[AR] Versneld promoveren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Versneld promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 20:08

Ik weet dat je onder het zadel versneld mag promoveren als je met een nieuw paard meteen hoger mag starten maar nog een paar keer laag wil starten.

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat dit bij het mennen ook mag, maar ook van mensen van niet. In het regelement staat er niets over. Wel dat ik met een groene pony meteen ook L of M zou mogen starten omdat ik met een ander Z start(met winstpunten).

Sjonniej

Re: Versneld promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:32

Bij het samengesteld zit het zo, of het bij d/v hetzelfde is weet ik niet, maar lijkt me wel:

Je mag op basis van eerdere prestaties in een hogere klasse beginnen. Echter als je toch besluit om in de laatste klasse te beginnen, zal je deze gewoon naar het einde uit moeten rijden. En mag je niet na 2 wedstrijden klasse 1 besluiten om toch naar die klasse 3 te gaan, ómdat je ook Z dressuur rijdt.

Stuur anders even een mailtje naar mennen@knhs.nl, daar weten ze het zeker.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 17:53

Ik had al naar het algemene adres gemail, maar daar zijn ze niet zo snel, ga het op dit adres ook nog even proberen.

Ik kan het zelf niet vinden, en hoor verschillende dingen. Het zou jammer zijn als het niet mag, anders was ik meteen L gestart. Maar door omstandigheden zijn er 2 wedstrijden uitgevallen (1 afgelast door te kort deelname en die ander heb ik mij zelf afgemeld omdat het terein zo slecht was, m'n pony zakte tot z'n koten aantoe weg) kom ik niet aan m'n winstpunten.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:13

Nee bij mennen is geen versneld promoveren, martha heeft dat namelijk al eens nagevraagd.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:43

Ik heb het idd nagevraagd. Ik heb namelijk al meedere pony's in de Z en ZZ dressuur/vaardigheid uitgebracht en dacht een jonge pony eerst een aantal keer in een lagere klasse te starten en dan versneld te promoveren. Helaas, dit kennen ze bij het mennen niet. Wie weet komt dat in de toekomst nog wel.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:27

Even kijken in het reglement mennen, bij de KNHS
http://www.knhs.nl/overview3.asp?pCatID ... =11&men=02
daar staat in wat wel en niet kan, je mag hoger starten als je al eerder bent gestart met een paard of pony in het Z, er staat precies aangegeven wat je wel en niet kan starten.
als je wilt starten in de B en dan versneld naar de M ofzo, dat kan volgens mijn niet, want daar wordt niet over gesproken, maar dat kan je nog altijd na vragen.