[AR] Lengte van (pony)leidsel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Lengte van (pony)leidsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 09:06

Op mijn tweewielige wagen heb ik enorm veel leidsel over. Als het uiteinde aan mijn pink hangt, hangt de lus nog op de bodem van de kar.
Ik wil dan ook graag een korter leidsel gaan kopen (huidige is standaardmaat van 4,30 enkele lengte).

Hoeveel "uiteinde" is prettig om mee te rijden?
Een te kort leidsel lijkt mij nl. evenmin prettig rijden als wat ik heb, een te lang leidsel.

Divine

Re: Lengte van (pony)leidsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:22

De leidsel laten inkorten is goedkoper dan nieuwe leidsels kopen Knipoog.
Probeer eerst met een knoop in het uiteinde wat je zelf prettig vindt om over te houden voordat je aan andere leidsels begint.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 09:46

Ja dat is waar, maar ik wilde eigenlijk graag anti-slip leidsels hebben.
Daarbij op onze marathonwagen, waar ik wat verder van de pony zit, zijn deze leidsels wel fijn van lengte en zou inkorten weer zonde zijn. En ik hoop toch ooit weer eens met de marathonwagen weg te kunnen (pony is vorig jaar erg ziek geweest en we zijn nu weer langzaam aan het opbouwen).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 13:58

Ik kan hier bij de ruiterzaak alleen maar maat Full aankomen in nieuwe leidsels. Ze kunnen ze dan voor mij vermaken. Dan kan ik net zo goed mijn oude leidsel laten vermaken. ... Via internet zijn wel diverse maken te bestellen (merk Imperial Riding). Maar er staat geen lengte bij.

Weet iemand zo snel wat het verschil in lengte is van Pony, Cob en Full?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:57

hoi,

Ik weet niet waar je woont, maar op 31 mei is de ponymarkt in puttershoek (ca. 20km onder Rotterdam) en daar heb ik mijn enkelspanleidsel vandaan. Die man had ook verschillende lengtes/maten.
Misschien is het iets voor je Lachen

Groetjes, Lacuna