De plus en minpunten van Horse Event 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

De plus en minpunten van Horse Event 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 10:44

Ylvy

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:46

minpunt?
hahahaha
ZATERDAG, REGEN:+
laat ze daar maar wat aan doen:')

nee geintje, echte minpunten waren er niet naar mijn mening.
alleen beetje onzin dat je voor een programma 2,50 moest betalen.
terwijl het op internet gratis is

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 10:51

Pluspunten
+ La Place. Fijn om een grote keuze te hebben in gezond eten.
+ Overdekte tribunes bij de NH-cirkels en de BIT-piste.
+ Overdekte stands, zowel fijn voor de standhouder als voor de bezoeker.
+ Met een rolstoel kun je bij alle pistes en hallen komen.
+ Niet te hoeven betalen voor het toilet.
+ Parkeren voor invaliden. Ik kon op alle drie de dagen naast de ingang parkeren. Top!

Minpunten
- €3,75 voor een frietje met is toch wel erg prijzig! (Om die reden heb ik dit jaar zelf luxe broodjes meegenomen.)
- Met een rolstoel kun je helaas niet overdekt zitten bij de NH-cirkels en de BIT-piste.
- Met een rolstoel kun je geen enkele stand in komen. Misschien een tip om dit aan te geven aan de standhouders van volgend jaar. Alleen de KNHS had dit netjes opgelost door platen neer te leggen.
- Het programma had weinig tot geen western clinics (alleen Wendy & Allard op vrijdag in de BIT-piste).
- De enige ingang van de Boerenbond/Welkoophal was ook de enige uitgang, de bottleneck was bij de kunsthoek waar de doorgang maar één meter breed was, zeer frustrerend. Mijn rolstoel paste er echt net tussendoor.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:53

Dik tevreden. Maar zelfde wat hierboven staat, 3,95 voor een zakje friet, ze durven wel!

NathalieDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:00

Het enige minpunt vond ik ook het programmaboekje voor €2.50...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:01

Vinden jullie dat echt veel geld? :') Dan moet je twee bonnen voor wijn als je gaat stappen ook veel geld vinden... Op een festival betaal je makkelijk €5,- voor een frietje, dus vind €3,95 nog redelijk netjes.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:16

Pluspunten:
- gratis toiletten die ook nog eens zeer goed en netjes onderhouden werden. Dikke pluim!!!
- de stallen, ik was zeer tevreden dat mijn paard 3 dagen op een prachtig dik stalbed heeft kunnen staan.

Minpunten:
- de toegang tot de stallen was wel iets te gemakkelijk. Er liepen regelmatig bezoekers rond in de stallen die geen bandjes droegen en dus ook eigenlijk niet in de stallen hoorden te zijn :)
- de friet was inderdaad aan de prijzige kant, de bediening was echter wel top!

Verder heb ik niet echt iets op te merken, het waren 3 heerlijke dagen waar ik intens van genoten heb :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:19

Mi_Amore schreef:
Minpunten:
- de toegang tot de stallen was wel iets te gemakkelijk. Er liepen regelmatig bezoekers rond in de stallen die geen bandjes droegen en dus ook eigenlijk niet in de stallen hoorden te zijn :)

Ahum,
ik zeg even niks,
ik had pas door dat ik de stallen binnenliep toen ik er al half doorheen was :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:25

Pluspunten:
* veelzijdige shows
* gratis toiletten

Minpunten:
* ontbreken van grote hippische merken
* 4,95 euro voor een broodje zalmsalade is echt veel te duur en helaas geen alternatief voor La Place
* bezoek vraagt veel voorbereiding - het programma is eigenlijk te groot en te gelijktijdig en daardoor ontbreekt de logische structuur

Vond het toch wel vooral een huishoudbeurs voor paardenmeisjes hoor, als ik eerlijk mag zijn...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:43

Ik ben er als hulp op de stand geweest maar heb ook even op het terrein rondgelopen.

Pluspunt:
* Veel variatie in shows

Minpunt:
* Looproutes hadden voorzien mogen worden van planken o.i.d.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:48

deviltjh schreef:
Mi_Amore schreef:
Minpunten:

Ahum,
ik zeg even niks,
ik had pas door dat ik de stallen binnenliep toen ik er al half doorheen was :+

Dat bedoel ik dus :') het was iets te gemakkelijk om de stallen te betreden, er was niet altijd voldoende controle overal en er moet maar 1 iemand tussen zitten met slechte bedoelingen en de poppen gaan aan het dansen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:50

of 1 iemand die niet met paarden kan omgaan
( lekker blijven aaien als paard hartstikke pissig kijkt :') )
zo iemand had ik dus mee

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:58

Pluspunten:
- De La place, echt heel fijn dat er ook gezonde dingen te krijgen zijn op zo'n evenement (en lekker!)
- De schone en gratis WC's (al vind ik dat voor de entree die je betaald best logisch)

Minpunten:
- Veel weer hetzelfde als vorig jaar, vooral de kraampjes maar ook show e.d.
- De clinic's en shows zijn helaas weinig leerzaam voor mensen met een normale algemene kennis van paarden. Ik hoop toch elk jaar weer wat nieuws te leren maar meestal valt dat echt tegen. Niveau is vrij laag.
- Weinig leuke aanbiedingen.
- Veel interessante dingen waren tegelijker tijd gepland terwijl ik op andere uren helemaal niets interessants zag (maar dat is een kwestie van smaak :) )

Verder, maar daar kunnen de organisatoren van HE weer weinig aan doen, vond ik sommige standhouders (voornamelijk de 'duurdere producten') echt ongeintereseerd. Wij zijn onze stal aan het opknappen en hadden bijvoorbeeld interesse in mogelijkheden voor bakbodems en voor mij is zo'n evenement best interessant om meer informatie te verkrijgen over de mogelijkheden en om alvast een beeld te krijgen van de bedrijven die er in doen. (Daarom ook op de ondernemersdag geweest)

Helaas hadden beide bakbodem standhouders het te druk met zichzelf, zelfs al zijn we meerdere keren langsgelopen om te kijken of ze even tijd vrij hadden. Ik begrijp wel dat er voor hun normaal misschien weinig potentiele klanten rondlopen maar ik kies nu sowieso al niet meer voor de bedrijven die op HE stonden.

Dit zelfde had ik met de bedrijven die stalwanden aanboden helaas. Het enige bedrijf waar ik fijn te woord ben gestaan is Patura, daar zal ik dus ook zeker binnenkort zo'n grote hooiruif ' aanhanger ' aanschaffen en wellicht nieuw spring materiaal.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:03

Ik was er alleen even als deelnemer op de zaterdag dus kan alleen vanaf dat opzicht beoordelen.

Pluspunten:
- Het terrein met name de piste lag er goed bij desondanks alle regen die was gevallen
- Het parkeren bij de deelnemers was goed geregeld (stonden tractors klaar om mensen uit de modder te slepen, je kon over verharde naar achteren rijden, modder werd regelmatig glad gesleept)
- Gratis toiletten
- Vriendelijk personeel die bij de controleposten zaten

Minpunten:
- We moesten heel wat kilometers afleggen om van de trailer naar het losrijterrein te komen en van het losrijterrein naar de piste omdat we telkens om een hek moesten lopen etc. We hebben onze benen onder het lijf vandaan gelopen..
- De friet ja.. duur! Ik heb het ook weg gegooid halverwege want het was zo zout dat het gewoon vies was! Papa heeft ook de kroket weg gegooid omdat die vies was (en dat doen wij niet snel hoor :') )
- Jammer dat alle kraampjes al dichtgingen toen de shows af waren gelopen. Had graag naderhand nog even geshopt maar ik kan het wel begrijpen dat ze dan dicht gaan zodat iedereen optijd weg gaat ofzo?

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:15

Pluspunten: er was weer een hoop te zien en te doen, we hadden kinderen mee die mee konden mennen en op sulky rijden, hoefijzers verven enz. Leuke sfeer. Voor iedereen wat wils.

Minpunt: Echt een groot nadeel: Wij hebben dik 3 kwartier op het weiland gestaan om er af te komen, op een gegeven moment ging zelfs iedereen toeteren. De mensen van de parkeerwacht waren vooral op en neer aan het rennen van hot naar her, om de uitrijkaarten op te halen, in plaats van het verkeer te regelen, zodat iedereen de kans kreeg om ste beurt het terein af kon.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:24

jammer dat er niet wat gedaan werd aan de modderbaan om het terrein heen. Op sommige plekken lag zaagsel of houtsnippers dit had van mij wel over de gehele baan mogen liggen. Eten was erg duur, friet en broodjes, en vond de stands ook niet heel bijzonder.

Vond anky met Danielle erg leuk n tristan Tucker was ook geweldig.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:31

Voor mij de eerste keer he

Minpunten

Wat ik erg vervelend vond is dat het vrij lastig was om bijv een ijsje of frietje te halen als je geen geld bij had. Jammer dat een event als dit niet ook overal een pinkastje heeft of op meerdere plekken een pinautomaat.
Op de ergste modderplekken bij ingangen van tereinen hadden wat planken gemogen, nu zakte je soms aardig weg.
Programma boekje was erg duur plus zou het fijn zijn als de shows en clinics omgeroepen zouden worden.
Ingang bij de kunsthal was echt veel te krap. Kan me voorstellen dat mensen met een rolstoeler niet goed langs konden, precies bij de doorgang stond iemand sieraden te verkopen.
En ik moet heel eerlijk zeggen dat er teveel dressuur gerichte clinics en demo's waren. Er was opzich wel diversiteit maar toch heb je het na twee keer dressuur ook wel gezien. Ik zie danliever wat meer western, draverij, spaans enz.
En die vlaggen bij de bitpiste :+ heeeeel irritant met foto's maken !

Pluspunten

Ik heb echt een super leuke dag gehad. Veel geleerd en veel gezien. Veel plekken waar iets te beleven viel. Top dat de fokkerij zo in het zonnetje werd gezet :j

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:40

Aanwezig als Crew, maar voornamelijk rondgelopen:

Pluspunten:
Schone toiletten en ruime keuze aan goed (gezond) eten. Al deden wij dat binnen in de kantine.
Veel leuke stands
Veelzijdige shows, ook leuk dat je zelf aan dingen mee kon doen. Zoals het sulky of vrachtwagen rijden.

Minpunten:
Laag niveau wat betreft clinics, vooral leuk voor mensen die net in de paardenwereld komen kijken.
Zelfde als voorgaande jaren: HE is op deze manier -in mijn ogen- maar leuk voor 1 keer.
Vroeg afgelopen.

Maar over het algemeen vond ik het een geslaagd evenement, heb me er prima kunnen vermaken het hele weekend. :)
Daarnaast is het ook leuk om eens kennis te maken met de andere takken van sport, de men-clinics vond ik leuk aangezien ik daar normaal totaal niets mee heb.
De FNRS-hal vond ik trouwens echt... onzin. Wij moesten daar vrijdag in eerste instantie aan het werk, maar er was niets te doen en het eten was ook erg eentonig. Mensen deden er uit de hoogte, wat ik op dit evenement dan weer niet op zijn plaats vindt. Maar dat terzijde.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:46

Over die uitrijkaarten hebbdn we nog nooitbopgehaald.
En wij liepencook in 1x bij de stallen nergens aangegeven dat jebder niet door mocht bij het gezondheidsplein was dat heloof ik.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:48

Wat ik trouwens écht heel schandalig vond:
Bij aankomst op zondag werden er aan de poort gratis kaarten uitgedeeld.

Ik heb dus echt voor niets circa 25 euro per kaart uitgegeven :(

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:50

Dees schreef:
Wat ik trouwens écht heel schandalig vond:
Bij aankomst op zondag werden er aan de poort gratis kaarten uitgedeeld.

Ik heb dus echt voor niets circa 25 euro per kaart uitgegeven :(

Op zaterdag ook al hoorde ik!
Ik had een vrijkaartje, omdat ik mee heb gedaan aan de zitcompetitie,
maar anders baal je wel heel erg ja... Ik vond dit ook raar

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:00

Minpunten:
- Eten is duur
- Op sommige stukken was het terrein heel slecht, hier hadden ze beter planken/zaagsel neer kunnen leggen
- Uitrijkaart en programmaboekje vind ik geldklopperij, vooral omdat het programma op de site gratis is
- De vlaggen bij de bitpiste, door de (harde) wind heb ik vaak zo'n vlag in mijn gezicht gehad... Ook voor foto's maken zijn ze er vervelend
- Geen pinautomaat, dus hopen dat je genoeg contant geld bij je hebt
- Veel jonge paarden bij de clinics, waardoor het niveau relatief laag blijft. Dit was mijn 9e jaar Horse Event en het niveau van de clinics is altijd hetzelfde, vrij laag.

Pluspunten:
- Schone en gratis toiletten
- Gevarieerd programma, leuk dat er ook steeds meer variatie is en niet alleen maar dressuur
- Overdekte tribunes
- Fijn dat er op verschillende plekken het programma bij die hal/piste omgeroepen wordt
- Vriendelijk personeel
- Leuk dat je eerst langs de fokkerijwereld komt en dat daar veel paarden staan voordat je daadwerkelijk het 'grote terrein' op bent

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:02

Minpunt: Heb niks van de tinker gezien! Heb ze hierover al gemaild.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:14

Pluspunten
- Nette en gratis toiletten!
- Gevarieerd programma

Minpunten
- De Boerenbond/Welkoop zaal was vanaf het begin erg ver lopen, een aantal jaren terug kon je gewoon binnendoor lopen. Als je daarna iets wilde bekijken in de NH cirkels had je zeker 10 minuten vertraging. Hierdoor dus een aantal clinics niet helemaal kunnen bekijken. Kortere looproutes dus.
- Geen leuke stand aanbiedingen, ik zag alleen maar winkelprijzen
- Programmaboekje 2,50 voor vragen. Maak in de toekomst een gratis app
- Geen drinkwater kunnen tappen ( vraag me af of dat echt waar was) ik snap het commerciele aspect hieraan maar is niet echt klantvriendelijk.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 15:19

Corally_B schreef:
Geen drinkwater kunnen tappen ( vraag me af of dat echt waar was) ik snap het commerciele aspect hieraan maar is niet echt klantvriendelijk.

Er werd mij verteld door de toiletdame bij de NH cirkels, dat het water daar wel drinkwater was. Ze vertelde dat deze toiletten verhuurd worden en dan worden aangesloten op grondwater, vandaar de stickers "geen drinkwater". Maar hier waren de toiletten schijnbaar aangesloten op het leidingwater en was dat water dus wel te drinken :)