Marko is mijn 14 jarige Haflingerruin (v. Marok).
In november 2008 ben ik Marko gaan verzorgen. Ik heb toen een heerlijk jaar met hem gehad, we hadden een goede klik.
Toen ik in oktober 2009 hoorde dat hij verkocht zou gaan worden, baalde ik stevig.
Mijn opa belde me op met de vraag of ik hem wilde hebben, hij had gezien hoe erg ik het vond en wilde Marko voor mij kopen. Ik heb natuurlijk geen moment geaarzeld. Dit was het paard voor mij!
Dit jaar was wederom een super leuk jaar en dat wil ik graag met jullie delen!
Januari
Er lag ontzettend veel sneeuw, dus rijden zat er helaas niet in deze maand. Dan ga je andere dingen bedenken, en zo stond Marko een dag later voor de slee!

Februari
Na ontzettend veel rondjes sleeën en vakantie voor de paarden, kwam dan eindelijk het moment dat de sneeuw weg was. Toen ben ik rustig aan weer begonnen met rijden, wat er zo uit zag:

Maart
Begin maart heb ik met 2x in de bak rijden als voorbereiding een onderling wedstrijdje meegereden op de vereniging, wat resulteerde in een mooie eerste en tweede prijs en dikke winst!

April
... was de maand van ons debuut! De startkaart lag al 2 maanden klaar, en nu vond ik het tijd om eens te gaan starten!
Dat hebben we gedaan bij de haflingerkampioenschappen regio west van DAH.

Het werd een droomdebuut met 2x winst en 2x een eerste prijs!

Mei
In mei hebben we vrolijk verder gestart, en zijn we rustig begonnen met onze puntjes bij elkaar rijden, we behaalden 1 winstpunt in deze maand.
Ook hebben we toen een schriktraining gedaan, die Marko niet erg eng vond...

http://i816.photobucket.com/albums/zz90 ... B2/Mei.jpg
En zijn we voor het eerst naar springles gegaan! Dat was een groot succes!

Juni
In juni zijn we een keertje gestart, en weer met 2 winstpunten en 2x een 2e prijs naar huis gegaan.
http://i816.photobucket.com/albums/zz90 ... /Juni2.jpg
Ook heeft Marko weer eens voor de wagen gestaan, iets wat hij erg leuk vind:

Juli
In juli was het erg warm, en wat doe je als er een meertje vlakbij stal ligt en het écht te warm is om te rijden? Juist: ZWEMMEN!

Augustus
In augustus zijn we wederom gestart, met 2 winstpunten als gevolg.
Ook zijn we een aantal dagen op trektocht geweest, wat een erg leuke ervaring was!

September
Als je een Haflinger hebt en je denkt aan september dan denk je maar aan één ding: Haflingerweekend in Ermelo!!!!

Daar zijn we dus ook naartoe geweest. We behaalden een winstpunt en we werden 2e met de dressuur.

Ook hebben we gesprongen wat erg leuk was en goed ging!

Oktober
In oktober hebben we nog een onderling springwedstrijdje gereden in de buurt, wat resulteerde in een 2e plaats.

Ook hebben we in deze maand onze laatste punten in de B gereden en hebben we een keer L1 gestart! Dat ging goed, we hadden 179 en 176 punten. We reden op zaterdag onze punten voor het L en hebben dat zondag ook gestart, zonder enige oefening dus.

November
In november hebben we lekker onze rondjes gereden in het bos en in de bak.
http://i816.photobucket.com/albums/zz90 ... vember.jpg
We zijn lekker aan het oefenen voor het L1 en gaan volgende maand weer een proefje starten!

Al met al was het dus een super leuk jaar voor ons en ik hoop dat er nog vele jaren mogen volgen!!!