Bonny is een Tinker merrie van nu 12,5 op dit moment, 1.40 klein

Maar toch vielen we ervoor, hij was sloom, had nog nooit een zadel opgehad en hoofdstel, net enkele dagen over van Ierland.
En de mensen daar gooidden er zo een zadel en hoofdstel op. Tja, wisten wij toendertijd ook niet. (we wisten uberhaupt niet wat een tinker was!)
Dus kleine 7 jarige Mel gaat erop zitten en wat doet ie?
Nee, niet rennen, nee... niet bokken.... hij blijft stil staan, oortjes naar voren en hinniken...
ze snapte er niks van! Nou, daar begon het werk ook... we duwden m letterlijk vooruit
En het duurde heel wat weken voordat we een lange zijde de galop konden volhouden.
Bonny was toen 3,5.
Ons werd verteld dat ie 5 was, beleerd en al. niet dus. toendertijd hadden
we ook niet veel verstand van alles enz..

wat zag ie eruit rechtsboven..en vooral genieten van het giga lieve dier wat we gekocht hadden.
Ookal schrok mn vader zich dood toen we na een bloedmooi NRPSje (wat niet werkte) thuiskwamen met dit... Bonny,
ik als 8jarige was er ontzettend trots op, mijn smurfje!

Manege de Mossel in Otterlo wat nu niet meer is.
Wat hadden we een lol, we maakte een sprongetje
(en ik lag er dan elke keer naast want ze sprong gigantisch hoog over een balkje op de grond
)Deden spelletjes, maar reden vooral heel veel buiten!
Ook reden we hier onze eerste dressuurwedstrijdje, de eerste keer werden we 2e,
maar de keer daarop werden we 1e, dit smaakte naar meer!

onze eerste prijs ever! We stapten over op Manege de Burght in Barneveld.
Bonny werd beleerd voor de kar, binnen een klein uurtje stond ze er al voor, en reden we al in het bos!
Wat een mak ding! aan het eind van het jaar stond ze ook voor de huifkar, zowel in 1, 2 als 3 span liep/loopt ze!
Ook zijn we een weekend naar Zeeland gegaan, lekker de zee in, dat vond ze geweldig dat water!
We leerden heel wat beter springen en de kortste keren sprongen we een parcourtje van 40/60 rond.
(niet helemaal met de goede techniek...
)We reden Pas de Deux, werden 2e, en reden onze eerste F proefje wat resulteerde in 1e plaats!
Bonny zag er al een stuk beter uit en de appeltjes werden zichtbaar

Vanaf dit punt hebben we zo ontzettend veel geleerd!
Het aan de teugel rijden was gigantisch moeilijk, het was letterlijk ruzie hebben,
in het winterseizoen eens een keer elastiek erbij, nou, dat feest ging niet door
mevrouw trok m in 1 ruk stuk. Nou, dan eens bijzetteugel er losjes aan, en in galop
nou, daar gingen we hoor, op de volte, de hindernissen ontwijken en proberen niet de kantine
in te rennen, ik met 2 handen als klein kind zijnde proberen m in de bocht te houden, terwijl bon
met al haar kracht dat ding los probeerde te krijgen
geeeen succes. Heeeeeeeeeeeeeel veeeelgeduld... uren..dagen..maanden..jaren
Springen leerden we iig goed en Bon genoot van de springlessen!
Waren niet heel bijzonder dus.het jaar van mn 1e hoogtesprong!
welgezegd, een geweldig goed jaar!Helaas eindigde het niet geweldig... Bonny bleek helemaal vast te zitten van oren tot staart, gelukkig
kwam de fysio elke week en moest ie 3 dagen op stal met pijnstillers, na 2 maanden zga bijna niks gedaan
te hebben mocht ik weer met m beginnen, ze was weer helemaal klaar! Zo zie je ook rechtsbovenin
dat ze het er echt niet mee eens was... 3 dagen op stal!

we reden in april de tinkerdag in leusden

Dressuur 1e, springen 3e en cross 3e, we deden alles lekker op een laag pitje.

Ook verbeterde we ons springrecord van 1.25 naar 1.35. ik had interviews, was op tv, en sta met bonny in
enkele tijdschriften over onze 1.25 sprong en cross

We maaktte ons crossdebuut in Heino, waar we foutloos rondkwamen, maar ze
maakten een fout en ik werd opgeschreven als uitgesloten
Kon helaas geen klachtindienen want ging eerder naar huis, dom dom dom. maarja, goede ervaring!
Ook reed ik mn 2e SGW in Barchem, waar we 2e werden! toppie!
We startten ook L1 en dat ging met zn ups and downs.

En vooralook heel veel trainen!

natuurlijk wel hoor!
Die slijt haar oude daagjes bij mij, ik kom volgend jaar Juni weer terug en kan echt niet wachten om haarweer een dikke knuffel te geven!

al kan ik haar wel eens de grond induwen, ze blijft mijn kleine scheurmonster

Respect als je alles gelezen hebt
Het heeft me 2 uur gekost 
Mocht je nog tijd en zin hebben, hier een filmpje verzameling van filmpjes en wat foto's van vooral cross en springen
Edit: Video toegevoegd