[AR] Tip: Pionnen om mee te oefenen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Tip: Pionnen om mee te oefenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 15:51

Als dit hier niet mag staan, verplaats het dan maar waar het wel hoort.

Pionnen om mee te oefenen voor het mennen zijn volgens mij best aan de prijs, wat ik zo wel eens heb gezien op de website van Divoza bijvoorbeeld.
Nou zag ik in de Hema pionnen staan 4 stuks voor 5 euro.
Zijn oranje pionnen en zijn 25 cm hoog (dus wel stuk kleiner dan de echte pionnen).
Ik denk dat ze voor een marathon wagen wel te klein zijn maar met een klein wagentje of sulky kan je er best wel goed mee oefenen denk ik zo Tong uitsteken
Ik heb voor een tientje nu 8 pionnen gehaald.

Ik weet niet of iemand wat aan deze tip heeft, maar goed bij de Hema heb je dus best goedkoop pionnen voor de gene die nog geen pionnen hebben maar ze eventueel wel zouden willen om mee te oefenen.

MenFreak

Re: Tip: Pionnen om mee te oefenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:21

Zijn het harde of zachte pionnen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:24

Het zijn harde die snel barsten en dus niet echt geschikt zijn.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:55

Ik heb volgens mij dezelfde pionne een tijd geleden gekocht bij de hema. En moet zeggen voor een kleine wagen is het leuk mennen... Gaan niet zo heel snel stuk, ben er al een aantal keer echt recht overheen gereden Bloos uitbuigen en ze kunnen weer neer gezet worden. Zijn officeel van die voetbal pionne.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 18:48

Ifever, klopt zijn idd die voetbal pionnen van de Hema Tong uitsteken
Ze zullen denk ik met een zwaar wagentje wel gelijk kapot gaan, maar met een lichte denk ik niet (of je moet zelf nog eens heel zwaar zijn Nagelbijten / Gniffelen )
Voor echt fanatiek gebruik zijn ze denk ik ook niet het beste wat er is maar voor af en toe zijn ze prima denk ik zo Tong uitsteken

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:04

Ja hoor ik kan me er prima mee vermaken. En zeker voor die prijs Knipoog jij veel stuur plezier met je mennen en pony Lachen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:42

Ja, die zocht ik nog! Dankjewel voor de tip. Ja

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:49

PiLon...

hc

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:42

Huertecilla schreef:
PiLon...

hc

Volgens mij is in Ned. zowel 'pioNnen' als 'piLonnen' goedgekeurd, 'pion' is volgens mij ook heel gewoon, zo noemt iedereen het hier ook in de buurt... Knipoog

Pionnen zijn inderdaad best aan de prijs. Kijk ook eens op MP, daar hebben ze soms ook wel wat leuke aanbiedingen staan. Op zich heb ik er niet zoveel problemen mee, aangezien wij vroeger zelf een auto- en motorrijschool hebben gehad, hebben we nog zat pionnen liggen en van de rijschool waar mijn ouders nu werken kan ik ze ook gewoon gebruiken. Die zijn dan inderdaad gewoon soepel en kan ik zovaak overheen rijden als ik wil Knipoog

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:23

Ik had ook eerst zo'n setje van de Hema, maar die waren al vrij snel kapot. Het is hard kunststof, en die kunnen niet zo goed tegen marathonwagenwielen (jaja, ik weet het, je hoort er ook niet over heen te rijden....), en als ze buiten blijven staan (lees: in weer en wind) bevordert dat ook niet echt de levensduur.
Ik heb nu andere, wel van flexibel kunststof. Deze zijn ook hoger (zo'n 35 cm geloof ik) en overal tegen bestand. Daar hangt dan wel weer een prijskaartje aan, ze waren ongeveer 11 euro per stuk. Maar niet stuk te krijgen!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:55

JoyCiej007 schreef:
Volgens mij is in Ned. zowel 'pioNnen' als 'piLonnen' goedgekeurd, 'pion' is volgens mij ook heel gewoon, zo noemt iedereen het hier ook in de buurt... Knipoog
Misschien toch je collegegeld maar eens terug vragen... Ach gut
Pilon komt uit het frans maar je spreekt het inderdaad uit als pion(nen). De L wordt dus niet uitgesproken maar wel geschreven.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:58

Van Dale:
pi·on (dem; pionnen; pionnetje)
1 figuurtje dat spelers over het speelbord verplaatsen
2 elk van de acht schaakstukken waarover een speler beschikt, k van de kleinste waarde, met de loop één recht vooruit

pilon is niet bekend, pylon wel;
py·lon (dem; pylonen; pylonnetje)
1 elk van de felgekleurde kegels die een obstakel op de rijweg aangeven

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:38

BlackDevils schreef:
JoyCiej007 schreef:
Misschien toch je collegegeld maar eens terug vragen... Ach gut
Pilon komt uit het frans maar je spreekt het inderdaad uit als pion(nen). De L wordt dus niet uitgesproken maar wel geschreven.

Gelukkig studeer ik geen Nederlands, maar Ned. récht Vork
Heb VWO-eindexamen gedaan in Frans, maar dit specifieke woordje nooit gehad Knipoog

Nibbit; leuk dat je de moeite neemt om even de Van Dale er bij te pakken. Lachen

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:27

Geheimpje: Bij kranenbroek zijn ze nog goedkoper.
Het is inderdaad makkelijk om ze te hebben, ik gebruikte ook gewoon deze kleintjes met een marathonwagentje, geen probleem.
Wat ik vaak deed was ze gebruiken als letters. Dan kon ik op ieder veld een ring uitzetten en mijn proef oefenen. Vaardigheid gaat om concentratie op dat moment en oefenen is dus leuk maar niet heel nuttig.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:24

Ik gebruik ze idd ook om letters op te 'plakken', of ik doe dat met een stel emmers, kan ook Lachen
@ Laura; dat het vooral om concentratie op dat moment gaat, daar heb je wel gelijk in, ik denk alleen dat oefenen voor mensen die 'beginnen' best zin heeft.
Mijn pony had echt moeite met stelling/buiging en ook met wenden, dat train je dan ook door veel te wenden en door volte's te rijden, maar het af en toe meepakken van wat pionnetjes heeft ook goed gewerkt om haar meer wendbaar te maken.

Als 't er eenmaal een beetje in zit, heeft het inderdaad behalve dat het leuk is niet zoveel meerwaarde, lijkt mij.

sampiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:54

ik heb de pionnen ook en vind ze heel fijn en zijn niet zo duur Haha! en doe er al heel lang mee en zijn nog niet kapot geweest Haha! ik gebruik ze niet alleen voo rhet mennen maar ook leuk om gewoon er mee te rijden slalommen of op een rijtje zetten en er over heen springen Haha!

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:49

Bedankt voor de tip Knipoog . Ik heb vandaag bij de Hema ook 8 pionnenn gekocht en ze zijn erg handig.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:55

he vivi jij ook hier haha!
Ik ga zeker eens kijken voor die pionnen das erg handig,
zelf gebruiken van die soort uhm weg werkers paaltjes, wit met oranje haha