2012; Nieuwe ervaringen met mijn haflinger Storm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

2012; Nieuwe ervaringen met mijn haflinger Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 22:08

2012 Wat een jaar :D , hieronder mijn overzicht van alle dingen die ik met Storm heb mogen mee maken.

Januari;
Het begin van 2012 en echt winter in Nederland. We beginnen dus met een sneeuwplaatje :brr:

Afbeelding

Februari en maart;
Helaas kwam ik in februari tot de ontdekking dat Storm niet lekker liep. Na een week nog steeds niet dus de DA maar ingeschakeld. Storm liep op de kleine volte op het harde dus echt slecht. Hij reageerde de ene keer wel gevoelig op het tangonderzoek en de andere keer niet. Na uitverdoven vlak boven zijn hoef liep hij goed. Voor de zekerheid maar foto's gemaakt want de DA twijfelde over hoefbevangenheid aangezien Storm ook best aan de zware kant was. Op de foto was niets te zien behalve doordat dan doordat hij scheef afslijt minder ruimte tussen zijn gewrichtjes. Storm gelijk op ijzers gezet en 2 weken rust voor zijn stand en pijnstilling erbij. Na die 2 weken liep Storm weer perfect. Als het een keuring zou zijn geweest was het meer dan goed zij de DA :D , maar ja toen moest ik toch nog rustig aan gaan opbouwen. Buiten stappen op het harde. Storm is nogal hyper als hij lang stil staat dus zag de bui al hangen. Een aantal dagen ging het buiten rijden in stap prima in combinatie met tranquigel. Helaas pindakaas sprong hij op een gegeven moment door de tranquigel heen en klapte ik op de grond en ging Storm er vandoor. Als een bokkende koe vloog hij over het recreatiegebied op weg naar huis. Gelukkig kreeg een stalgenootje hem op tijd te pakken. Dag opbouwschema maar gelukkig was er met Storm niets aan de hand. Voor mij had de valpartij helaas wel een gebroken rib en gekneusde heup als gevolg. Dus even een tijdje niet rijden voor mij. Gelukkig hebben mijn verzorgster en stalgenootjes me prima geholpen.

April;

Eind april ben ik weer voorzichtig begonnen met rijden. Goh wat was dat nog allemaal gevoelig maar ik moest op tijd fit zijn want half mei moest ik een weekend met de meiden en paarden naar de Veluwe.

Buitenritje, Storm heeft heel wat overgewicht opgebouwd in de afgelopen weken door minder beweging.
Afbeelding

Ook gingen de paarden weer het land op. Een feestje voor Storm :-)
Afbeelding

Mei;
Eindelijk ging het dan gebeuren, voor het eerst een weekend weg met Storm. Samen met nog 7 andere stalgenoten en 7 paarden gingen we drie dagen doorbrengen op de Charles Hoeve in Epe. Wat hebben we een kilometers gemaakt. Denk wel bijna 80 in drie dagen. Genoten hebben we ondanks de spierpijn en toch nog wel aardig wat last van die rib, maar dat mocht de pret niet drukken.

Afbeelding

Afbeelding

Juni;
Storm geniet weer lekker van de wei, maar wordt dikker en dikker, niet een hele gezonde situatie dus. Besloten dat Storm de nachten in de paddock komt te staan om wat af te vallen. Het resultaat wordt al snel zichtbaar;
Afbeelding

Juli;
Opnieuw een weekendje weg deze maand. Dit keer ga ik samen met bokker Silence naar Camping Boszicht. Helaas liep haar fjordje Jimmy niet helemaal goed en hebben we maar 1 ritje samen gemaakt. Zaterdags ben ik met stel andere ruiters op pad gegaan en zondag lekker een wandelingetje gemaakt. Een super geslaagd weekend.

Afbeelding

Afbeelding

Augustus;

Tja ik piekerde al een tijdje, Storm verhuizen. Door mijn werk en stal op afstand was ik hele dagen en hield totaal geen tijd over. In de buurt werd een nieuwe manege gebouwd waar een vriendin van mij al een tijdje stond (ook met een haffie die ook de oom van Storm is). Wel wat duurder, maar meer mogelijkheden en voor mij meer tijd. Zo kan ik ook eens een wedstrijdje rijden en hoef ik niet zelf te mesten (heb een nogal gammele rug door instabiele wervels). Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt en zijn we 29 augustus verhuist.

Storm in zijn nieuwe huis
Afbeelding

September;
Jaaa eindelijk is het zover, een week met Storm naar Epe op vakantie. Dit keer samen met bokker Silly1972 en haar jonge paard Dandy. Wat hebben we het getroffen. De paarden deden het super samen, zowel in de wei als onderweg en we hadden ook nog eens prachtig weer. Storm en ik hebben hier onze eerste fotoshoot gehad;

De rest van de fotoshoot foto's staan in linkjes in mijn profiel mocht je ze willen zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze maand reden Storm en ik ook nog ons eerste onderlinge dressurwedtrijdje. Ook dit was geslaagd want we reden gelijk onze eerste 2 winstpuntjes in 1 proef bij elkaar. Helaas zijn hier geen foto's van.

Oktober;
Nog een fotomeeting op de planning. Nu was de locatie De Rhoonse Grienden. Dit gebied ligt vlakbij de nieuwe stalling dus ben ik er samen met een vriendin en haar paardje naar toe gereden. Was een erg gezellige middag met mooie foto's.

Afbeelding

Afbeelding

November;
En alweer de één na laatste maand van het jaar. Was vliegt de tijd. Op dit moment zijn we weer wat actiever in de bak aan het rijden. Weer vroeg donker en minder mooi weer dus minder buitenritjes. Nog wel een leuke in het park

Afbeelding

Dit was het grootste gedeelte van 2012. Voor 2013 nog geen dingen op de planning staan maar wie weet komt dat nog, zo niet, ook niet erg want hier is ook genoeg te beleven en heb genoeg mooie dingen om op terug te kijken.
Ben bennieuwd wat jullie van ons jaar vinden :_). Bedankt voor het lezen!!

Maureen_M

Re: 2012; Nieuwe ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:22

aaaahh die mooie storm echt een prachtige haflinger!

jullie hebben een prachtige band en dat is echt te zien aan de foto's <3

Faringo

Re: 2012; Nieuwe ervaringen met mijn haflinger Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 22:29

Dank je Maureen, ben ook nog steeds zo blij dat ik 2,5 jaar geleden de keuze heb gemaakt op hem te kopen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:41

Leuk overzichtje.
Veluwe was top :D
Jij staat ook vermeld in mijn jaaroverzicht ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 22:42

Dank je San, zag de foto inderdaad.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:43

Super leuk overzicht van jullie!!

Hoop dat jullie volgend jaar ook weer een top jaar krijgen :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 22:54

Dank je Mies!! Hoop ook echt dat het volgend jaar weer een top jaar wordt, maar eigenlijk kan dat bijna niet anders met zo'n superpaardje ;-).

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:33

Wat een leuk overzicht van jou en storm.
Klinkt als een heerlijk mooi jaar.
Die foto van jullie crossend over de hei is trouwens echt onwijs gaaf.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:37

wauw wat een mooi beesie en leuke foto`s.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 08:29

Dank je KaWi :-). Een heerlijk jaar was het zeker. Die crossfoto ben ik ook erg blij mee!

Thanks Kim!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:20

Super gaaf overzicht, jullie zijn echt een heel fijn stel samen en ben blij jullie ontmoet te hebben.

ennuh de 2 maatjes gaan vast nog wel een keer samen weg ;-),

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:23

Ik zou ook eens heel graag met je samen willen rijden Anne ! helaas woon je wat te ver weg !

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:30

Wat een leuke foto's en leuk jaar overzicht is het geworden. Mag ik vragen op welke manege je bent gaan staan? Mag ook via PB hoor!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:20

Wat een mooi overzichtje, ziet eruit als een leuk jaar voor jullie beiden! :) Veel plezier en succes nog samen!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 20:31

Silly1972 schreef:
Super gaaf overzicht, jullie zijn echt een heel fijn stel samen en ben blij jullie ontmoet te hebben.

ennuh de 2 maatjes gaan vast nog wel een keer samen weg ;-),

Ik vond het ook echt super om Dandy te mogen helpen bij zijn eerste echte buitenavontuur. Heb het echt prima naar mijn zin gehad. Ga zeker proberen om nog een keer samen op pad te kunnen!

@ Maureen, zou zeker leuk zijn, maar helaas een beetje ver ja. Vooral het vervoer is voor mij altijd een puzzel en prijzig.

@ Lootje1991, Dank je!! Ik PB je zo even.

@ Kyarahh, Het was zeker een leuk jaar voor ons beiden, behalve dan de eerste maandjes ;-).

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:38

Super leuke foto's

Jullie zijn echt een gaaf Duo

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:51

Een geweldig leuk overzicht van het hele jaar.
Helaas slecht begonnen maar is uiteindelijk goed gekomen.
Nu kan je echt zien dat jullie echt aan het genieten zijn.
Op naar het volgende jaar!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:32

Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers dat je een leuk en fotogeniek haf je hebt. Die galopfoto in Epe; die is mooi!
Ik wens je nog veel genietmomenten met Storm.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 08:46

Thanks Moonforever!!

@Mandje; we begonnen inderdaad met wat pech maar dat hebben alle uitstapjes daarna ruimschoots goed gemaakt!

@ Sandrina;Dank je!! Die foto laat ik nog wel uitvergroten ja. Heb nog wel wat plekjes over in mijn huis waar ie kan hangen :-). Geniet momenten zullen er absoluut nog wel komen!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 14:59

Helemaal niemand meer verder??

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:37

Ja, echt wel, ikke moest nog kijken!!! :D

Mooi overzicht zo hoor An. Wel grappig want ik had zelfs weer van die 'oh ja'-momentjes haha!
Storm blijft een prachtexemplaar om te zien met zoveel verschillende 'gezichten' en jullie passen prima bij elkaar dus dat zit wel goed!

Erg leuke foto's zitten ertussen, mis alleen nog die ene van dat ze net in de groep het land op gingen en de hele meut ergens rechts in het weiland galoppeerde en Storm de verkeerde kant op was gegaan en dat hóófd dat hij toen trok...echt geweldig en vooral ook met die rennende fazant (was het toch?). Nou, niet dat ik het echt mis, maar dat vond ik wel echt een giller van een serie toen haha! Moest er meteen weer aan denken!

Mooi stel zijn jullie en ik hoop dat jullie nog járen van elkaar kunnen en mogen genieten!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:49

Zoooo, vertel eens van die blunder die Storm maakte; of leuker nog: laat eens die foto zien waar Imago het over heeft.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 18:04

Thanks voor je leuke reactie Viv, heb zelf ook veel oh ja momentjes gehad hoor bij het foto's uitzoeken. Denk dat ik van dit jaar maar een fotoalbum ga maken want heb er zoveel en er zitten hele leuke tussen!! Heb die foto even opgezocht...wat heb ik toen gelachen zeg.

Even kort samengevat. De groep ging de wei op en Storm stuiterde alleen bij het idee. Afijn alles liep los en dat was rennen natuurlijk. Storm was op den duur zo in zijn eigen wereld bezig dat hij helemaal niet door had dat de groep de andere kant op rende. Hij had op den duur ineens door dat hij zijn vrienden kwijt was :+ . Dan krijg je dus dit...
Afbeelding

Daar zie je ook de fazant al zitten die op de foto uit mijn hoofdtopic als stipje in de lucht zit. Dat beest moest echt vluchten voor zijn leven toen die kudde aan kwam denderen...
Laatst bijgewerkt door Faringo op 04-11-12 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:15

Hihi ja die, geweeeldige foto vond ik dat, vooral zo in die hele serie die je toen plaatste van de hele meut die het land op ging...héérlijk. Als ik erbij geweest zou zijn, had ik het echt bescheurd!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 18:18

Ja die serie was erg leuk. Was ook wel echt een typisch blond Storm momentje toen. Heb ook gegiert van het lachen toen.

Voor mij blijft deze ook echt uniek _O- ;
Afbeelding