[AR] Met welk leeftijd shetlander beleren voor de kar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joytje_05

Met welk leeftijd shetlander beleren voor de kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 12:23

Ik vroeg me af hoe oud zijn jullie shetlanders toen jullie begonnen met mennen? Mijn shetlander is 2 jaar en 3 maand dus ik wacht nog mooi even.

texeenmaikey

Re: Met welk leeftijd shetlander beleren voor de kar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:48

Maikey was ruim 3 dat ik hem ging beleren.

Texeen is met 3 jaar tuigmak en stuurwijs gemaakt. Nu 2jaar later ben ik haar verder aan het beleren.
Laatst bijgewerkt door texeenmaikey op 25-07-08 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:49

toen mijn merrie 4 was geworden
daarvoor al tuigmak en wat mee gestuurt en verkeersmak gemaakt

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:28

SH --> AR. Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:46

Beide pony's waren 5 jaar. 1 was al af en toe op gereden maar verder geen inspanning. Ideale leeftijd om mee te beginnen vind ik zelf.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:33

Ik denk dat tussen de 3 - 5 jaar een mooie leeftijd is. Ze zijn dan uitgegroeid, en sterker geworden. Je kunt wel van te voren zorgen dat hij al aandacht gewent is enz.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:31

GaitMonster schreef:
Ik denk dat tussen de 3 - 5 jaar een mooie leeftijd is. Ze zijn dan uitgegroeid, en sterker geworden. Je kunt wel van te voren zorgen dat hij al aandacht gewent is enz.

o oke ja ik wou er echt nog NIET mee gaan mennen hoor! En ja aandacht
vind hij geweldig(ik heb hem nu 2 week Go jij! Go jij! ) en ik ga als het minder warm is lekker buiten wandelen. Dan went hij ook aan allerlei dingen.

Maar vaak zeggen ze toch ook dat je met 2 1/5 jaar al langzaam mag beginnen of niet?

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:34

alhoewel ik vind 2 1/2 jaar toch nog wel erg jong *LOL* en ik wil hem niet verpesten. Dan liever een half jaartje wachten en dan rustig aan beginnen dan dat je met 2 1/2 jaar begint maar er later spijt van krijgt! Ja toch?!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:49

met 2,5 jaar kun je hem al wel een beetje laten wennen aan je stem zeg maar, dus naast hem lopen en zeggen wat je doet. stap (hij stapt mee) draf ( hij draaft mee enz.) meer zou ik idd nog niet doen Lachen
evt. een keer een tuigje opleggen (ik weet nu al wel dat dat hem niks kan schelen trouwens Haha!

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:22

Elinaa schreef:
met 2,5 jaar kun je hem al wel een beetje laten wennen aan je stem zeg maar, dus naast hem lopen en zeggen wat je doet. stap (hij stapt mee) draf ( hij draaft mee enz.) meer zou ik idd nog niet doen Lachen
evt. een keer een tuigje opleggen (ik weet nu al wel dat dat hem niks kan schelen trouwens Haha!

Ja ik wou er ook nog niet mee beginnen hoor. En op tuig zal hij denk ik ook niet reageren. Ik heb gister een dekentje erop gelegd(om te wennen) en dat vond hij niet eng. Wassen etc. ook niet. Dus ik weet wel zeker dat hij dat heel braaf zou doen met mennen later.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:26

nee ik weet wel dat je nog niet wilde beginnen Lachen je bent goed bezig Ja kun je niet van iedereen zeggen met jouw leeftijd helaas.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 18:06

Bedankt Bloos Ja ik ken ook een meisje van ong. mijn leeftijd en die heeft haar pony ook verpest Frusty Met als gevolg dat ze de pony moest verkopen.
Tuurlijk is het wel verleidelijk(valt opzich nog wel mee) maar beter straks dan nu(en hem dan verpesten) Knipoog