[AR] probleem rem onder wagen laten zetten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

probleem rem onder wagen laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 16:57

ik heb een heleboel mensen gebelt vanuit de sticky met rijtuigmakers etc..

maar ik krijg overal te horen dat het vrijwel onmogelijk is om een rem onder mijn concourswagen te laten zetten. Dit vind ik echt vreselijk vervelend, want ik wil echt geen andere wagen (omdat ik deze van mijn opa heb gekregen) en ik wil er wel echt graag een rem onder.

Wie weet iemand dit dit wel kan? Ik heb ook een handige vader dus als iemand duidelijk kan vertellen wat wel mogelijk is hoor ik dat ook graag.

mriekie

Re: probleem rem onder wagen laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:15

Heb je al HCA gebeld? (staat ook in het sticky)

Bij HCA is namelijk erg veel mogelijk!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:57

mriekie schreef:
Heb je al HCA gebeld? (staat ook in het sticky)

Bij HCA is namelijk erg veel mogelijk!

bij hca kun je losse onderdelen kopen en het misschien zelf doen. Kan best begrijpen dat het moeilijk is hoor een concourswaren heeft immers soort van fietswielen en daar kun je moeilijker een remschijf opplaatsen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:26

Wij zijn een tijd geleden alweer ook enkele keren naar HCA geweest, o.a. ook geinformeerd voor de mogelijkheid tot een remsysteem. Volgens Andries zou dat dan wel heeel erg duur worden in verhouding met wat de kar zelf waard zou zijn.

Maargoed, vraag me dan wel af over welk soort remsysteem hij het dan had, ik hoef geen hydraulische weet ik veel wattes te hebben, maar was meer geinteresseerd in een simpele 'in trap' rem, niet echt voor tijdens het rijden maar meer voor tijdens het stilstaan, áls ze dan achterwaarts/voorwaarts kruipen dat ik ze dan kan tegenhouden met die rem...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:55

JoyCiej007 schreef:
niet echt voor tijdens het rijden maar meer voor tijdens het stilstaan, áls ze dan achterwaarts/voorwaarts kruipen dat ik ze dan kan tegenhouden met die rem...

En dat is nu net hoe een rem niet bedoeld is Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:07

Halthouden is een aktief voorwaarts gerichte gang, dus paard moet idd ook tijdens haltouden drang naar voren houden

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 22:00

daar mag de rem niet voor bedoeld zijn, maar als mensen hun auto of zelfs kinderwagen (ik maak het allemaal mee) tegen mijn adviezen in achter mijn kar weten te parkeren vind ik het wel zo fijn om de rem in te kunnen trappen als diesel een stap naar achter wil doen, als is het maar om zijn gewicht even te verplaatsen en vierkant te gaan staan.

HC klarenbeek vertelde mij dat het echt onbetaalbaar zou worden, het was heel ingewikkeld om onder die fietswielen een remsysteem te zetten.

Blokjes of wat dan ook..

Mijn hoefsmid heeft er een as bij gezet en 2 plaatjes die dan tegen de banden komen, maar ja wie gaat dat dan uitvoeren he.

echt lastig dit

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:54

BlackDevils schreef:
JoyCiej007 schreef:
niet echt voor tijdens het rijden maar meer voor tijdens het stilstaan, áls ze dan achterwaarts/voorwaarts kruipen dat ik ze dan kan tegenhouden met die rem...

En dat is nu net hoe een rem niet bedoeld is Knipoog

En dat snap ik ook maar al te goed hoor Knipoog

Heb nooit met rem gereden, alleen dus een wagen die wel een dergelijk soort van rem had die ik hierboven heb beschreven.
Mijn pony's zijn prima opgevoed en leren consequent van begin af aan dat stilstaan toch écht stilstaan betekent, 1 pasje voor of achteruit wordt ook direct bestraft.

Alleen merkte ik bijv. vorig jaar tijdens het ringsteken dat ook mijn super bomproofe pony daar toch een beetje heet en vervelend van werd. Toen was het dus super handig, zo'n soort rem.... bestraffen gaat dan beetje moeilijk met allemaal aanspanningen voor en achter je die nog 10 x zo heet zijn als mijn eigen pony Knipoog