weer een jaar lang Noah

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

weer een jaar lang Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 20:15

mijn knappe pony Noah in 2012, op 31 Oktober alweer 8 jaar mijn pony... waar in 2011 het vooral mijn pechjaar was is 2012 toch een beetje Noah zijn pechjaar geworden. Maar, we hebben zeker veel leuke dingen meegemaakt!!

Januari
In Januari ging het met ons wel prima, eindelijk ging het dressuren weer de goede kant op. Ik begon langzaam te denken aan een startkaart!
Afbeelding

Maart
In Maart hadden we een BB springwedstrijdje meegedaan, heerlijk rondje zonder weigeringen gereden :)
Afbeelding

Afbeelding

April
in April zijn we lekker verder blijven dressuren, en pakte we ook weer een springlesje op stal mee.
Afbeelding

Mei
Mei was ontzettend spannend voor ons, want...we hadden onze eerste crosstraining!! *KLIK* *\o/* Beide met 0.0% cross ervaring, toch een keer de gok gewaagd. Ik verwachtte er niet zo veel van, aangezien Noah snel weigert op normale hindernissen, zeker als ze een hek of muurtje er onder hebben. Maar wat had ik het mis zeg, Noah deed gewoon alles!! Ik was dan ook ontzettend trots op mijn knappe angsthaas!!
Afbeelding

ook kwam Hannah (Captain) langs om mooie plaatjes van Noah te schieten :+:
Afbeelding

Afbeelding

Juni
in Juni liep Noah af en toe wat onregelmatig, dus heeft hij veel rust gehad en heeft hij lekker dag en nacht op de wei gestaan. De vakantie had hem goed gedaan, want na 2 weekjes rust liep hij weer goed :)

Juli
Juli, de maand dat we op vakantie gingen!! samen met Nienke met Angelo (JNAWA_Nienke), en Dominique met Trevor (VD_NH) gingen we voor 5 dagen naar "Recreatieoord Hippique" in Westendorp. Wat hebben wij een lol gehad die 5 dagen!! de paarden in prachtige stallen en een schattig huisje waarvan we uitzicht hadden op de wei!
onze drie musketiers hadden het prima naar hun zin :j
Afbeelding

ons vakantiefilmpje, mán wat een herinneringen!! we hebben echt een fantastische tijd gehad, filmpje is het ZEKER waard om te kijken.

en Noah zal Noah niet zijn als hij geen rare sprongen maakt... http://www.youtube.com/embed/9srdM5pqSAc

September
1 September hadden we weer een onderlinge wedstrijd, deze keer 2 gaatjes omhoog naar het 90 gegaan. Man wat was ik trots, hij had echt een super rondje gereden! geen enkele twijfel op de hindernissen, dat is wel eens anders geweest :=
Afbeelding

Afbeelding

Helaas begon Noah een week na de wedstrijd wat onregelmatig te lopen. Waarschijnlijk had hij vast gelegen in zijn stal. Gelukkig kon de osteopaat hem helpen, na een bezoekje en twee weekjes rustig opbouwen liep hij weer als een zonnetje!!

Oktober
Na onze crosstraining en alle hindernissen onderweg op vakantie besloten ons in te schrijven voor de Broekelo boscross! Met een geweldig resultaat, maar 1 weigering! wel ruim 10 minuten buiten de tijd, maar beter laat dan nooit ;) op 1 van de maïsvelden zijn we gaan stappen omdat de bodem daar veel te los was. Maar wat was de cross een geweldige ervaring zeg!! Mijn bange pony gewoon helemaal rond geweest, vol enthousiasme en energie!
Afbeelding

Afbeelding

En toen... had Noah een paar dagen na de cross ineens een ontzettend dik voorbeen... Aangezien het met veel stappen en koelen niet weg ging, zijn we naar de kliniek in Schalkwijk gegaan om zijn pezen te laten onderzoeken. Zijn pezen zagen er goed uit, maar door het vocht in het been kon de DA geen goed beeld krijgen, dat werd dus boxrust en medicijnen om zijn been dun te krijgen. De boxrust was Noah het niet helemaal mee eens, hij stuiterde heen en weer als hij zijn 5 minuutjes mocht stappen.

November
op 2 November moest Noah weer naar Schalkwijk voor een scan, deze keer was er wat ruis bij het checkligament te zien. Oorzaak: waarschijnlijk een verkeerde beweging gemaakt met spelen in de paddock, of een oververhitte plek door de warme beschermers tijdens de cross. De voorlopige vooruitzichten waren een paar maanden stappen met veel rust, medicatie en over een week terug komen. 9 November zijn we dus weer terug op de kliniek geweest, de DA was verbaast over hoe dun zijn been geworden was. We mochten voorzichtig positief zijn, want de ruis bij het checkligament leek ook al minder. Misschien viel het allemaal wel mee...! We mogen nu ook onder het zadel op het harde stappen, kleine buitenritjes over de weg waren een prima idee volgens de DA. Het is nog even wachten wat de volgende scan gaat brengen, ik wil niks overhaasten want mijn lieve ponietje is me erg dierbaar.

December
De vooruitzichten voor December zijn lekker veel wandelen, korte stapritjes maken, lekker kroelen en tutten tot we in het nieuwe jaar toestemming krijgen van de DA om meer te gaan doen. Tot die tijd geniet ik gewoon lekker na van alle mooie foto's, filmpjes en herinneringen, en wil ik iedereen die deze mogelijk heeft gemaakt ontzettend bedanken!! +:)+
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 18-11-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

Suprice_Iris

Re: ♥ weer een jaar lang Noah ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:17

Jullie hebben een veelzijdig jaar achter de rug.
Op naar een voorspoedig herstel en weer een mooi jaar! :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:19

Wat een mooi overzicht zeg, jullie hebben veel leuke dingen samen meegemaakt! Op naar een nieuw jaar, met nieuwe leuke kansen voor jullie! Hoop dat het snel beter gaat met je pony!

Letizia

Re: weer een jaar lang Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:11

Wat een heerlijk beest is Noah toch!!
Leuk overzicht Tamara, hopelijk is ie snel weer de oude :)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:29

Jullie hebben echt een leuk jaar gehad Tam! Zo jammer dat hij nu een blessure heeft...
Hoop dat 2013 blessure vrij is! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:31

Wat een mooi overzicht Tam :) Ik hoop dat Noah weer snel helemaal de oude is, zodat jullie weer snel aan de slag kunnen, jullie zijn zo'n leuk stel samen!

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:43

Leuk filmpje!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:59

Mooi gedaan! :j
Er zitten coole foto's bij.
Altijd leuk om zo'n beeld te hebben, je hebt al veel gedaan ondertussen met Noah!
Soms is het gewoon even minder, maar hoort er ook bij.
Veel beterschap voor je grote vriend, knuffel hem maar snel weer beter!
En geen overbodige opsmuk meer in je titel he! :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 16:49

Dankjulliewel :D als knuffels hem beter zouden maken was hij al lang weer op de been haha, hij komt qua aandacht niks tekort :=
Vorig jaar mocht een hartje in de titel nog wel :o

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 16:49

*dubbelpost*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:54

Hihi, geen hartjes meer dus, foei!! :+
Maar knuffels helpen wel hoor, als je dat niet had gedaan had het vast meer pijn gedaan. :))

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:43

Superleuk overzicht Tam. Hoogtepunt was denk ik wel de vakantie :D Hoop dat Nootje weer snel helemaal de oude is :(:)