Het jaar 2012 met draakje Romana..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Het jaar 2012 met draakje Romana..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 20:41

:wave:

Romana is een 11 jarige Haflinger merrie van 1.50 hoog, die ik nu alweer 2 jaar in mijn bezit heb.
Helaas was dit jaar niet ons jaar.. meer downs gehad dan up maar we gaan weer voor een frisse nieuwe start in 2013.
Kijken jullie mee?

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Nog een keertje. - Stofzuiger...

Februari 2012. Een dik pak sneeuw zorgde voor veel speelplezier. Romana ging aardig tekeer met spelen en van rijden kwam er weinig in deze periode. Enkele keren nog wel door het zachte sneeuw kunnen rijden maar ook dagen dat alles zo spek en spek glad was dat ze maar gewoon met de kudde naar buiten ging en verder even lekker niks...

Afbeelding
3. Na de heftige sneeuwval konden we eind februari het rijden weer goed oppakken. Weer actief gaan lessen en ondanks dat Romana er vaak anders over dacht en overal bakkabouters begon te zien en lekker ging protesteren toen er weer wat meer van haar gevraagd werd, ging het rijden steeds beter..

Stap. Screen.

Afbeelding
4. 30 maart 2012. Bokker Bietjuhh kwam voor het eerst op visite. Kende haar al jaren via bokt, iedere dag smsen, whatsappen en noem maar op, maar toen kwam toch echt de dag van de meeting. We hebben het hartstikke gezellig gehad en Romana vond 'r maar wat interessant. Lekker wezen spelen die dag en op de foto gezet. Romana liet even zien waarom ze bekend stond als 'draak'

Afbeelding
5. 30 April 2012. Aan haar vriendje (stal naast Romana) toch even een keer extra laten zien dat ze heel erg sexy is... :j

Afbeelding
6. 15 mei 2012. Met vliegendeken op de wei. Ze kreeg heel erg veel last van beten en sommigen waren zo erg dat ik er gewoon een periode geen zadel op kon leggen. Training was weer terug bij af, maar met de vliegendeken erop herstelde het sneller en konden we weer snel aan de slag. Op deze foto staat op de hoge bult op de crosswei. Mochten ze daar met de kudde grasmaaien en de grote bult op en af is één van Romana haar favoriete bezigheden. :)

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

27 mei 2012. Een erg bijzondere gebeurtenis op de foto vastgelegd.. want ja, Romana vertikt het om te springen.. Vaak geprobeerd om rustig aan met balken te beginnen en een mini kruisje, maar ze vindt het gewoon helemaal niks.. een keertje met een stalgenoot de crosswei op gegaan en kijken of ze mee wilde als er een ander paard voorop ging. Na poging of tig keer, sprong de dame dan toch een keertje mee.. Spelen in het water en heuveltjes op en af is dan weer nooit een probleem voor dr geweest..

Afbeelding
9. 8 juli 2012 voor de 2e keer een onderlinge wedstrijd gedaan. Het was de hele dag al rot weer maar helaas kregen wij (en mijn voorlezer...) het meeste op onze dak. In een zware stortbui een hele goede proef neergezet. Dat ik tot aan mijn ondergoed nat was deed me niks meer, want ze liep de sterren van de hemel. Na alle tegenslagen met rijden en ploeteren tijdens de lessen liep ze dan eindelijk een beetje hoe ik haar wilde hebben.. maar helaas dacht de jury daar anders over.. maar nog steeds erg trots op mijn pony.

Afbeelding
10.

Hoge dressuur?

12 augustus 2012. Een hele warme dag, wat voor Romana niks uitmaakte... die gaat altijd als een idioot tekeer. Stel nou dat ze je niet serieus meer nemen na een paar dagen braaf zijn, toch? Dan moet je weer even laten zien wat je in huis hebt als pony..

Afbeelding
11. 18 Augustus 2012. Één van de heetste dagen van het jaar, dus zochten we samen de verkoeling op in de waterbak van de crosswei... wat hebben we toen ontzettend genoten en gelachen. Soms kon ik je wel achter het behang aan plakken of dreigen met je naar de Mac te sturen, maar op deze momenten wist ik weer waar ik het allemaal voor deed en kon de hele wereld me gestolen worden.. toen was het nog allemaal goed..

Afbeelding
12.

Nog eentje.

En toen verging eventjes de wereld.. September was een rot maand.. deze foto's zijn van 29 september. Één van de weinige keren dat ik heb gereden.. mijn beste vriendinnetje Bianca (Bietjuhh) overleed en mijn hoofd stond nergens meer naar.. De keren dat ik naar stal ging was het om te knuffelen en ergens een beetje troost uit te halen, maar rijden zat er gewoon niet echt in.. Vlak hiervoor ging het rijden ook erg k*t. Vanuit alle hoeken haalde ze allemaal streken uit en er ging maar weinig goed. Een aantal keer vreselijke last van mijn rug gehad door de extreem gemene bokken van deze tante, dus het plezier met rijden was al een beetje weg... als ik er dan weer een keertje opstapte, wist ik niet wat ik kon verwachten. Kon ik eventjes lekker ontspannen 20 minuten rijden.. even alles vergeten? Of mocht ik weer hopen dat ik kon blijven zitten tijdens de rodeo? Nee.. weinig tot niet gereden in de periode van september en oktober.. :n

Afbeelding
13.

Stappen met kleintje op de rug

28 oktober 2012.. je wist precies met wie je te maken had.. een volwassen iemand die wel wat kon hebben, of klein grut waar je oh zo voorzichtig mee moet zijn.. god, wat was je lief als kinderpony met kleintjes van 3 en 4 jaar oud. En maar kroelen.. en een rondje stappen op je rug met mama er naast was ook geen probleem. Alsof je niets anders deed in je leven..

Afbeelding
14.

Kaal in het geheel

In november toch langzaam de draad weer oppakken.. nog steeds een emotioneel wrak, maar jij hebt ook je aandacht nodig. Ik begon weer met lessen maar je zat zo enorm dik in je vacht, dat je na 10min al zeiknat van het zweet en ik langer bezig was met je droog te krijgen dan we aan rijden toe kwamen.. scheren dus! Lekker kaal in het herfstzonnetje op de foto gezet en we konden weer aan de slag. Dit gaat momenteel ook niet zonder slag of stoot, maar we werken er hard aan om het plezier weer terug te krijgen en je weer een beetje in het gareel te krijgen..

Afbeelding
15.

En gisteren nog even in de sneeuw op de foto gezet.. Je stond weer lekker om mijn vader heen te springen en vond het maar weer wat leuk. Hier komt snel nog een topic over en anders wanneer er weer een pak valt en weer foto's ga maken, dat ik dit even ga samenvoegen..

Al met al was dit niet ons beste jaar en verwacht ik dat begin 2013 het ook nog allemaal moeizaam zal gaan, hoop ik toch dat ik weer een beetje kan gaan genieten.. en dat ik met Romana het vertrouwen met rijden weer terug krijg. Want echt, ondanks dat het een vreselijke draak kan zijn is het een geweldige lieve pony waar ik altijd erg hard om kan lachen..
Laatst bijgewerkt door Cynn op 09-12-12 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Charmaiineee

Re: Het jaar 2012 met draakje Romana..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:42

Wauw! Knappe haf!
En leuk dat bruin :))

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:52

Romana is en blijft een knappie haflinger.
Het komt allemaal wel goed, en je moet het overlijden van Bianca nog verwerken. Dat gaat niet 1 2 3, je kan vooral lekker troost en rust zoeken bij Romana.

Het is en blijft een lief draakje, komt echt wel goed in 2013!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:32

Wat is Romana toch een prachtige haflinger. :~ Een van mijn favorieten van bokt. :j
Herken in je verhalen over haar streken ook veel van mijn eigen pony terug... Ook qua uitstraling trouwens. :P

Ik hoop voor jullie dat 2013 een beter jaar wordt... Het is jullie gegund. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 13:07

Charmaiineee schreef:
Wauw! Knappe haf!
En leuk dat bruin :))

Thanks!

Samsie schreef:
Romana is en blijft een knappie haflinger.
Het komt allemaal wel goed, en je moet het overlijden van Bianca nog verwerken. Dat gaat niet 1 2 3, je kan vooral lekker troost en rust zoeken bij Romana.

Het is en blijft een lief draakje, komt echt wel goed in 2013!

Dankje Samantha! :)

Ntlie_ schreef:
Wat is Romana toch een prachtige haflinger. :~ Een van mijn favorieten van bokt. :j
Herken in je verhalen over haar streken ook veel van mijn eigen pony terug... Ook qua uitstraling trouwens. :P

Ik hoop voor jullie dat 2013 een beter jaar wordt... Het is jullie gegund. :)

Hahaa, we hebben een fan, wat leuk :D ! Ik volg jouw topics toevallig ook altijd, haha :Y)
Dank je wel voor je reactie!

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:46

Leuke pony! En met het rijden gaat het vast goed komen! Sterkte met het verwerken van het verlies van je vriendin.

AnneRekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:23

zo wat een mooie fotos zitten er tussen ! kun je gelijk zien wat een leuke haff het is !