Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-12 20:27

Januari
In januari overleed mijn beste maatje Harry. Ik was er kapot van en twijfelde of ik een nieuw paard wou. Ik heb het laten bezinken, echter vroeg de stal waar ik stond of ik toch weer een fjord een zocht. Want zij hadden een 2,5 jarige fjord staan die zij gefokt hadden en de man die hem gekocht had wou er toch weer vanaf.
Afbeelding


Februari
In februari ben ik gaan kijken naar die nieuwe fjord. Ik wist wel wie hij was en wie zijn ouders waren. Heb hem van veulen af aan zien opgroeien. En foei wat vond ik hem lelijk := Maar toch een 2e bezichtiging gedaan. Toen kon hij ook even los in de bak en ja hoor hij liet zien even zien. Vooral de draf was erg goed. Zijn fokkers (waar ik in pension sta) waren razend enthousiast over dit paard.

Eerste bezichtiging
Afbeelding

Maart
Toch na wikken en wegen heb ik besloten Floyd te kopen. En ik was toch wel heel blij!!!! *\o/* Mijn oude fjord zou ik nooit vergeten maar ik wou graag vooruit en ik had het gevoel dat hij me daar bij ging helpen. Hij was niks gewend hij had lekker in de opfok gestaan en daar heb ik hem lekker laten staan. Wel steeds opgehaald om hem op stal lekker te gaan poetsen en te knuffelen. Maar daar was hij in het begin niet zo dol op haha. Ook vond ik de lange manen niet mooi dus heb ik er de schaar ingezet. Meneer kreeg een extreem korte coupe haha.

Trots op mijn nieuwe topper
Afbeelding

Kort gewiekt
Afbeelding

Linkje
http://imageshack.us/photo/my-images/31/floydgek4.png/

April
In april heb ik mijn oude hoofdstel weer is uit de kast gehaald. Om even te passen en ja hoor hij paste maar… de neusriem paste niet.. Meneer had de kop te dik haha.. := nieuwe neusriem gezicht die wel paste en een nieuwe bling frontriem gekocht. En wat stond hem dat goed!! Helemaal trots.

Afbeelding

Mei

Hiep hiep hoera Floyd is 3 jaar. En toen moest er toch maar even een zadeltje op. En ja deze fjord is ook zadelmak geboren, hij gaf geen kik. Ook maar aan de longe gezet met het zadel en hij gedroeg zich voorbeeldig. Zo heb ik het lekker rustig opgebouwd stapje voor stapje. Omdat ik geen ervaring heb met paarden zadelmak maken heb ik de mensen op stal gevraagd hoe ik het het beste aan kon pakken. Zij maken paarden ook zadelmak. En ze zouden me helpen!

Afbeelding

Juni
In juni vonden ze het wel kunnen dat ik erop kon. Ik vond dit moeilijk hij was nog zo jong en zo puppyachtig. Maar ze waren overtuigd dat het kon. Dus toen was het zo ver. Ik er voor het eerst op. Nouja hangen.. Iemand van stal heeft me geholpen en ik ben haar enorm dankbaar!! (zij maakt de paarden op stal altijd zadelmak). Ik vond het enorm spannend dus langzaam er toch op gaan hangen en hij deed het gewoon super!! Na dat enkele keren gedaan te hebben er toch maar op zitten en wat was die topper lief!!

Afbeelding

Nieuw setje
Afbeelding

Juli
De zomer was nu echt aangebroken en zijn manen groeiden al gestaag en het was tijd om ze bij te knippen. Dit heb ik niet zelf gedaan omdat ik er totaal geen held in ben haha. Dus iemand van stal gevraagd en zij heeft Floyd prachtig geknipt. Echt bedankt! Inmiddels had ik nog een keer op Floyd gezeten en hij deed het nog steeds super goed.

Afbeelding

Augustus
Nadat ik eind juli beging augustus 3 weken op vakantie was geweest en Floyd dus ook even vakantie had heb ik hem daarna weer opgepakt. Voor het eerst los in de bak. Ja met hulp. En daarna toch maar de draf bevestigen in de bak. Ook kwam er langzaam aan een stuur op. En wat wou hij in het begin niet lopen haha. Een echte fjord. Toen hij eenmaal ontdekte hoe het moest huppelde hij mooi in de bak rond. Echter er kwamen ook wat streken zou heeft meneer gebokt, door de bak gecrost, en gestaakt. Omdat ik heel onzeker was omdat ik nooit een jong paard heb gehad en ik hem niet wou verpesten toch weer wat extra hulp gevraagd en alles kwam goed.

Luisteren naar instructie
Afbeelding

September
Inmiddels een maandje onder het zadel. En ooh wat ging dat goed!! We hebben ook lekker gewandeld en gepoetst en geknuffeld deze maand.

Trots!
Afbeelding

Oktober
Op school hadden wij een schriktraining en ik wou zo graag Floyd meenemen omdat dat leuk was. En wat was ik trots . Hij liep zo de trailer op en af en de training was hij zo braaf!! Het blauwe zijltje was niet eng de ballonnen niet de paraplu’s en de slingers ook niet. Hij vond het geweldig!
Ondertussen was mama ook nog met mijn zusje op stal geweest om foto’s te maken en er kwamen hele mooie foto’s uit! Onder tussen heb ik het rijden afgebouwd want meneer mag weer lekker deze winter paard zijn! Lekker in de wij met zijn maatjes.

Op school aangekomen
Afbeelding

Topper!
Afbeelding

Linkje
http://imageshack.us/photo/my-images/521/dscf2924ql.jpg/

Linkje
http://imageshack.us/photo/my-images/692/1002528kopie.jpg/

November
Inmiddels reed ik niet meer nog een beetje longeren en wat wandelen en vooral heel heel veel knuffelen en poetsen.

Met mijn zusje
Afbeelding

December
Inmiddels is het al december de eerste sneeuw is gevallen en meneer heeft al een heerlijke wollen vacht opgebouwd.

Ik hoop op nog meer mooie jaren!
Afbeelding


Respect als je dit alles gelezen hebt!

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)


XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:31

Wat is hij opgeknapt! Heel leuk paardje. Ziet er goed uit.

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:33

Wat fijn dat je na het verlies weer een leuk nieuw paardje gevonden hebt. Erg leuke uitstraling heeft hij!

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-12 20:40

Dank jullie wel :D

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

Hopke89

Berichten: 1399
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:54

Aaahw, ik vind hem leuk! Wat groeien die manen eigenlijk snel :P

Foto* Guinness, Bojengel x Oscar
Guinness denkt: Wat sil dit boeke!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:03

Jaaaaa!! Mooi hoor! Leuk overzicht :D

Nog heel veel geluk en natuurlijk veel plezier met hem!

Fleur ❤️

jes_sam

Berichten: 1064
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:00

Wat een leuk overzicht van Floyd ! Veel plezier met hem komend jaar! :D
(Wat is Harry een knapperd zeg! Sterkte nog met het verlies, blijft moeilijk lijkt mij :( )

Doubtless

Berichten: 8452
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:06

Wat een vrolijk paard om te zien :D
Kapsel ziet er goed uit zo!

Veel plezier met hem weer oppakken in het voorjaar :)

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

AaronYve

Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:51

Hij ziet er goed uit!! Veel plezier met hem

Aaron
Elmar
Lucky

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:07

Wat een gave fjord zeg! Wat zijn, zijn afstammelingen? Heel veel plezier met hem in 2013!

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Mijn bewogen jaar met verlies en geluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-12 13:32

dank jullie wel :D

@Doubtless het is ook vaak een vrolijk paard van zichzelf haha
@tumtummie het is een ansgar skellerod en mv is kaspar

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker