem te gebruiken, want om eerlijk te zijn voegde het niks toe :o

Kan me anders nog wel foto's herinneren waar je je slof wél een heel stuk strakker had dan je teugels. Omdat jij het in je broek deed als je verzorgpaard een stukje galoppeerde. Dat voegt dan inderdaad weinig toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:48

Klopt. Maar goed dat ik dáárvan geleerd heb,niet? :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:54

Nou zeker. Ik hoop dat je nu een paard hebt waar je wel op kunt galopperen. Of dat je dat anders zonder hulpteugels kunt bereiken ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:13

Leuk overzicht Yamcha. De vorderingen zijn goed te zien. :j Heel jammer voor je dat Vegs is weggevallen maar gelukkig heb je een nieuwe uitdaging.

Verder zegt wel of niet galloperen me niet zoveel. Het is verstandig om dingen pas te gaan doen als je er aan toe bent en dat moment ligt voor iedereen anders. Ik vind het alleen maar getuigen van lef om dat voor jezelf toe te geven ipv tóch dingen te doen "omdat de buitenwereld het zo wil".

Veel plezier met je nieuwe paardje +:)+

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:18

Leuk overzicht, ik herken veel van jouw problemen in het begin bij mezelf terug. Hopelijk ga nog heel veel leren van je nieuwe paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:33

Dank Gooya, fijn om te horen :+:

Cabelona, dank je wel :) denk dat dat wel gaat lukken :)

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:35

Wauw wat is zij mooi zeg! Echt prachtig kleurtje <3