Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jorine_Falco schreef:Niet? Waarom zou je hem heel erg moeten laten reageren? Rijd je ook op hem ofniet?
Voorderest zou ik geen tips weten. Misschien been geven als hij onder het zadel is en een tik?
Woogy schreef:Ik zou sowieso niet zeggen dat hij veel slaag heeft gehad en daardoor niet meet op de zweep reageert...mijn paard is hoogst waarschijnlijk blauw geslagen en die is panisch als je de zweep richting haar lijf brengt
_mbvd_ schreef:Als hij ze zweep zelf ziet schrikt hij er wel van. Maar als hij voor de kar loopt reageert hij er haast niet op.
Bedankt voor de tips, ik ga er aan werken
_mbvd_ schreef:Ik bdoel niet speciefiek schrikken, maar hij gooit gelijk zijn hoofd omhoog zegmaar.
Vandaag heb ik er zelf opgelet hoe ik de zweep gebruikt, en ik ben geneigt telkends hem zachtjes aan te tikken zegmaar, dus heb je misschie wel gelijk dat het gewoon aan mij ligt!

) Maar ik probeer zoveel mogelijk met de stem op te lossen. zoals ik al zei, eerst rustig commando geven, geen reactie kun je heftiger stemcommando gebruiken met een boze toon, werkt dat nog niet, zelfde strenge, hardere stemcommando gebruiken en dat tegelijkertijd (! pony moet streng stemcommando aan de zweep gaan koppelen) kracht bijgezet met een ferme tik.
_mbvd_ schreef:Oké heel erg bedankt voor de nuttige info!
Helaas heb ik geen touwtje aan mijn zweep, heb de zweep bij de kar en tuig enz. gekocht..
Heb wel hier in de buurt bij de ruitersport winkels gekeken maar dara is de kleinste maat 140 cm. en dat is nog best lang, met zo'n kleine pony.

) ifever schreef:Dat klinkt als een gewone dressuurzweep en dan een lange versie. Ik men met een mini en heb een hele mooie niet te dure menzweep van harry´s horse. Deze is gewoon te bestellen in maat 120 cm. Kan je na vragen bij de winkel.
Ze zijn er zat hoor, zelfs hele korte versies voor bijv. shetten die voor de sulky worden gereden.