Eigenlijk hadden we nog helemaal geen idee wanneer we het er aan toe zouden hebben. Natuurlijk kijk je wel wat rond op marktplaats en daar kwam ik toch steeds
deze prachtige dame tegen:

En ik zei tegen mijn vriend; als we een Tinker kopen, dan was dit paard bijvoorbeeld wel iets wat ik zocht.
Ik ging wat rond vragen op bokt over Tinkers en van het één kwam het ander.
Ik werd door iemand op bokt gewezen (ook voor jou een bedankje

Ik bekeek de advertentie, en mijn mond viel open . . . daar was ze. . . het paard van die ene advertentie!
Een bijna 3,5 jarige Tinker merrie, met twee prachtige blauwe ogen. Hija de la Luna oftewel Luna

En toen in juni was het zover, onze eerste ontmoeting, en we waren meteen verliefd
In deze maand hebben we uitgebreid de tijd genomen om elkaar te leren kennen; veel borstelen, knuffelen, wandelen en aandacht geven.

Kusjes geven

Vrij springen

Ze was al wel een paar keer rustig aan bereden onder het zadel, maar dat was al even geleden.
Dus als voorbereiding gingen we regelmatig het zadel er weer op leggen. Dit vond ze eerst wel weer een beetje gek en was even wennen, maar
het ging steeds beter.

Voor de tweede keer er op en wat was ze braaf, daarentegen was ik zelf wat gespannen (let niet op mijn kleding, dat was niet echt paardrij-proof ik weet het).
Toen kwam de zomervakantie en ik had me voorgenomen om dat wat vaker op Luna te gaan "rijden" om zo ook wat van mijn spanning af te komen, want ik ben nogal een angst haasje af en toe

Helaas tijdens een wandeling waarbij we veel groot verkeer tegenkwamen en waar ze van schrok, is ze op mijn voet gaan staan. En omdat ze niet oplette bleef ze ook een aantal seconden staan. Auw en met een zwaar gekneusde voet als gevolg. Daar gingen mijn plannen. Eerst 1 week mijn voet in verband en daarna toch nog wel bijna 2 weken rustig aan doen. In die periode heeft mijn vriend Johan heel veel geleerd samen met Luna. Luna uit de weide halen, Luna poetsen enzovoort en zo heeft hij met haar ook een band op kunnen bouwen.

De spanning om er op te gaan ging steeds meer en meer weg
En ondertussen houden we ons ook veel bezig met wat grondwerk, zoals netjes mee lopen en draven aan de hand. Maar ook VD vind ze geweldig; kusjes geven, nee schudden, een soort van jambette, flemen.
Ook mijn vriend vind het super leuk om samen met Luna aan het werk te zijn.

Samen in de bak

Even zonder zadel er op tijdens een les van Leon (Snowdon op bokt)

Clicker training

Onze eerste mini buitenritje

Ook Johan en Luna zijn twee dikke maatjes met elkaar

Ons tweede buitenritje

Wil haar ook nogmaals bedanken dat ze ons de kans heeft gegeven om Luna te leren kennen

Af en toe was het nodig om mij een schop onder de kont te geven (figuurlijk haha)

Trots op ons paardje

We zijn al met grote stappen vooruit gegaan en we zullen dit blijven voortzetten, we blijven ons bezig houden met grondwerk en vrijheidsdressuur en natuurlijk het rijden steeds meer en beter oppakken. Luna is nog jong en daarom doen we het wel rustig aan en we hebben alle tijd. En die gedachte zorgt er voor dat we alles met rust kunnen en willen doen. En zo hebben we er alle drie veel plezier van!