[AR] Dutch

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silverlea

Dutch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:41

Hey allemaal,

Wij hebben interesse in een Dutch marathonwagen voor onze grote C Nf pony. Natuurlijk zijn we Belgen en zien we vaak wat aanbiedingen op kapaza van personen. Door wat rond te horen zijn we te weten gekomen dat Dutch Nederlands is.

Wat zijn jullie ervaringen met Dutch wagens? En zijn er tips rond sites waar modellen beschikbaar zijn?

Groetjes,
Silverlea

xElienx

Re: Dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:10

anke op bokt heeft er volgens mij 1

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:47

op marktplaats zie je er ook een aantal als je de merknaam intypt.
ze beginnen bij 1700,- en zijn goed in prijs-kwaliteitverhouding.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 01:45

Ik heb hier en elders opgevangen dat de kwaliteit soms zou tegenvallen. In hoeverre klopt dit?

Groeten, SuSEQ

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 07:25

dat klopt ook, we hebben eerst (jaar geleden) een model gezien en die was helemaal niet stevig, je kon de plaat onder je voeten bijv. in en uitdeuken. Maar inmiddels is er blijkbaar een vernieuwd model en deze voldoet wel goed. Vork
De langboom, daar moet je wel zelf een goede / extra vulling in het kussen indoen.
Tevens vind ik voor een pony van 1 m. het lamoen erg breed, maar die dingen zijn natuurlijk aan te passen. Knipoog

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:40

Dankjewel voor jullie reacties. Dus blijkbaar is het verschil van kwaliteit toch afhankelijk van welk model men kiest (vernieuwd, ouder model) Het is vooral om op landelijke baantjes en in het bos te rijden, dus we zijn natuurlijk op zoek naar een stevige wagen.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:20

Ik weet niet wat jullie budget is, maar ook tweedehands zijn er goede wagens te vinden. volg het aanbod op kapaza of koopjesnet eens; dan weet je ongeveer wat er op de markt is...

Groeten, SuSEQ

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 13:44

we willen voornamelijk een goede wagen (vooral marathon - recreactiegericht) waarmee we een tijdje verder mee kunnen dus budget speelt eigenlijk geen rol, laten we zeggen tot de gemiddelde prijsklasse natuurlijk. Het is om onze jonge pony mee op te leiden die al paar keer in koets heeft gelopen. Het is vooral m'n vader die fanatieke menner is.. Het is vooral omdat we een leuk model hadden gezien van Dutch. Maar blijkbaar is er in België er niet te veel over te vinden qua plaatsen waar ze het verkopen. We hadden wel een gezien op kapaza die er verkoopt, maar dat is ook de enige.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:32

Op kapaza staat een leuke wijkmans; niet eens zo ver van bij jullie, dus gaan kijken kost niet veel moeite. Van de prijs kan nog wel wat af, denk ik - hij staat er al een tijdje op. Ik heb ongeveer dezelfde - solide koets, maar misschien wat groot/zwaar voor mijn haflingers van 1,45cm. Ik weet niet hoe groot jullie NF's zijn?

Groeten, SuSEQ

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 14:42

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=843138
Dit is onze menNF... een dametje vol pit die maar al te graag in de koets loopt Vork Ze is 1m38 groot.
Die wijkmans staat er inderdaad al een behoorlijk tijd op kapaza. Maar persoonlijk vind ik dat hout eraan wat minder ogen... Maar dat is natuurlijk ieder z'n smaak.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:17

Och ja, dat hout zie je niet als je erop zit. Lachen Maar ik denk dat hij sowieso te zwaar zou zijn voor jullie. De mijne weegt tegen de 300kg... Leuke pony, trouwens. Lachen

Weet Ronny niks goeds staan? (de bouwer van die tweewieler uit de foto's)

Groeten, SuSEQ

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:24

Moeten we nog even checken Vork Maar 't zal waarschijnlijk in grote vakantie pas zijn want nu zit ik in de blok...
Dankjewel.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:45

ik heb een dutch wagen het nieuwe model en ben er super blij mee
en deze is wel stevig heb er al marhaton mee gereden en ging goed .
en je trapt er ook maar zo geen duik in
Afbeelding

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:39

Mag ik opmerken dat ik vind dat je op de foto niet echt veel beenruimte hebt?

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:07

http://jasperse-rijtuigen.nl/waar_1.html heeft naar ik weet 2 Dutch wagens staan, een kleine en een grotere. Verder heeft hij ook nog 5-10 pony wagens staan, ik ben er vandaag nog geweest. Het is in Holland maar net over de grens (vlakbij Breda). Eerlijke mensen, goede service en veel keus. In Holland kopen kan voordeliger zijn, wij hebben 19% BTW, jullie 21% als ik mij niet vergis.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:17

Hoeftniet schreef:
http://jasperse-rijtuigen.nl/waar_1.html heeft naar ik weet 2 Dutch wagens staan, een kleine en een grotere. Verder heeft hij ook nog 5-10 pony wagens staan, ik ben er vandaag nog geweest. Het is in Holland maar net over de grens (vlakbij Breda). Eerlijke mensen, goede service en veel keus. In Holland kopen kan voordeliger zijn, wij hebben 19% BTW, jullie 21% als ik mij niet vergis.

Ja is bij ons achter wij hebben onze paarden wagen er ook vandaan. Aankomende week ga ik er heen om te kijken voor een ponywagen Haha!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 00:16

frisiangirl nee heb niet overdreven veel ruimte nee maar ik heb er geen last van .. maar ben zelf namelijk ook rond de 187 190 dus ja

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 12:30

Dankjewel voor de tip, die Btw is inderdaad juist. Bij ons in België is het 21%. Maar die link die je geeft, is niet juist... We hadden iets gezien op Axxie Techniek, maar die reageren niet op een mail die al meer dan een week is verzonden.

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 10:13

Bij deze kan ik melden dat we een 2dehands Warco koets hebben gekocht om zo de zomer door te brengen zodat we Beverly verder kunnen opleiden. In november maken we onze keuze op de koetsenbeurs in 's Herthovensbosh (precieze schrijfwijze weet ik niet, want ik ben natuurlijk Belg)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:59

's Hertogenbosch... Knipoog

Heb je foto's van die Warco? Misschien valt hij wel beter mee dan je denkt en is een andere koets helemaal niet nodig...

Groeten, SuSEQ

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 18:51

Ik zal rond de 16ste juni een foto plaatsen Tong uitsteken

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:52

Ik ben erg benieuwd naar de foto Haha! , wij hebben zelf verschillende warco wagens en die bevallen super. Wat voor model heb je? Een cross of een greyhound?

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 14:44

persoonlijk weten we niks van type.. maar ik zal gauw wat foto's plaatsen. Ie moet wel nog een lekje verf krijgen, want de vorige eigenaar heeft de koets onder andere wat verbouwd. We zullen ook de kussen overtrekken met nieuwe skay.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:41

In mijn profiel zijn de 2e, 3e en 4e wagen een Warco greyhound, zien ze er zo uit? Greyhound zijn wel de lichtere modellen. Ik kan niet wachten op de foto Haha!

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:50

neen, het is geen greyhound zoals ik zie op de foto's van je profiel...
Momenteel zitten er rode luchtbanden onder, en het verdere gedeelte is blauw... Er zitten veel bogen in alleszins. De tramen zijn ook in het rood, er is mogelijkheid tot dubbelspan en vierspan. Maar dat wordt wel duidelijk als ik eens een foto plaats, voorlopig is de koets afgedekt in de tuin. Er zat in die prijs ook een leder getuig bij van Ideal, wat we eigenlijk totaal niet nodig hebben. Maar ah, papa heeft zich al bezig gehouden met het helemaal op te poetsen. Misschien kan het later wel in toepassing zijn als we Beth ofzo eens voor de lol inspannen Vork