Jamai in zijn jaaroverzicht 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leeuwtje

Jamai in zijn jaaroverzicht 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 13:29

Hallo,

Eerst even wat informatie over Jamai:
Leeftijd: 8
Geslacht: Ruin
Stokmaat: 1,52m
Vader: hoppenhof's Erwin
Moeder: Bullenkamps Luna!
Dus een New Forest

De meeste foto's zijn gemaakt door Dominique (DmNqUe @Bokt)

Ik vond dat het nu wel de moeite waard was om een jaaroverzicht te maken. In eind 2010 was ik overgestapt van een andere ponyclub in verband met wat spanningen en slechte commendanten. Toen door de overstap kreeg ik een instructeur die echt precies goed voor mij en Jamai was. Ze hielp me gelijk met veel dingen. We reden toen L2, maar zonder winstpunten. Het lukte ons gewoon niet. Mijn instructeur hielp me mee met de stellingen en buiging en dat ging met sprongen vooruit dat je elke week weer verschil kon zijn! :oo en ik geloofde eerst nooit dat dat kon. Maar nu kon dat dus wel. De laatste 2 selectie wedstrijden in het L2 gingen zo goed dat ik in februari mee mocht doen op de Geldersekampioenschappen in het L2! Ik was toen super tevreden over de proef al vond 1 jury dat niet zo. Ik ging naar huis met 162 en 180 en een heerlijk gevoel. Helaas heb ik hier geen foto's van. Ik had toen inmiddels 13 winstpunten in het L2, en aangezien ik 18 zou worden dit jaar ging ik in het M1 starten. Mijn M1 debuut ik ging erheen en eigenlijk verwachten ik niks. Echter kwam ik terug met 186 en 184 met twee keer een 1e plaats! Ik was zo trots op Jamai!
1. met het losrijden
Afbeelding

2.Afbeelding

3. Selectie wedstrijd in Druten 186 en 181 punten
Afbeelding
4.
Afbeelding
5. Even aansingelen voor de proef
Afbeelding

6. Een prachtige middendraf! <3
Afbeelding

Na zeven 1e plaatsen en twee 2e plaatsen en 13 winstpunten zijn we overgestapt naar het M2. We hebben er 3 maanden overgedaan om naar het M2 tegaan. Nog steeds was elke weer verbetering te zien in de trainingen. En we begonnen steeds moeilijkere oefeningen te doen. Jamai pakte deze echt heel goed op! Hij vond het wel moeilijk maar ging echt ervoor! Hij wou echt voor mij werken.
Ook het M2 debuut ging ik heen met we zien wel wat er gebeurt. We moesten in de proef een slangenvolte galoperen die in de traingen nog niet heel goed gingen omdat hij ze echt lastig vond. Maar in de proef gingen die echt heel goed! We gingen ook naar huis met 184! Dus onze M2 scoren was gezet! :D
Ik het niet zoveel foto's van het M2 op wedstrijden! Maar wel van de trainingen tussen door!
7. Thuis in in de trainingen!
Afbeelding
8. Hier heb ik een te strenge binnenhand!
Afbeelding

Ook hebben we de M2 proefjes geoefend. Daar hebben we ook een filmpje van! Ik Reed de proef uit me hoofd,. Er lag heel veel water in de bak waardoor Jamai soms wat eruitdrukte. Ook heb ik de teugels wat te lang en me handen daardoor te hoog. Maar dat is het fijne aan filmpjes. Je kan zien wat je fout doet en je kan verbeteren!

Tussendoor hebben we ook wat afwisseling gedaan, namelijk elke vrijdag volgde we springlessen. We vinden dit leuk maar ook allebei heel eng. We sprongen vroeger altijd wedstrijden, maar hij weigerde steeds vaker in het parcours. We waren er mee gestopt omdat we het gewoon eng vonden worden. Maar de springlessen volgende we wel voor de afwisseling. Als Jamai wilt springen en ik het durf, heeft hij een goede techniek!
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

In het M2 kwamen we ook van start op de new forest pony sportdag! Daar mochten we in de hoofdringen starten maar hij vond de dressuurhokjes erg eng. Maar door de aardige jury mochten we gewoon even heel vaak langs het hokje rijden waardoor hij het niet meer eng vond. Ik ging naar huis met 186 en 181 en een 3e prijs! Ik was opnieuw heel trots op mijn vriend!
11.
Afbeelding

We eindige in het M2 met 10 winstpunten! En we gingen snel over omdat mijn ponyclub een 20x60 bak heeft die hier inde buurt wel heel zeldzaam zijn. Dus we gingen trainen naar ons Z1 debuut, De eenvoudige wissels gingen steeds beter maar de appuymenten konden beter. Naar heel hard werken en trainen zei me instructeur dat ik er klaar voor was. Dus met goede moed en geen verwachtingen gingen we op wedstrijd. Ik was toch wel zenuwachtiger dan ik hoopte maar toch liep Jamai erg lekker. We hadden heel lekker gereden maar geen verwachtingen. We hadden 190 en dus geen winstpunt. We wisten daarna wel waar we aan moesten werken!

12. Voor de wedstrijd in Kapel-Avezaath --> Z1. Hier was er veel stress in de proef en had ik dus ook geen winstpunt. De punten klopte daardoor ook. Er was gewoon te veel stress bij ons beiden.
Afbeelding
13.
Afbeelding

We hebben daarna nog een aantal wedstrijden gereden maar de winstpunt mocht niet komen. Helaas, maar Jamai staat te koop en ik ben 18. We hebben in de tijd dat Jamai te koop staat nog geen kijkers gehad dus heb ik besloten om bij de paarden door te starten. Aangezien ik geen dispensatie krijg start ik dus gewoon in het Z1 verder. De eerste wedstrijden eerst HC om een beetje te kijken hoe dat gaat.

14.
Afbeelding
Bedankt voor het kijken!

maflinger1

Re: Jamai in zijn jaaroverzicht 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:34

Mooi paard zeg!
Normaal hou ik niet zo van vosjes, maar deze is erg knap :+:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:35

Jullie zijn lekker bezig geweest afgelopen jaar. Jamai is een leuke pony trouwens :D

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:38

ziet er top uit leo jij en jamaitje zijn echt enorm enorm gegroeid! top team geworden jullie 2!!! vind het altijd leuk om foto's van jullie te schieten!! altijd genieten!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:50

Jamai, wat een lekkerding is het toch ook leó
Jullie zijn een super combi!

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:54

leuk overzicht leó! je kunt zien hoe jamai en jij gegroeit zijn!
jammer dat de laatste winpuntjes niet lukte maar heel veel succes in bij de paarden!
en heel veel plezier in 2012 :D !

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:55

Mooie sessie's foto's Leonie en vind tussen je 2 filmpjes ook alweer verbetering zitten. Jullie hebben er hard aan gewerkt en je kunt zien dat je er voor gaat. Lekker blijven trainen en bij de paarden gaan starten, kan je nog wat langer van je topper genieten! Zit stiekem al te balen voor als je hem verkocht hebt, kan ik jullie niet meer zien schitteren. Met een goed en mooi oog op naar 2012!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:31

Ziet er leuk uit Leó! :)

Op naar 2012 :))

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:55

ziet er idd heel leuk uit,mooi paardje !!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:09

Mooi overzicht Leonie :D
Wat zijn jullie vooruit gegaan zeg. Echt toppie.

Op naar 2012 waarin jullie ook in de Z1 veel winstpunten gaan rijden :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:14

Wat een heerlijk dier! Waarom zou je niet gewoon door gaan bij de paarden? Zonde om te verkopen.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:18

Ziet er goed uit!!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:07

Aaah knappe Jamai! Gewoon lekker gaan doorrijden bij de paarden!
Jullie zijn super vooruit gegaan :j dat komt helemaal goed

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:21

leuke foto's , mooie pony....
zie ik op foto 11 nou dhr Cornelissen als jurylid???

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:16

JITP -> EJL-ITP

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 01:08

parador schreef:
leuke foto's , mooie pony....
zie ik op foto 11 nou dhr Cornelissen als jurylid???

Ja dat klopt!

En die jury was echt super aardig voor mij! Ik reed namelijk een rondje om de bak heen. Maar Jamai vond dat hokje toch echt heel eng. En toen zei de jury, ik heb toch nog wat tijd rijdt maar heel vaak langs tot hij niet meer bang is! En toch mocht ik zelfs nog even de bak in om langs het hokje te rijden en zo! En toen zei die: Zie je wel geduld helpt heel veel. En ik heel trots op Jamai! :D

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:26

ik ken Dhr Cornelissen via de menlessen en regelmatig schrijf ik bij zijn jureren ( wanneer hij dit in Emmeloord doet) altijd gezellig , hij is streng doch rechtvaardig...

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:36

Leuk overzichtje! Heb jij een tijdje terug nog in het Z1 gestart in Brummen? Volgens mij heb ik je daar zien rijden namelijk :+

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 17:32

@veraA Ik heb inderdaad in Brummen Z1 gereden! :D

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:36

Oh dan heb ik je zien rijden, stonden naast jullie op de parkeerplaats ;)

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:03

Wat een leuk overzicht, en jullie zijn echt een hele leuke combi. :)

vivianamanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:38

wauww wat een lekkerdinggg ;D
mooie springtechniek oook !

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 01:17

@ vivianamanx: Ik krijg ook wel goede reacties op zijn springtechnieken, maar als combinatie met ons samen gaat het springen gewoon niet zo goed. Terwijl hij wel super goed een parcours kan springen. We hebben ook B+4 gehaald! :)

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:57

Ziet er goed uit, Leonie. Mooi overzicht.
En Jamai is zoals altijd een plaatje <3

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 01:19

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties! :D