Als je tuig van een tuigenmaker zoal bijvoorbeeld Van der Wiel koopt ben je echt ontzettend veel geld kwijt (zo'n €3000,- dacht ik) En 2e hands is er niet zo goed aan te komen (wij hebben dat geluk wel gehad
) Het is wel superkwaliteit hoor en zo'n tuig gaat gemakkelijk 20 jaar mee. Maar als je Ideal tuig aanschaft heb je ook een degelijk en veilig tuig hoor! Scheelt je een hoop centjes...
Tuig van Divoza zou ik persoonlijk niet zo snel kopen. Heb er ook niet zulke goede dingen over gehoord en veiligheid gaat voor alles. Een goed tuig is een belangrijke investering en dat hebben we zelf aan den lijve ondervonden....
Wat een wagen betreft, de meeste recreatiewagens hebben luchtbanden.
Let niet teveel op het uiterlijk van de wagen. Veel gangbare modellen worden in een bepaalde fabriek in Polen gemaakt voor verschillende handelaars hier in Nederland. Een bepaald model wagen kan van erg degelijke materialen gemaakt worden en €4000,- kosten maar ook van materialen van veel mindere kwaliteit en die kost dan bijv. € 2000,- en ziet er wel precies hetzelfde uit. Uiteindelijk ga je het in gebruik zeker wel merken. (Deze wijsheid heb ik natuurlijk verkregen tijdens onze zoektocht naar een wagen
)
Maar goed, sommige mensen hebben mazzel en doen jaren met zo'n wagen. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe intensief je ermee gaat rijden.
Tjee, wat een verhaal weer...haha...
Ik ben natuurlijk geen kenner want ik weet dit gewoon uit ervaring en door onze eigen zoektocht (we zijn er nu eindelijk uit wat de wagen betreft), maar mocht je nog vragen hebben....
O ja, een goede tuigenmaker komt wel aan huis passen als het goed is.
Tuigenmakers in Zuid-Holland zou ik zo snel niet weten... Even Googlen??