Wij zijn sinds een aantal maanden in het bezit van een authentieke koets van ongeveer 90 jaar oud. Natuurlijk zitten er op zo een koets een aantal kleine oude gaatjes van houtworm, we hebben de koets gekocht van een kennis en die heeft ons daar ook op gewezen, maar met eens in de zoveel tijd een kleine behandeling met houtworm-werend middel, heeft hij het altijd goed onder controle kunnen houden.
De koets staat nu bij ons, en ik controleer ook regelmatig op nieuwe plekjes en behandel deze ook. Maar wat ik ook doe er blijven elke keer een aantal gaatjes bijkomen, met een beetje stof erin. Nu blijven we stippen met dat middeltje en blijven we bezig, maar ik ben bang dat we het zo niet bij blijven houden. Op 1 plek op de spaak begint het inmiddels de spuigaten uit te lopen, en ik stip die plekjes nu dus al elke paar dagen aan.
Wie heeft er voor mij het wondermiddel? Om deze rotlarven uit mijn koets te krijgen?
Ik heb al zitten denken aan het laten bevriezen van de koets, gedurende 2 weken op -20 bij een bedrijf, maar dez mensen zitten helemaal in Groningen en ik denk dat hier ook een aardig prijskaartje aan hangt...