Willow.. 2012, een jaar van nog meer éen worden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Willow.. 2012, een jaar van nog meer éen worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 22:32

Ja.. Goh.. Zomaar ineens alweer een jaar voorbij..
Waar moet ik beginnen..

Willow (Willy) en ik... Tsja.. Een apart stel, wat na een lange lijdensweg eindelijk een werd..
Mijn topic van 2011 kunnen jullie hier nalezen.. [RIJ-ITP] Wilco (Willy) - 2011 - When I found you ..

Ik sloot dat topic af met
'Inmiddels is het jaar bijna ten einde en ben ik benieuwd hoe ver we nog gaan groeien.. Dit kan niet anders dan dat 2012 een geweldig mooi jaar word.. '

En dat werd het ook... Laten we even terugblikken.. :)

Januari
In Januari zijn we voor het eerst officieel B gestart, we gingen het maar eens proberen. We kwamen gelijk met mooie winstpunten naar huis, 185 en 183 punten.. De toon was gezet!
Ook zijn we gestart met springlessen, eens in de 2 weken hebben we een half uur springles, leuk voor de afwisseling en voor ons vertrouwen.
Het was ook echt winter, dus we hadden ook tijd om te genieten van het winterweer en de bijbehorende winterplaatjes..

Afbeelding

Heerlijk met zijn allen op de wei..
http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 17Jan2.jpg

Februari
In Februari hebben we lekker doorgetraind voor zover dat ging, maar ook kregen we eindelijk een pak sneeuw..
Dus tijd om je lekker uit te leven!

Afbeelding

Afbeelding

Maart
In maart konden we eindelijk weer lekker de training en de wedstrijden oppakken.. We scoorden weer een winstpuntje in de B en eind Maart hadden we onze eerste springwedstrijd. BB laag springen, we scoorden goed.. We mochten de eerste en tweede prijs mee naar huis nemen :D
Supertrots natuurlijk! Ik was noot een springheld en dit bewees maar weer hoe het vertrouwen in ons gegroeid was.

http://www.youtube.com/watch?v=o8a5FuKc66Q

April
Tijdens de Bokt Prijsvraag dit voorjaar hadden we de les van Sander Marijnissen gewonnen, eindelijk mochten we 14 April dan richting Wijdewormer voor onze les.
Tijdens deze les heb ik ontzettend veel geleerd... Geen truucjes en kunstjes, gewoon puur even les in de basis waar ik gek genoeg nog heel veel uitgehaald heb aan tips en trics..

Afbeelding

Afbeelding

Ook mochten we over April verdeeld weer 3 winstpuntjes meer naar huis nemen. We gingen dus als een speer! In April stond de teller alweer op B+6

Mei
In Mei hadden we onze eerste outdoorwedstrijd, wat een drama was dat op open veld.. We gingen als een dolle over t inrijterrein.
De moed zonk me wat in de schoenen, want elke keer zo op wedstrijd buiten zag ik niet zitten. We zijn toen nog wel gestart, geen winst, maar ik heb je iig wel de baan rond gekregen! :))
Gelukkig was deze actie maar eenmalig bleek later.. Want de rest van de maand pakten we nog 4 winst en waren we dan zomaar ineens B+10

Deze foto is van onze laatste B wedstrijd,
http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 27Mei3.jpg

Juni
Juni was een drukke, maar superleuke maand voor ons...
1 Juni reden we onze eerste L1 wedstrijd, het ging super! Helaas dacht de jury daar anders over en gaf ie ons net geen winst.. Geen ramp, volgende keer beter..

Afbeelding

2 dagen later hadden we de selecties voor de Nationale Tentoonstellng van het stamboek in Den Bosch.
We deden ons best en met onze hakken over de sloot werden we geselecteerd! Ik was dolblij!! We mochten in Augustus schitteren tijdens t NK dressuur Haflingers in de L1! :D Wat een toppresatie vond ik dat!

Ook gingen we in Juni een weekend weg met het Haflingerforum.. Dit was onze eerste vakantie samen, toch een beetje spannend wat was nog nooit echt met je in t bos/buiten geweest omdat je altijd zo onvoorspelbaar kon zijn buitenuit.
Maar we gingen en we zouden wel zien waar t schip strandde..
Maar, het was een topweekend daar op de Veluwe! We zijn lekker het kootwijkerzand op geweest en het hoogtepunt van t hele weekend was wel dat ik op de laatste dag met mn bijrijdster en haar leenpony in volle rengalop over de heide gegaan ben waar de reeën voor ons uit gingen.. Fántastisch! Nooit gedacht om dit met Willy te doen, maar inmiddels waren we zo'n team..

Afbeelding

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 5224_n.jpg

Afbeelding

Juli
Eenmaal thuis van t Veluwe weekend hebben we zelfs thuis de stoute schoenen aangetrokken en hebben we eindeljk onze eerste buitenrit hier thuis gemaakt.. :D Weer een hoogtepunt! :D

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 8Juli1.jpg

In Juli reden we ook mee met bestgaand op de keuring, natuurlijk werden we laatste.. :') Je gangenwerk is niet zo sterk, maar dat maakte me niks uit..
Verder nog 1 wedstrijdje meegepakt waarbij we ook weer een winstpuntje mee naar huis mochten nemen..

Afbeelding

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 4714_n.jpg

Ook kwam mijn broer met de kids op vakantie en mijn nichtje kon nu eindelijk eens op haar grote idool Willy rijden..

Afbeelding

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 8Juli3.jpg

Augustus
Begin Augustus werden we door de vereniging gevraagd om mee te rijden op t verenigingkampioenschap.. Dat wilde ik wel!
Maar helaas bakten we er niet veel van, we hadden gewoon onze dag niet.. Kan gebeuren!

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 3859_n.jpg

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 3611_n.jpg

Een week later vertrokken we met de hele bende naar de Nationale Tentoonstelling in Den Bosch! Eindelijk was het zover!
We reden daar de dressuur en werden uiteindelijk 11e geplaatst met 186 punten! Toch een nette prestatie, 11e van Nederland.. Echt hoor, wederom trots!

Ook mocht Willy meelopen in de categorie 'Merries met afstammelingen'.. Hij liep daar maar wat mooi te wezen met zijn moeder en (half)zusjes in de ring in de Brabanthallen.. :D

Afbeelding
Helemaal rechts is Willy..

Ook gingen we in Augustus naar de Haflingerdagen in Ermelo.. Wij zelf hadden even een dipje en hebben daar niet zo fijn gereden, mijn bijrijdster daarentegen ging er vandoor met de eerste prijs in de B zonder startkaart bij de jeugd. Ze behaalden maar liefst 199 punten!!
Ook reden ze mee in de parade tussen al die andere haflingers, echt prachtig gewoon! Zulke momentjes houd ik het dan ook echt niet droog!

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 5790_n.jpg

Afbeelding

September
In September hebben we even een maand rustig aan gedaan, alleen maar getraind en les gevolgt.. Even een maandje niks, augustus was zo druk!

Oktober
Begin Oktober begon de wintercompetitie van De aangespannen haflinger weer..
We reden gelijk weer winst en 2x de eerste prijs! 2 weken later in Gersloot reden we ook weer winst.. :D We waren dus goed op dreef! Maar ook in het springen deed Willy het super! Op het CH in Franeker werd Willy met amazone Nicky in het BB Klassiek eerste en 2e met 81 en 74 punten! Met oa een 9 op algemene indruk :D

Afbeelding

Afbeelding

Ook reden we in Oktober de Ibop van het stamboek mee, we behaalden een B Certificaat met 86 punten. Amazone Nicky kreeg prachtig commentaar van de Jury en ze kregen een 9.5 op techniek/algemene indruk! Zo, die konden we mooi in the pocket steken! :D

November
Met een vriendin, Minka @ Bokt en nog een meisje hadden we begin november een midweekje Drenhte geboekt bij Hoeve t Wed in Wapse.. Nog even lekker van de herfst genieten en voor Willy ook even een paar relaxdagen!
We hebben een paar prachtige dagen gehad daar in het mooie Drenhte!

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... 6455_n.jpg

Afbeelding

We behaalden op de haflingerwedstrijd in Beilen ook 2x een eerste plaats in t L1 met 188 & 186 punten.. We bleven ondertussen dus puntjes scoren :D
Ook hebben we meegereden met de clinic van Truusje Smeding.. Een hele leuke clinic.. Heel erg positief commentaar gehad! Ik had mn pony goed voor elkaar en we reden al ruim boven ons niveau.. Altijd superleuk om te horen natuurlijk..

http://i741.photobucket.com/albums/xx52 ... /foto3.jpg

En dan nu is het vandaag 30 November... Vandaag reden we onze laatste winstpuntjes n t L1... We zijn nu dus gewoon L2 statgerechtigd..
In 17 wedstrijden, met 30 proeven... Wat een prestatie vind ik dit, van mijn Willy... Ik kan er niet over uit hoeveel hij voor mij is gaan betekenen het afgelopen jaar, zoveel hebben we bereikt en zoveel hebben we gedaan.. Zoveel steun van de mensen, altijd positief commentaar van wie dan ook. Grote ruiters, tot kleine bewonderaars zoals mijn nichtje van 6.. Ik had dit nooit durven dromen dat we dit samen zouden doen..

Ik heb straks in December nog 2 wedstrijden staan in t L1.. Deze rijd ik gewoon lekker mee nog..
Ook staat er nog een BB klassiek wedstrijd op de planning met zijn amazone Nicky.
Dan in Januari rijd ik op ICNN Drachten de clinic van Marlies van Baalen mee en dan halen we hem een tijdje uit de dressuurwedstrijden. Dan mag hij doen wat hij het alerleukste vind.. Springen!! Nicky gaat hem uitbrengen in de B springen tussen de paarden en dan maar zien hoe ver ze komen! :D

Tussentijds blijf ik hem 1 of 2x per week rijden en vanaf Maart pak ik hem weer over en ga ik hem verder uitbrengen in t L2.. Ook staat er weer een weekend Veluwe op de planning, hopelijk ook eens een strandrit en wie weer wat nog meer...

De wereld ligt open, kansen genoeg .... <3
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 30-11-12 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

elisaalovee

Re: Willow.. 2012, een jaar van nog meer éen worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:34

Wat een super leuke haflinger, kan ook erg leuk springen zeg!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:38

Leuk om te lezen hoe dit zon goed jaar is geweest voor jullie. Op naar nog zon TOP jaar!

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:43

Wow, wat een supermooie haf :-)

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:45

Leuk overzicht sita! Willy is echt een hele leuke veelzijdige haflinger!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:45

Superleuk overzicht Siet :j Tophaffie!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:51

Wat een heerlijk overzicht Siet, met je topper!
Ik vind het spontaan jammer dat we jullie niet in actie hebben gezien 2 weken terug -O-
Op naar nog zo'n fantastische jaar in 2013!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:55

Mooi overzicht!! Super leuk dat willy zo veelzijdig is! :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:00

Jullie zijn een super team geworden saampjes!
En jullie gaan nog heel wat mooie jaartjes samen meemaken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:10

Jullie zijn top :D

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:32

Wat een leuk overzicht! Ik herkende hem nog van toen jullie in Wapse waren haha.
Hopelijk wordt 2013 nog zo'n goed jaar :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:36

Zo mooi om te zien hoe jullie band maar groeit en groeit,dat had je 3 jaar geleden echt niet verwacht! :D
Heerlijk actief jaar hebben jullie achter de rug,lekker zo door gaan meid,blijf genieten van elkaar! :*

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:43

Ontzettend leuk overzicht <3 Op naar nog zo'n mooi jaar!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:22

Super Willy... jullie zijn echt een leuk team.
Gewoon lekker doorgaan meis en in 2013 gaan we met zijn alleen weer naar de Veluwe kan ie weer een paar dagen genieten.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:53

Geweldig leuk overzicht Siet!! Wat een enorme ontwikkeling hebben jullie doorgemaakt! Petje af hoor! Op naar 2013!!!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:08

Mooi overzicht. Jullie hebben veel gedaan en bereikt dit jaar :j Die Willy, wie had dat een paar jaar geleden gedacht hè :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:13

Gaaf topic Sita, echt heel mooi dat jullie dit allemaal hebben kunnen bereiken! +:)+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:21

Ik krijg via Facebook al wel het eea mee maar het is leuk om eens zo'n heel overzicht te lezen, super prestatie Sita!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:28

Zo wat hebben jullie een goed jaar gehad! Op naar de volgende! :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:08

Mooi overzicht van een mooi jaar, Siet!
Jij en Willy zijn echt een superteam samen. :D

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:10

Prachtige haf, veel plezier en succes nog in 2013 :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:01

Leuk verslag! Gefeliciteerd dat jullie nu L2 mogen starten.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:07

Leuke Willy!

Hij is knap, en vind springen ook leuk :D
Zie je in Ambt delden! :D

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:15

Heerlijk dat jullie zo van elkaar genieten. <3 En ik ben super trots dat jullie samen al L2 mogen starten!
Geef hem een dikke knuffel van mij.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:39

Leuk overzicht!
Willow lijkt echt veel op mijn verzorghaflinger zeg!!