[AR] beleren voor de kar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovefenny

beleren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:06

hallo,

sinds anderhalf jaar verzorg ik een hele leuke pony.
de pony heeft vroeger wel eens voor de kar gelopen, maar toen is er eens wat losgegaan van het tuig, waardoor iets tegen z'n been aan is geknald. pony er vandoor.
sindsdien heeft de pony niet meer voor de kar gelopen.
niet omdat de pony bang is ofzo, maar meer omdat de eigenaren geschrokken waren en ze gewoon niet zo veel meer met de pony deden.
nu wil ik hem graag weer leren voor de kar te lopen, maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
ik weet wel hoe je moet mennen, maar niet hoe je het moet leren.
kan iemand me dat uitleggen?

alvast bedankt

Kipo

Re: beleren voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:49

Ik denk dat dat niet zo 123 uit te leggen is hier, je kunt beter iemand er bij nemen die er wel verstand van hebt en zo kunnen jullie samen aan de gang gaan.
(Tenzij je niemand kent natuurlijk)
Ik ben het zelf ook aan het leren, maar mijn pony kon het al toen ik er mee begon, dus dat scheeldde.
Ik had er ook iemand bij die er verstand van heeft Ja
Denk dat het zoiezo beter is als je met minimaal 2 personen bent Lachen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:53

Je zegt zelf al dat je het niet weet, dan kun je het imo ook niet via internet even leren. Daar gaan ongelukken van komen.
Met hulp van een ervaren persoon, kom je al heel ver, en leer je er zelf ook nog eens iets van.

[edit] en dit staat hier ook verkeerd, dit is bedoelt voor aangespannen rijden foto's, ik zal even TEMmen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:59

AR-ITP-->AR
Kijk eerst eens in de FAQ: [AR] FAQ voor AR
Dan hebben we ook nog vele Wiki artikelen waar mensen heel erg hun best op hebben gedaan: [AR] Wiki artikelen
De enige nuttige tip die hier gegeven kan worden is dat je het vooral niet zelf moet gaan doen en het best goede les kunt nemen. Ben je begonnen en kom je een specifiek probleem met mennen/aangespannen rijden of een wagen tegen kun je hier een nieuw topic openen met de vraag voor advies.
Hier nu een slotje.