[AR] NH en mennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wiseke

NH en mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 18:38

hoi hoi,

ik heb een 3-jarig paardje die ik graag via NH zou willen inspannen is er een verband tussen deze combi? Hebben jullie tips of personen die jullie kennen in België (w-vl)die mij zouden kunnen helpen?

Vooral voor het opleren zelf hij heeft al heel at grondwerk achter de rug. zelf kan ik mennen maar heb niet genoeg ervaring voor het opleren. Clown

grt

sammykuh

Re: NH en mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:57

wat bedoel je precies met NH beleren (bitloos enzo ) of gewoon op een vriendelijke manier ?

Mijn pony kan ook NH en dat doe ik 2x per week verder loopt hij gewoon voor de kar en is hij beleerd door mijzelf. Maar ook net als alle andere paarden.

Natascha

Re: NH en mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:29

NH inrijden/leren/trainen en daarna mennen gaat prima. Zelf heb ik dat ook gedaan alleen men ik wel met bit en oogkleppen. Ben van grondwerk naar dubbele longeerlijn gegaan, daarna naar betuigd en erachter en toen de hele riedel verder naar gewoon mennen. Rijden doe ik zonder bit en ook vaak zonder hoofdstel maar mennen gewoon "traditioneel". Je rijdt op de weg tussen de auto's en dan vind ik dat gewoon net wat veiliger (is voor mij puur persoonlijk en zijn er zat die er anders over denken natuurlijk).
Mijn paard heeft geen problemen met de verschillende manieren van rijden/mennen.