Een veulen die heel wat uurtjes van mij in beslag neemt

Een kort jaar, omdat ze pas in september geboren is.
In het jaar 2010 was moeder Fenna op proef, oftewel, even kijken of ze geschikt was, dan zouden we haar kopen.
Toen had Fenna een leuk idee toen ze een middag op het land stond.
'Laat ik eens kijken hoe gezellig het is bij de buurman paarden'
Toen stond ze ineens aan de andere kant van het touw, en wat een plezier had ze

Snel alles weer op de goede plek gezet, maar toen was het 'kwaad' al geschied natuurlijk.
Kwaad tussen haakjes, want zo zie ik het niet

Het jaar 2011, eind augustus, ik kwam terug van vakantie.
Direct een kijkje nemen op stal, maar helaas, nog geen veulen, wel een hele dikke mama.
Daarna bijna elke dag langs geweest, in de hoop wat aan te treffen.
September
Toen, 6 september kreeg ik een berichtje, Fenna had een merrie veulen gekregen.
Toevallig was ik die dag vrij, dus direct er langs natuurlijk!
En daar stond dan een mooi bruin merrie veulen

Daar stond ze dan 'Lotte'!
Eigenlijk heet ze Lotte-Fleur, lang verhaal;
Ik ben met een groepje vrijwilligers veel met het veulen aan de gang, los zetten, oefenen met dingen etc.
Met ons, is er nog een vrijwilliger, een oudere man, die ook veel met het veulen bezig is.
Zijn paard is afgelopen jaar overleden, waar hij kapot van was, en nu is hij helemaal gek met het veulen.
Zijn kleinkind heet Lotte, en woont ver weg. Hij noemde het veulen de hele tijd al Lotte.
Wij vonden dat een mooie naam, en het idee er achter is ook mooi!
Maar er waren mensen,
Ik vind Fleur echt vreselijk voor zo'n leuk veulen. (Niets tegen mensen die Fleur heten hoor)
Dus hebben ze er maar Lotte-Fleur van gemaakt, om de rust te bewaren.
Je kan waarschijnlijk begrijpen dat ze altijd Lotte word genoemd, omdat de voorstanders van Fleur nooit bij het veulen zijn

We zagen al de kringen om de ogen, waardoor we al een vermoeden hadden dat ze wel zou gaan verschimmelen
De tweede dag van haar leven gingen we ze eens even lekker in het bak zetten.
En liepen we een stuk met ze door de bak
En weer terug naar de stal
Oktober
In oktober weinig foto's gemaakt (weinig foto's te vinden in ieder geval).
We begonnen een beetje met wat kleine dingetjes, zoals poetsen.
Toen kwamen de eerste verkleuringen

November
In november zijn we begonnen met aan het halster meelopen. Ze pakte dit erg goed op, en wandelde netjes mee.
Deze maand sprong ze ook over de bakrand

Ook word ze al een stuk groter

December
Begin December begon er een klein probleem te groeien,toen werd Lotte te springerig aan het halster. We hebben heel veel met haar gewandeld, en waar nodig haar op de plaats terug gezet. Ook hebben we haar deze maand voor het eerst vast gezet aan de stal (niet met een knoop, wel het eind vast gehouden). Hier bleef ze heel rustig.

We zijn begonnen met voetjes optillen en hebben voor het eerst een ander paard er bij in gehad.
De eerste keer hebben ze niet eens gesnuffeld, Fenna was heel erg beschermend en liet het veulen niet bij de ruin. De ruin die er bij in stond, was heel rustig en ging er niet achter aan.

Diëgo
https://lh6.googleusercontent.com/-I5cq ... G_4279.jpg
Het halster werd te klein voor Lotte, en we kochten een nieuwe

Helaas zorgde dit er waarschijnlijk voor dat ze minder graag het halster om had (het ringelt een beetje).
Daarom zijn we nu druk bezig dit zo vaak mogelijk te doen.
Tusse Diëgo en Lotte gaat het ook steeds beter.
Toen toch maar een beetje snuffelen
https://lh5.googleusercontent.com/-m7-d ... G_4280.jpg
Maar het is nog wel eng