eigenlijk anderhalf jaar want mijn dochter Romy is begonnen met WW ong juni 2009.

Willie Wortel is een 10 jarige perlino welsh hengst van 117,5 stokmaat
WW heeft eerder in de sport gelopen maar stond inmiddels al weer 2 jaar stil.
Ze heeft hem opgepakt met rijden en is gelijk begonnen in de klasse L2 dressuur en L springen.
Dat ging geweldig en ze werden overijssels kampioen.

Ook werden er keuringen best gaande onder het zadel verreden voor het Welsh stamboek, dit was nieuw voor Romy en we hebben dan ook hartelijk gelachen als de veelal engelse jury's iets aan haar vroegen om te doen en zij achteraf zei...ik snapte er niks van en deed dus maar wat !
wat overigs wel resulteerde in kampioenschap, zowel nederlands als europees op de internationale welskeuring.

Toen voor het eerst naar de hippiade en ww viel gelijk op, hij kwam het terrein op en alle fotografen richtte hun lenzen op hem.
Hij is dan ook een zeer opvallende verschijning.

Het ging super en we waren heel tevreden maar toen we de uitslag zagen werd het toch een beetje wrang, nl van de drie jury's hadden er twee de combinatie op de eerste plek geplaatst en 1 jury hun op de 6 de plaats dus het resultaat werd derde, wat natuurlijk een mooie prestatie is voor nog maar een maand of twee een combinatie.

Ook nog even gemeet met Antoinette ten Rielle en haar superpony golden girl wat WW wel een aantrekkelijk merrie vond en dat ook liet zien haha
en ondertussen denkt...wacht maar als ik groter ben....

Ook werd er af en toe gesprongen op concours en dat vind WW ook prachtig en doet dat niet onverdienstelijk

En toen weer de selecties voor de winterkampioenschappen, weer overijssels kampioen nu inmiddels in de M1 dressuur.
Dus afgereist naar Wanroy.
Worteltje was een beetje druk want ja , het voorjaar komt eraan en hij is natuurlijk wel een hengst die natuurlijk dekt en dus de merries goed kent !

Dit was tijdens de proef,een zeer gespannen snoet van romy( zij noemt dit geconcentreerd)
en dan de uitslag

Jaaa NEDERLANDS KAMPIOEN
Ondertussen deden romy en ww nog hele andere leuke dingen zoals shows rijden, kur op music en fotoshoots enz.
deze foto werd zelfs groot afgedrukt in een paardenblad

Ze werden gevraagd om het internationale welsh event te openen dat moest met een vlag van Wales gebeuren.
Zal dat lukken ? hoe reageerd hij op een grote wapperende vlag ?

Heel goed dus, het is gewoon zo'n kanjer !!
Ondertussen zijn wij verhuist en is ww heeeeel druk met zijn dekdiens zodat hij weinig gereden word,maar vlak voor de inmiddels wederom zomer kampioenschappen kwam hij weer thuis.
Nu moesten ze het kunstje voor de regio drenthe gaan doen en ja hoor , ook daar de titel drents kampioen nu inmiddels in de klasse M2 wat tevens ook de hoogste klasse is voor hun.

Dus op naar de hippiade 2010, die bijna niet doorging wegens de enorme wateroverlast.
Dat zou heel jammer geweest zijn want zoals jullie zien is romy ondertussen ook gegroeid en kan niet veel langer op haar "worteltje" blijven rijden.
Ook dit resulteerde in de gouden plak voor hun , in de klasse M2 met maar liefst 211 punten gemiddelt van de 3 jury's ...oongelooflijk wat een succes.
tja maar zoals ik al zei zit er een eind aan te komen en de week erna was de sportdag van het welsh stamboek.
Dit zal tevens de laatste wedstrijd voor dit gouden duo zijn en werd dus met gemengde gevoelens vereden.
Hier een overwinning halen is een droom voor de eigenaar van WW, die overigens super trots op dit duo waren.

De titel "Alround kampioen sportpony 2010" was de beste afsluiter die we ons maar konden wensen.

En de ereronde doe ik gewoon met mijn zusje dacht Romy , dit laat wel weer eens zien wat voor ongelooflijke fijne pony Zomerdijks Willie Wortel is.
Nu zijn we dus op zoek naar een leuke nieuwe ruiter voor deze kanjer en hopenlijk meld die zich binnenkort want hij staat nu stil en dat is zo jammer.
ik hoop dat jullie net zo genieten van dit overzichtje als dat wij van de pony hebben gedaan !!

Maar zo te lezen is Romy niet ponyloos
Supergaaf! Alleen het springen met dat dressuurzadel is niks voor die ruiter, maar zie al dat je ook een ander zadeltje hebt! Want wat een springtechniek heeft ie ook!
Had ik graag nog meer van willen zien 

Ja, daar is WW weer!