Melvin omgedoopt naar Mellow
12 jarige onbekende appaloosa ruin.
6 januari was hij officieel van mij en 13 januari zijn we hem opgaan halen.
Het was moeilijk kiezen uit de 2885 foto's en filmpjes die ik afgelopen jaar verzamelde heb, maar het is een soort van gelukt.

01.

De foto waar ik verliefd op werd.
Januari
Paard heeft echt wel een week nodig gehad om te wennen aan zijn nieuwe omgeving. We stonden op een stal midden in het bos en elke keer als het waaide schrok meneer van alle wapperende takken.

De 19e kwamen Mandy (mandy358) en Rianne (borisje) langs om mijn nieuwe aanwinst op de foto te zetten. Zijn dan ook even het bos in geweest en meneer keek zijn ogen uit.
02.

Februari
Langzaam pakte we wat meer vrijheidsdressuur oefeningen mee. De zadel maker kwam langs en paste een zadel aan en zo maakte we onze ritjes in het bos. Lekker veel recht uit en meters maken.

03. Berggeit
04. Onder het zadel
05.

Maart
Ik voelde mij niet helemaal op mijn plek op onze stal en mel ook niet. We vonden een andere stal wat meer bij ons paste. Ook hebben we in maart onze eerst sprongetje gemaakt waar mel duidelijk geen held in is en deden we ook onze eerste passen bitloos.
06. Springen
07. Onder het zadel
08.

09. Buitenrit
April
We waren erg blij met onze nieuwe stal en genoten vol op. We gingen wel wat minder naar buiten want dit was nu toch wel een stukje lopen maar we hadden wel een mega bak! We bleven lekker oefenen.
De tandarts kwam ook deze maand een bezoekje brengen.
10.

11.Tandarts
Mei
De kudde waar mel in stond ging niet helemaal lekker en we verplaatste naar een andere kudde. Verder oefende we nog steeds lekker door en wisselde we veel af met leuke variërende dingen.
12.

Juni
Wij merkte dat mel zijn plezier in het dressuur werk verloor en besloten de overstap te maken op de academische rijkunst. Helaas is paard niet de slimste. Hij schrok en belande boven op mijn voet wat er dus voor zorgde dat ik even niet kon rijden. Deze maand nam Rianne (borisje) hem mee op buitenrit om een een groep te begeleiden.
13.

14. Lomp paard.

15. Vrijheidsdressuur
Juli
Het werd warmer en warmer en Rianne nam hem lekker mee naar een meer om kennis te maken met het water. Verder oefende we druk met het liggen en zitten op commando. Hij begrijpt het commando voor het liggen nog steeds niet. Als hij eenmaal ligt (bijvoorbeeld na het rollen) blijft hij wel op commando liggen en ook zitten. We hopen aankomend jaar het liggen wat meer te kunnen gaan bevestigen.
16.

17. Liggen
Augustus
Rianne en ik kregen een super leuk nieuws! Rianne kwam dichterbij wonen.

Rianne zocht een stal voor haar shetlanders maar al gauw zag het er naar uit dat we samen kwamen te staan.

18.

Een ontzettend blij paard.

September
Meneer was aardig aangekomen van zijn weiland en ook zijn spieren waren gegroeid waardoor zijn zadel niet meer lekker lag. We besloten daarom het rijden even op een laag pitje te zetten tot ik een nieuw zadel kon kopen.
19.

20.

Oktober
Het was zo ver we gingen een nieuw zadel halen! Omdat mel het dressuur werk niet leuk vond en ook de academische rijkunst niet het resultaat gaf wat ik wilde zien besloot ik over te gaan op het western. Op naar Country Mill voor een western zadel. Helaas, kreeg Rianne deze maand een kop stoot van mel.

21.

22. Autch

November
We waren blij dat we weer een zadel hadden en trokken er dan ook lekker op uit. Boris (pony van Rianne) had inmiddels een bijrijdertje dus konden we lekker samen naar buiten.

23.

December
Wie A zegt moet ook B zeggen, dus onze eerst western les werd een feit.
Jespri @ [WN-ITP] Onze eerste les is een feit :D
24.

Januari 2014
Deze maand kregen we een nieuwe bijrijder. Zij gaat nu fanatiek met hem aan de gang en ze hopen samen van de zomer een western wedstrijd mee te kunnen pakken.
25.

Jullie gaan hopelijk nog veel van ons horen!