Eerst even wat informatie over Jamai:
Leeftijd: 8
Geslacht: Ruin
Stokmaat: 1,52m
Vader: hoppenhof's Erwin
Moeder: Bullenkamps Luna!
Dus een New Forest
De meeste foto's zijn gemaakt door Dominique (DmNqUe @Bokt)
Ik vond dat het nu wel de moeite waard was om een jaaroverzicht te maken. In eind 2010 was ik overgestapt van een andere ponyclub in verband met wat spanningen en slechte commendanten. Toen door de overstap kreeg ik een instructeur die echt precies goed voor mij en Jamai was. Ze hielp me gelijk met veel dingen. We reden toen L2, maar zonder winstpunten. Het lukte ons gewoon niet. Mijn instructeur hielp me mee met de stellingen en buiging en dat ging met sprongen vooruit dat je elke week weer verschil kon zijn!

1. met het losrijden

2.

3. Selectie wedstrijd in Druten 186 en 181 punten

4.

5. Even aansingelen voor de proef

6. Een prachtige middendraf!

Na zeven 1e plaatsen en twee 2e plaatsen en 13 winstpunten zijn we overgestapt naar het M2. We hebben er 3 maanden overgedaan om naar het M2 tegaan. Nog steeds was elke weer verbetering te zien in de trainingen. En we begonnen steeds moeilijkere oefeningen te doen. Jamai pakte deze echt heel goed op! Hij vond het wel moeilijk maar ging echt ervoor! Hij wou echt voor mij werken.
Ook het M2 debuut ging ik heen met we zien wel wat er gebeurt. We moesten in de proef een slangenvolte galoperen die in de traingen nog niet heel goed gingen omdat hij ze echt lastig vond. Maar in de proef gingen die echt heel goed! We gingen ook naar huis met 184! Dus onze M2 scoren was gezet!

Ik het niet zoveel foto's van het M2 op wedstrijden! Maar wel van de trainingen tussen door!
7. Thuis in in de trainingen!

8. Hier heb ik een te strenge binnenhand!

Ook hebben we de M2 proefjes geoefend. Daar hebben we ook een filmpje van! Ik Reed de proef uit me hoofd,. Er lag heel veel water in de bak waardoor Jamai soms wat eruitdrukte. Ook heb ik de teugels wat te lang en me handen daardoor te hoog. Maar dat is het fijne aan filmpjes. Je kan zien wat je fout doet en je kan verbeteren!
Tussendoor hebben we ook wat afwisseling gedaan, namelijk elke vrijdag volgde we springlessen. We vinden dit leuk maar ook allebei heel eng. We sprongen vroeger altijd wedstrijden, maar hij weigerde steeds vaker in het parcours. We waren er mee gestopt omdat we het gewoon eng vonden worden. Maar de springlessen volgende we wel voor de afwisseling. Als Jamai wilt springen en ik het durf, heeft hij een goede techniek!
9.

10.

In het M2 kwamen we ook van start op de new forest pony sportdag! Daar mochten we in de hoofdringen starten maar hij vond de dressuurhokjes erg eng. Maar door de aardige jury mochten we gewoon even heel vaak langs het hokje rijden waardoor hij het niet meer eng vond. Ik ging naar huis met 186 en 181 en een 3e prijs! Ik was opnieuw heel trots op mijn vriend!
11.

We eindige in het M2 met 10 winstpunten! En we gingen snel over omdat mijn ponyclub een 20x60 bak heeft die hier inde buurt wel heel zeldzaam zijn. Dus we gingen trainen naar ons Z1 debuut, De eenvoudige wissels gingen steeds beter maar de appuymenten konden beter. Naar heel hard werken en trainen zei me instructeur dat ik er klaar voor was. Dus met goede moed en geen verwachtingen gingen we op wedstrijd. Ik was toch wel zenuwachtiger dan ik hoopte maar toch liep Jamai erg lekker. We hadden heel lekker gereden maar geen verwachtingen. We hadden 190 en dus geen winstpunt. We wisten daarna wel waar we aan moesten werken!
12. Voor de wedstrijd in Kapel-Avezaath --> Z1. Hier was er veel stress in de proef en had ik dus ook geen winstpunt. De punten klopte daardoor ook. Er was gewoon te veel stress bij ons beiden.

13.

We hebben daarna nog een aantal wedstrijden gereden maar de winstpunt mocht niet komen. Helaas, maar Jamai staat te koop en ik ben 18. We hebben in de tijd dat Jamai te koop staat nog geen kijkers gehad dus heb ik besloten om bij de paarden door te starten. Aangezien ik geen dispensatie krijg start ik dus gewoon in het Z1 verder. De eerste wedstrijden eerst HC om een beetje te kijken hoe dat gaat.
14.

Bedankt voor het kijken!