Mission is een pony met karakter, hij is eigenwijs, een echte komiek en vind zichzelf ook erg grappig

Mission begon dit jaar nog als manege pony. Ik huurde hem 3 jaar, tot ik besloot om hem te kopen. Ik had de pech dat hij een ontzettend brave en goede koppony was,
waardoor ik ruim 2,5 maand heb moeten wachten voor ik hem kon kopen.. Het wachten was vervelend, maar het was het waard en ik wist dat hij van mij ging worden!
Januari
Deze maand begon slecht, hij was ziek en ze dachten dat het weer net zo erg was als in februari 2010. Toen is hij zo ziek geweest (40 graden koorts) dat ze dachten dat hij dood zou gaan. Gelukkig was het dit keer maar een griepje en na een kleine week was hij weer helemaal opgeknapt

Een vriendin die haar pony op de manege had staan, had een hele leuke muts gekocht die we mochten lenen, dus werden er foto's gemaakt

Typische Mission blik

Deze maand hebben we het nog lang stil gehouden dat Mission van mij werd, ivm. huilende kinderen bij zijn stal. De laatste week van Januari is wel iedereen ingelicht. Hij kreeg tekeningen aan zijn stal en veel huilende kinderen. Sommige kinderen waren ook boos op mij, maar dat maakte mij niks uit.
Februari
1 Februari was het dan eindelijk zo ver, ik mocht hem MIJN pony noemen! Wat was ik blij

Om te vieren dat Mission van mij was, werd dit op zondag 6 februari gevierd met onze aller eerste buitenrid! Samen met een vriendin en haar pony (voorheen ook een manegepony geweest) gingen we op pad.

In deze maand hebben we ook onze eerste lánge wandeling gemaakt, samen met zijn vriendje Bon-fire. Het was zo'n lekkere warme dag, dat we zelfs zonder deken konden wandelen.
Maart
Door de manege lessen is Mission behoorlijk vast komen te zitten, hij had ook behoorlijke last van spierpijn, omdat hij nu op een betere manier werd gereden. Om hem een handje te helpen, liet ik een vriendin komen, van Get Balanced. In een week kreeg hij 3 sportmassage behandelingen en hij kwam een heel stuk losser in zijn lijf.
Altijd fijn, een massage

2-3x per week kwamen de manege pony's op de wei en hij mocht elke keer nog met ze mee. Hij genoot met volle teugen en voelde zich op en top

April
Er kwam een stukje wei vrij en hij mocht voortaan elke dag op de wei, samen met zijn vriendje Bon-fire. Hij knapte steeds meer op en begon steeds meer van zijn leven te genieten.

Verder hebben we veel gewandeld, een paar boswandelingen gemaakt, gereden en natuurlijk veel van elkaar genoten!
Mei
Deze maand hebben we ook weer lange wandelingen in het bos gemaakt, samen met de hond.

Juni
Deze maand hebben we nog een keer mee gedaan aan een onderlinge wedstrijd op de manege. We waren 2de geworden en wat was ik ongelofelijk trots op mijn knappe kerel

Ook kreeg hij een erg leuk vliegenmasker

Juli
Aan alles komt een eind en ook aan onze tijd op de manege. We zijn verhuisd naar een andere stal, samen met een goede vriendin en haar pony. Toevallig ook zijn maatje Bon-fire. Hij kwam meer en langer op de wei en we zitten binnen 5 minuten in het bos. Een tijd met veel bosritjes kwamen eraan!!

mijn mooie pony

Samen met een stalgenoot (Sinatjuhh@bokt) maakte we veel de bossen onveilig. Op warme dagen zochten we vaak de verkoeling op bij een mooie plas in de buurt.
Mission knapte steeds meer op, hij had nu ook veel meer rust. Samen genoten we van het leven!
Ook hadden we veel lol samen

Deze maand heb ik ook besloten om hem lekker van zijn oude leven te laten genieten en dat hij geen zwaar werk meer hoeft te leveren. Hij heeft bijna heel zijn leven hard moeten werken: Wedstrijden (hij heeft Z gelopen) en is 4,5 jaar manege pony geweest, nu is het harde werken wel genoeg geweest voor hem. Wel gaan we nog veel naar de bossen en doen we aan vrijheidsdressuur.
Augustus
Deze maand was een maand van ontdekkingen en nieuwe dingen, kortom: Super!
Een van mijn grote dromen kwam uit, gaan zwemmen met Mission!! In het begin vond hij het nog wat spannend, maar als ik naast hem liep, durde hij steeds iets dieper.
Uiteindelijk kon ik op zijn rug het water in

Deze maand kwam ik achter het verleden van Mission. Op een avond kwam ik aan op stal en kwam ik de stal eigenaresse tegen met een fotoboek en zei: 'Mijn zus staat te huilen bij je pony, ze denkt dat het de pony is die vroeger van haar is geweest' Zij zelf geloofde het niet helemaal en de foto's die ze toen hadden gevonden, waren wat wazig en veraf, waardoor ze het nog niet kon geloven. Ikzelf was helemaal enthousiast en geloofde het wel en ook haar zus was er 100% zeker van! De dag erna kwam ik aan op stal, ze hadden nog meer foto's gevonden en toen was het duidelijk: hij is het

Mission als 3/4 jarige:

Ook maakte we mooie avondwandelingen in het bos

September
Het liefste wil ik zoveel mogelijk momenten vast leggen en samen met een stalgenoot hebben we foto's gemaakt van mijn pony en haar verzorgpony:
[JITP] Fotoshoot met Floortje en Mission

Oktober
We kwamen een beetje vast te zitten met het vrijheidsdressuur en samen met een vriendin (kelly_Utah@bokt) heb ik een lesje gehad van Nikki (VisibreTeam@bokt), zij heeft ons weer een heel stuk beter op weg geholpen

November
Deze maand hebben we veel boswandelingen en bosritten gemaakt.

Ook begon hij het vrijheidsdressuur steeds beter onder de knie te krijgen

December
Of het nu goed weer is of niet, hij komt gelukkig elke dag buiten. Hij heeft zo'n hekel aan een deken dat ik had besloten hem lekker zonder te laten staan, nu heeft hij een mooi wintervachtje gekweekt en hij geniet van zijn heerlijk vrije leven.

Ik ben zo ontzettend blij dat ik Mission heb gekocht. Hij brent mij zoveel vreugde en plezier en als ik zie hoeveel hij is opgeknapt en hoeveel hij van zijn leven geniet zoals die nu is, ben ik alleen maar blijer met hem!
2011 kan voor mij niet meer stuk, hopelijk gaat 2012 ook een mooi jaar worden!