Een jaar lang Mission, mijn eerste eigen pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkee

Een jaar lang Mission, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 15:05

Dit is de eerste keer dat Mission ITP is, dus maak ik er meteen een mooi jaaroverzicht van :)
Mission is een pony met karakter, hij is eigenwijs, een echte komiek en vind zichzelf ook erg grappig :') hij is nu 25 jaar jong :j

Mission begon dit jaar nog als manege pony. Ik huurde hem 3 jaar, tot ik besloot om hem te kopen. Ik had de pech dat hij een ontzettend brave en goede koppony was,
waardoor ik ruim 2,5 maand heb moeten wachten voor ik hem kon kopen.. Het wachten was vervelend, maar het was het waard en ik wist dat hij van mij ging worden!

Januari
Deze maand begon slecht, hij was ziek en ze dachten dat het weer net zo erg was als in februari 2010. Toen is hij zo ziek geweest (40 graden koorts) dat ze dachten dat hij dood zou gaan. Gelukkig was het dit keer maar een griepje en na een kleine week was hij weer helemaal opgeknapt :D

Een vriendin die haar pony op de manege had staan, had een hele leuke muts gekocht die we mochten lenen, dus werden er foto's gemaakt :)
Afbeelding

Typische Mission blik :j

Deze maand hebben we het nog lang stil gehouden dat Mission van mij werd, ivm. huilende kinderen bij zijn stal. De laatste week van Januari is wel iedereen ingelicht. Hij kreeg tekeningen aan zijn stal en veel huilende kinderen. Sommige kinderen waren ook boos op mij, maar dat maakte mij niks uit.

Februari
1 Februari was het dan eindelijk zo ver, ik mocht hem MIJN pony noemen! Wat was ik blij :D Door de manege lessen was hij moe en uitgeput, maar ik wist dat zodra hij regelmaat kreeg en meer rust, hij helemaal zou opknappen!
Om te vieren dat Mission van mij was, werd dit op zondag 6 februari gevierd met onze aller eerste buitenrid! Samen met een vriendin en haar pony (voorheen ook een manegepony geweest) gingen we op pad.

Afbeelding

In deze maand hebben we ook onze eerste lánge wandeling gemaakt, samen met zijn vriendje Bon-fire. Het was zo'n lekkere warme dag, dat we zelfs zonder deken konden wandelen.

Maart
Door de manege lessen is Mission behoorlijk vast komen te zitten, hij had ook behoorlijke last van spierpijn, omdat hij nu op een betere manier werd gereden. Om hem een handje te helpen, liet ik een vriendin komen, van Get Balanced. In een week kreeg hij 3 sportmassage behandelingen en hij kwam een heel stuk losser in zijn lijf.

Altijd fijn, een massage :)

2-3x per week kwamen de manege pony's op de wei en hij mocht elke keer nog met ze mee. Hij genoot met volle teugen en voelde zich op en top :D
Afbeelding

April
Er kwam een stukje wei vrij en hij mocht voortaan elke dag op de wei, samen met zijn vriendje Bon-fire. Hij knapte steeds meer op en begon steeds meer van zijn leven te genieten.

Afbeelding

Verder hebben we veel gewandeld, een paar boswandelingen gemaakt, gereden en natuurlijk veel van elkaar genoten!

Mei
Deze maand hebben we ook weer lange wandelingen in het bos gemaakt, samen met de hond.
Afbeelding

Juni
Deze maand hebben we nog een keer mee gedaan aan een onderlinge wedstrijd op de manege. We waren 2de geworden en wat was ik ongelofelijk trots op mijn knappe kerel :+:
Afbeelding

Ook kreeg hij een erg leuk vliegenmasker _O-

Juli
Aan alles komt een eind en ook aan onze tijd op de manege. We zijn verhuisd naar een andere stal, samen met een goede vriendin en haar pony. Toevallig ook zijn maatje Bon-fire. Hij kwam meer en langer op de wei en we zitten binnen 5 minuten in het bos. Een tijd met veel bosritjes kwamen eraan!!
Afbeelding

mijn mooie pony :)

Samen met een stalgenoot (Sinatjuhh@bokt) maakte we veel de bossen onveilig. Op warme dagen zochten we vaak de verkoeling op bij een mooie plas in de buurt.
Mission knapte steeds meer op, hij had nu ook veel meer rust. Samen genoten we van het leven!

Ook hadden we veel lol samen
Afbeelding

Deze maand heb ik ook besloten om hem lekker van zijn oude leven te laten genieten en dat hij geen zwaar werk meer hoeft te leveren. Hij heeft bijna heel zijn leven hard moeten werken: Wedstrijden (hij heeft Z gelopen) en is 4,5 jaar manege pony geweest, nu is het harde werken wel genoeg geweest voor hem. Wel gaan we nog veel naar de bossen en doen we aan vrijheidsdressuur.

Augustus
Deze maand was een maand van ontdekkingen en nieuwe dingen, kortom: Super!

Een van mijn grote dromen kwam uit, gaan zwemmen met Mission!! In het begin vond hij het nog wat spannend, maar als ik naast hem liep, durde hij steeds iets dieper.

Uiteindelijk kon ik op zijn rug het water in :D
Afbeelding

Deze maand kwam ik achter het verleden van Mission. Op een avond kwam ik aan op stal en kwam ik de stal eigenaresse tegen met een fotoboek en zei: 'Mijn zus staat te huilen bij je pony, ze denkt dat het de pony is die vroeger van haar is geweest' Zij zelf geloofde het niet helemaal en de foto's die ze toen hadden gevonden, waren wat wazig en veraf, waardoor ze het nog niet kon geloven. Ikzelf was helemaal enthousiast en geloofde het wel en ook haar zus was er 100% zeker van! De dag erna kwam ik aan op stal, ze hadden nog meer foto's gevonden en toen was het duidelijk: hij is het :D !! Hij heeft er gestaan van ongeveer zijn 3de tot zijn 6de. Na 17 jaar is mijn pony eigenlijk weer thuis gekomen :)

Mission als 3/4 jarige:
Afbeelding

Ook maakte we mooie avondwandelingen in het bos :+:

September
Het liefste wil ik zoveel mogelijk momenten vast leggen en samen met een stalgenoot hebben we foto's gemaakt van mijn pony en haar verzorgpony:
[JITP] Fotoshoot met Floortje en Mission
Afbeelding

Oktober
We kwamen een beetje vast te zitten met het vrijheidsdressuur en samen met een vriendin (kelly_Utah@bokt) heb ik een lesje gehad van Nikki (VisibreTeam@bokt), zij heeft ons weer een heel stuk beter op weg geholpen :D
Afbeelding

Afbeelding

November
Deze maand hebben we veel boswandelingen en bosritten gemaakt.
Afbeelding

Ook begon hij het vrijheidsdressuur steeds beter onder de knie te krijgen *\o/*

December
Of het nu goed weer is of niet, hij komt gelukkig elke dag buiten. Hij heeft zo'n hekel aan een deken dat ik had besloten hem lekker zonder te laten staan, nu heeft hij een mooi wintervachtje gekweekt en hij geniet van zijn heerlijk vrije leven.

Afbeelding

Ik ben zo ontzettend blij dat ik Mission heb gekocht. Hij brent mij zoveel vreugde en plezier en als ik zie hoeveel hij is opgeknapt en hoeveel hij van zijn leven geniet zoals die nu is, ben ik alleen maar blijer met hem!

2011 kan voor mij niet meer stuk, hopelijk gaat 2012 ook een mooi jaar worden!

frosty117

Re: Een jaar lang Mission, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:56

Wat een leuk beestje, en wat ziet hij er ontzettend goed uit voor zijn leeftijd! Veel plezier komend jaar! :D

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:01

wat een leuk verslag! Mission heeft het maar getroffen met jou!
Nog heel veel mooie jaren samen!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:07

wat een prachtig verhaal!!
dit wenst elke manege pony.

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:35

Mooi verhaal zeg! Idd een wens van elke manegepony. Zo te zien heeft hij net zoveel plezier als jij! Geniet ervan!

Nirvaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:17

Wat een fijn verhaal om te lezen :) Hij ziet er happy uit.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:09

Echt een heel leuk verslag Femke! Mission heeft het echt heel erg goed getroffen met jou! :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:20

Wat een mooi verhaal.
Wat heeft jouw pony een goed leven bij jou!
Hopelijk kan hij nog lang van z'n oude dag genieten.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 00:00

Bedankt allemaal voor de complimenten :o en reacties!

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:07

en voor zulke mensen heb ik nou respect. die niet alleen aan zichzelf denken en altijd maar willen rijden enz. maar die hun paard lekker laten genieten en er voor zorgen dat hij weer helemaal opknapt.
en die lekker mag genieten van zijn oude dag.... <3
super, jullie zijn een super mooie combinatie samen!

heel leuk overzicht!

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:56

mooi verhaal!
hij ziet er echt goed uit zeg! heel blij en hij glimt helemaal :D!
hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar blijven genieten :)

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 16:40

Bedankt voor de reacties :o :D

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:26

Super dat je voor hem bent gegaan. En dat je de mensen om je heen kan laten zien dat er meer is tussen hemel en winstpunt.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:42

Ik vind het echt geweldig, dat je een toch al oude pony hebt overgekocht en hem zo'n leuke thuis geeft.
Hij ziet er echt heel goed uit! En wat leuk dat je aan foto's van vroeger bent geraakt!

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:53

Wat ziet hij er goed uit voor zijn leeftijd! Nog veel plezier samen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:58

Wat een topper ben jij!
Heel leuk om te horen dat deze kanjer een mooi pensioen tegemoet gaat. Enjoy :) !

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 12:07

Bedankt voor de reacties :D

JunkDeLuxe schreef:
En wat leuk dat je aan foto's van vroeger bent geraakt!

Ik ook! En dan zien dat hij in al die jaren geen spat is veranderd, alleen een heel klein beetje grijzer :D Ze vetellen me ook steeds de dingen die hij vroeger heeft 'uitgespookt' toen hij jong was en dan denk ik echt 'Ja, dat is hij helemaal' Ik vind het ook ontzettend leuk om zoveel meer over hem te weten! Het was in het begin wel raar om al die dingen te horen over je eigen pony, maar het is wel ontzettend fijn om te weten wat hij allemaal heeft meegemaakt en gedaan :)

Webbie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:08

Hij ziet er blij uit, wat een leuke combi :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:20

Leuk jaaroverzicht.alleen jammer dat bij mij de fotos niet zichtbaar zijn.haha maar als ik het allemaal zo lees is het een mooierd/lieverd/leukerd :P

bovanvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:09

super leuke foto's! :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:17

wat zal "die zus" raar hebben opgekeken toen "haar" pony weer voor haar neus stond! :j heel leuk :)

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:50

Respect voor jou... Je plaats je eigen plezier op de tweede plaats en denkt vooral aan je pony...
Leuk overzichtje en wat zal de vroegere eigenaresse geschrokken zijn! :)

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:07

Jaja Femke.. die Mission heeft het maar getroffen bij jou.
Heb er eigenlijk geen woorden voor, maar heb het er vaak genoeg met jou over gehad. Als iemand het verdient is het Mission wel! En laat hem nou net het geluk hebben gevonden dat jij in zijn leven kwam. Je ziet hem helemaal opknappen door het luilekker-leventje dat hij nu heeft.

En wat een leuk verhaal zeg, van de vroegere eigenaresse van Mission!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:29

@ _Antikana_ & @girlyggirl: Ze ging een keer mee de paarden van de wei halen en kreeg toen net hem in haar handen.. ze schrok toen inderdaad heel erg! Maar ook weer blij tegelijk, omdat ze hem éindelijk gevonden had :)

@Marlou: Dankje :D Hij voelt zich ook helemaal super en zit heel goed in zijn vel, ik kan me onze manege tijd eigenlijk ook niet meer voorstellen. Heel raar, maar voor mijn gevoel is hij al heel zijn leven van mij en heeft hij in een héél ver verleden op de manege gestaan..

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:37

Wat een prachtige Pony en een prachtig verhaal...