Bonita is een gribaldi x amulet
het begon allemaal in het weekend van 20 november 2010 we gingen voor een klant naar een pony kijken!
en daar stond ze dan in een stal hoopje ellende ze was net pas binnen gekomen, ik was op slag verliefd,
ze was 4 jaar en nog groen,

24 November was de dag dat ze gekuurd werd en ze was over scheel van mij, ze zou nog paar dagen blijven zodat ik alles kon regelen,
toen de nachtmerrie 25 November trof ik mijn anderen topper verlamd aan in het land 5 maanden drachtig van Wup,
en nu dacht ik dierenarts gebeld ze konden niks meer zij moest toen ingeslapen worden pas 5 jaar oud ziekte van lyme,
Rust zag meisje

volgende dag ben ik naar Bonita gegaan, ze troosten me maar zou disco nooit kunnen vervangen,
ik kwam daar op stal Bonita ziek koorts en verkouden is daar op stal gebleven tot xe beter was en kwam toen naar mij toe,

daarna zijn we begonnen met zadelmak maken ze pakte alles heel fijn op echt een super dier,
eerste keer singel op naar longeren

Januari 2011
ze gingen er voor eerste keer op ze was redelijk braaf maar verloor haar evenwicht en viel over haar eigen benen ruiter had gelukkig niks, Bonita wel hoofd kapot en stukje bot afgebroken in haar kogel dagelijks dierenarts er bij omdat ze dik hoofd had,
Februari 2011
ze is naar de kliniek gegaan om geopereerd te worden aan haar been,
ze is in paniek geraakt met wakker worden en paar keer gevallen hechtingen in haar hoofd
heeft een periode op box rust moeten staan, verband trok ze steeds af dus die mocht agblijven
Maart 2011
ze kreeg koliek en was hartstikke ziek ze moest op box rust maar door koliek moesten we stappen,
als ik buiten was leek het net of ze gezond was,

daarna mocht ze paar maanden lekker genieten in de wei,

juni 2011
we moesten weer aan het werk rustig opbouwen ze bleef kreupel fyscio er bij niks hielp,
weer paar maanden verder met behandelen enz en opbouwen,

Oktober 2011
ik ging naar anderen praktijk, benen op de foto allemaal goed,
dan zou kreupelheid wel uit rug komen ook allemaal goed,
misschien spierpijn medicijnen mee en weer een opbouw traject met longeren enz
het leek beter te gaan tot de medicijnen op waren,
Januari 2012
ik weet het nog als dag van gister de dag dat ik terug moest omdat ze niet goed bleef ander dierenarts er bij,
2 zien meer dan 1
foto`s van nek gemaakt en toen zakte mij grond onder mij vandaan atroze bij de atlas,
de dag dat ik te horen kreeg dat ze nooit gereden kon worden vanwege de buigingen toen nog 5 jaar en dan al met pensioen,
Februari 2012
verhuist naar ander stal want ja binnen bak enz heb ik niet meer nodig daarna kregen we sneeuw en vorst,
het ging met de dag slecht met haar, naar een week werd het beter
ze kreeg koliek in de tijd dat er rhino heerste wat was ik bang om haar kwijt te raken elke dag dierenarts er bij parafine en spuiten,
gelukkig was ze snel de oude,
maart 2012
we moesten voor controle komen voor haar hals,
het ging super met haar ze voelde zich goed,,
maar tot onze schrik hadden ze hele hals op de foto gezet 3 plekken atroze,
door trauma van buiten af,
foto`s doorgestuurd en kreeg toestemming om veulentje te fokken,

eind maart begin April 2012
ze krijgt een klap van een paard en moet naar de praktijk daar heeft ze 2 weken gestaan,
toen haar been goed was zijn we begonnen met dekken,
5 en 6 maart is ze gedekt door middel van ki daarna moch ze lekker mee naar huis,
2 weken laten terug en drachtig mijn dag kon niet meer kapot,,
mei 2012
controle van veulen en hebben een hartje gezien..

juni 2012
we hebben besloten naar stamboek keuring toe te gaan en te kijken hoe het ging,
het ging redelijk op harde toonde ze zich wel zacht bodem is ze gevallen en liep daarna niet 100%

in de zomer lekker genoten van de wei,
Oktober 2012
we maakte ons zorgen ze was heel dik en vertrouwde het niet extra echo van buiten af en alles was goed met het kleintje,

November 2012
nu gaat het steeds beter met haar ze staat lekker dicht bij huis nu en kan genieten van haar en haar kleintje

ze is nu 7,5 maanden drachtig van Wup
gegevens van de hengst
http://www.joyceheuitink.nl/index.php?c ... d=1&type=1
bedankt voor het lezen
hopelijk laten jullie een reactie achter

wij kijken samen naar de toekomst!!(L)