[AR] zwaar versus licht bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

zwaar versus licht bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 07:50

Let op, ik bedoel hiermee het gewicht!! Ik men nu met een liverpoolstang met drie gleuven en zit erover te denken om een stang van lichter materiaal met twee gleuven aan te schaffen omdat ik de huidige zo vreselijk zwaar (kwa gewicht) vind en me dat voor de pony gewoon niet fijn lijkt. Ik vraag me af of er een verschil in inwerking is tussen een in gewicht zware stang en een lichtere stang. Ik wil geen ander model, aangezien ik dat al eens geprobeerd heb en deze op zich het best beviel, ik heb toen echter geen lichtere versie geprobeerd en vraag me nu af of ik verschil zou gaan merken. Iemand ervaring hiermee?

MenFreak

Re: zwaar versus licht bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:56

Als je van plan bent om met 2 sleuven te gaan rijden, kan je gewoon je bit in de bankschroef zetten (met karton ertussen tegen het beschadigen). En dan de onderste er afslijpen, eventjes gladschuren/afbramen.

Tip: Zet de spuitbus met chromespray er nog effe op, gaat het ook niet verroesten en zie je (bijna) geen verschil

klien

Re: zwaar versus licht bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:23

Ach, waarom zoveel moeite als ze toch ook een lichter bitje wil proberen. Voor die € 23,- zou ik niet zoveel werk aan de hand halen.

Ik weet dat ons paard gaat lopen spelen met een te licht bit, dus ik kies liever niet voor die optie. Als een stang goed hangt en het dier loopt er prima op, dan zou ik niet zo snel naar iets anders zoeken. Maar als je gevoel zegt dat je pony er last van heeft, dan kan je het idd uitproberen.