[AR] wie doet mee oefenmarathon Zuidlaarderveen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

wie doet mee oefenmarathon Zuidlaarderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 08:01

Ha, luitjes, op 30 augustus a.s. is er weer de jaarlijkse oefenmarathon voor aanspanningen van diverse pluimage , en dit keer dan de eerste lustrum-aditie (5-jarig bestaan). Het wordt georganiseerd door de Stichting De Mennerij (zie: www.de-mennerij.nl) en bestaat uit een af te leggen wegtraject, uitgezet door het hele dorp, met zeven hindernissen (laatste: de waterbak!), aangevuld met dressuur ("in tenue") en vaardigheidsproef met kegeltjes. Het is een OEFENmarathon, dus niet commercieel, maar er zijn wel prijzen te winnen, meestal gesponsord: bekers, rozetten, dekens, halsters, borstelsets e.d. Dit keer zal er tussen puntentelling en prijsuitreiking ook een demo/showtje worden gegeven vrijetijdsdressuur door Danielle Meijboom en haar Friese paard Jauke! de hoofdprijs bestaat, zoals ieder jaar, uit een schilderij, door mij, Constantijn van den Hout (ook wonende te Zuidlaarderveen) van atelier Terp en Tijn, geschilderd, van de winnende combinatie, naar foto's gemaakt tijdens het evenement. Zie voor indruk: www.atelierterpentijn.com
In een van de komende afleveringen van het (gratis) blad Paard en Spul komt daarover nog een aankondiging, hou dat in de gaten. Je kunt dus meedoen met bijv. enkelspan Shetlander, vierspan Friezen, je tuigpaard, Haflinger, Ijslander, tandem of Belgisch Trekpaard .... alles kan, we hebben het allemaal gezien. Er is ook een mencafe met expositie paardenschilderijen, terras, muziek enz.
Vorig jaar hadden we 45 inschrijvingen, daar ztten we nog) niet op, dus wie het leuk vindt: aanmelden. Kan via mij (kijk op mijn website) maar beter nog via de site van de Stichting De Mennerij. Voor rechtstreeks vragen enz. neem contact op met de eigenares van het wedstrijdterrein: Hanneke Ht, Dorpsstraat 9 te Zuidlaarderveen tel. 06-30083794 of 0598-491657.
Een van de hindernissen van het wegtraject is trouwens opgesteld op het terrein van Vandenbos Driving, van tweespan Friezenmenner Robert Roel van den Bos (Kampioen 2006), misschien leuk voor geinteresseerden!

crazycactus

Re: wie doet mee oefenmarathon Zuidlaarderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:42

Mag je daar zo aan meedoen of moet je nog ergens lid van zijn? En zijn er verschillende niveau's?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 06:57

Maakt niet uit waar je wel of geen lid van bent, en niveaus zijn er ook niet. Er hebben bij ons wel PROFS meegereden, gewoon om de sfeer, of om te oefenen voor een officiele wedstrijd, bijvoorbeeld met een redelijk nieuw, jong paard, om aan zo'n entourage te laten wennen. Het is bij ons een hele informele sfeer, daarom zijn er dus ook geen officiele punten te winnen, waarmee je bijvoorbeeld in de reguliere wedstrijden startgerechtigd bent naar een volgend "level". Er wordt natuurlijk wel een beetje rekening mee gehouden dat een vierspan Friezen niet zo soepel door bijvoorbeeld het kegeltjes (vaardigheids)circuit heen komt als een Haf of een Shet. Maar iedere wagen wordt over de wielbasis-breedte opgemeten, en de kegeltjesafstand wordt daar vlak voordat je gaat beginnen op aangepast, omdat er natuurlijk ook niet allemaal dezelfde wagentypes mee rijden. Er zijn ook aanspaningen die met hun paard(en) niet door de waterbak heen kunnen of willen: dat mag je overslaan, dan trekken we punten af, of krijg je een "straf"punt, alles kan overlegd worden met de organisatie. We hebben ook wel eens gehad, dat een professionele stalhouder meedeed met een vierspan, maar dan "buiten mededinging", gewoon als demonstartie, voor de leuk, zeg maar. Het gaat er om dat iedereen plezier heeft, de organiserende stichting is non-profit, dus zonder winstoogmerk, alleen bedoeld ter stimulering van de paardensport, en daarbij vooral de mensport, in brede zin. Dus letterlijk:IEDEREEN kan meedoen. Je krijgt een startnummer, en voor de dressuur en vaardigheidsring zitten ook aparte juryleden op een verhoging, bij elke hindernis van het wegtraject zijn puntentellers en tijdopnemers, er is een EHBO ploeg aanwezig .... dus wat let je?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 14:19

Correctie! op het bovenstaande! Ik zei daarin, dat er geen enkel onderscheid qua niveau werd gemaakt, dat is niet helemaal waar! Professionele rijders (dus: met een startkaart) rijden een ANDERE dressurproef (bijv. L1 of zo) dan amateurs, hobby-isten, of hoe het dan verder heten mag. Sorry, dat ik even de verkeerde info verstrekte, qua niveau wordt er met de dressuurproef dus wel degelijk rekening gehouden met niveau, ik sprak net namelijk de organisatie weer even over dit onderwerp. Voor alle duielijkheid: ik ben dus NIET de organisatie zelf, dat vind je op www.de-mennerij.nl, daar staan je contactpersonen op, Reinie Meijer die daar op staat is bijv. de parcoursbouwer, het is het beste als je je met je vragen wenst tot de direct betrokkenen, en organisatoren, van het evenement, dan krijgen we ook niet, dat ik, als zijdelings betrokkene, verkeerde info verstrek! Nou, aanmelden dan maar, mensen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:37

Oke, lijkt me geweldig om te doen, ik zal ook even een visje uitgooien op de menles. Misschien willen er wel meer mee doen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 10:30

Helaas ik hoor net via de organiserende stichting dat het showtje van Danielle Meijboom bij nader inzien toch geen doorgang kan vinden. Heel jammer, maar tsja, uiteindelijk ga ik daar niet over. De rest blijft gewoon als vermeld.