Je broekriem niet bedoel om je streng op te houden, op de foto loopt de streng er tussen door, of in ieder geval lijkt dat zo.
Als je geen streng ophouder/ geleider hebt aan je tuig, zou je dit simpel kunnen oplossen met een zwart elastiek (te verkrijgen bij b.v. kampeerwinkels, welkoop zal ze ook wel hebben en zo) aan de wagen en daar je streng door heen halen, als je hem inspant.
Tevens vind ik dat je lenderiem en je kruisriem niet liggen zoals ze horen.
Je kruisriem hoort op het hoogste punt te lggenm van je pony/paard.
Nu ligt het hoogtste punt tussen de riemen in.
De lende riem hoort op de hoogte te liggen van de lendenen, daarom heten ze ook zo.
De broek mag in zijn geheel ook wat hoger, deze hoort 1 handbreedte onder de zitbeenknobbels te liggen.
Ik begrijp de reden heel goed waarom je het nu zo doet met de broek, maar dat neemt niet weg dat het wel op de juiste plaats en hoogte mag liggen.
Ook de borst mag wat mij betreft hoger.
Een oplossing tegen zijn lippen en de stang heb ik zo niet, idd. wat al gezegt is een tuinslang of een elleboogbit, maar ja dat is ook weer rigoreus.
Denk dat je met bestraffen (wel een juiste timing) ook al een heel eind komt, in ieder geval met op en aftuigen en in en uitspannen.
Dan ben je al een heel eind. Streng doch rechtvaardig!
Ik vind het verder een mooie haflinger en wil je veel succes wensen bij het verdere beleren en het mennen in de toekomst.