[AR] Starten met aangespannen rijden. Tips ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Starten met aangespannen rijden. Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:40

Hoi,

Omdat ik zelf lichamelijk niet meer in staat ben om te rijden heb ik zitten denken om mijn KWPN-er in te spannen. Echter ik heb zelf 3 keer in mijn leven een dood braaf paard gement en aangezien mijn draak wss ook voor de wagen niet de makkelijkste is wil ik dit niet zo maar even gaan doen.

Ik zoek eigenlijk een adres in de omgeving van Nuenen van iemand die het mij en mijn paard kan leren. Ik wil profecionele hulp.

Verder zou ik graag van wie ze heeft tips hebben over hoe ik dit het beste aan kan pakken. Hij is verkeersmak en gaat erg graag naar buiten de wereld verkennen. Onder de man is hij 99% braaf buiten. Hij kan opzich redelijk met dubbele longe gelongeerd worden, ik ben daar echter zelf geen held in.

Tips zijn erg welkom en een goed adres voor beleren nog meer !!

Bedankt !

Succubi

Re: Starten met aangespannen rijden. Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:52

Ik weet niet waar Nuenen ligt maar ik weet wel een enrom goede belerings stal in Kootwijkerbroek
Onder de kastanje (wie kent het niet? Knipoog )
Mijn paardje heeft een ongeluk gehad voor de kar en was best getraumatiseerd maar na 3 weekjes daar is het helemaal goed gekomen!
Ze zijn daar heel geduldig, ontzettend veel ervaring. Gewoon een hele goede stal!
Ze kijken ook je eigen tuig en kar na of het geschikt is enzo.

Zelf ben ik ook een leek en heb mij opgegeven voor mijn koetsiersbewijs (inmiddels gehaald) zodat je toch weet waar je mee bezig bent Lachen
Link naar die stal is: www.onderdekastanje.nl

JesjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:49

Ik ben ook net begonnen mijn onbeleerde Tinkertje te beleren, ik heb hulp van een man die veel geduld met paarden heeft en zelf ook ment.....op zijn janboerenfluitjes zegt hij zelf.
We zijn mijn paard aan het wennen aan een bit,oogkleppen, tuig, en dat gaat goed dus nu bezig met een halve vrachtwagenband, te trekken, maar hij gaat niet in verzet, en lijkt er plezier in te hebben, buiten het bit, dat is een drama!

Ik heb afgelopen Zaterdag mijn eerste menles gehad, ook de eerste keer dat ik de leidsels zelf in handen had, maar deze eerste les heb ik gelijk al zoveel geleerd, waardoor ik meer inzicht ik in het beleren van mijn eigen paardje krijg.

Een aanrader!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:57

ga je koetsiersbewijs halen, zo'n cursus is echt heel leuk, en je steekt er veel van op.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:26

Voor tips kun je de FAQ eens inkijken en de zoekfunctie gebruiken.
Voor een goed adres om je paard te beleren zul je een advertentie op het juiste forum moeten plaatsen en dat is EA-GZ Diensten, als je daar een topic hebt geopend mag je de link hier op AR in het daarvoor bestemde topic [AR] Links naar buiten AR plaatsen.
Hier nu een slotje.