[AR] prijs vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

prijs vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:08

Ik wil nu wel eens weten of alles wat de eigenaar van mijn VZ-shet moet aanschaffen om te kunnen mennen nou echt zo duur is.
Want naar mijn idee (wat ik onderzocht heb op internet) vallen de kosten best mee vergeleken andere wagens en tuigjes.
Ze hebben namelijk beloofd de boel aan te schaffen als ik en haar dochter les nemen, ik ben daar mee begonnen, hara dochter zal maandag samen met mij haar 1e les krijgen, maar nu we zo fanatiek er mee bezig zijn gaan ze twijfelen naar mijn idee dat het allemaal te duur is.
(ik bof al dat ik gratis les kan krijgen, verder zoek ik alles uit waar je het beste goed spul kan krijgen voor niet te veel geld en wat nog eens in de buurt is)

Wij willen graag een geremde sulky voor de shet, we kunnen die hier in de buurt ophalen (dat scheelt weer verzendkosten),
we kunnen een leren tuig van 140 euro erbij krijgen, als we die 1x met de sulky kopen krijgen we dat tuig voor 125 euro mee.

Ik kan een liverpool bit overnemen voor 15 euro, inplaats nie voor ong. 27 euro
als ik alles zo bij elkaar op tel:

359 sulky (geremt, nieuw)
125 leren tuig (compleet, nieuw)
15 liverpool bit (2e hands)
-------------------------
500 euro afgerond in totaal

Als we menzweep + peesjes er nog bij nemen zal er ong. 30 euro bij komen, totaal 530 euro.

Is dat nou echt zo duur voor alles?

SuSEQ

Re: prijs vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:29

_vivi_ schreef:
Is dat nou echt zo duur voor alles?

Niet echt... Mennen IS gewoon een dure sport; daarbij komt dat goedkoop meestal niet beterkoop betekent. Let goed op de kwaliteit van je materiaal; misschien is het beter om even door te sparen om je een betere kwaliteit te kunnen veroorloven. Als je hetzelfde tuig 2 keer moet kopen omdat het in flarden is na een jaar gebruiken, had je misschien beter toch eentej van 250 EUR gekocht...

Als jij voor 500 EUR gesteld bent, valt dat heel goed mee; voor mijn Haflinger zou een nieuw Ideal tuig al meer kosten... Laat staan dat ik er een kar en alle andere zooi bij heb.

Groeten, SuSEQ

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:49

zoals al gezecht is is goedkoop duurkoop je kunt beter alles 1x goed aanschaffen dan 2 keer slecht. zal mijn lijstje even eronder zetten wat het mij gekost heeft voor mijn welsh a

- kar zelfbouw marathonwagen 2e hands gekocht 1000 euro
-tuig merkloos bruinonderlegt geheel nylon versterkt 450
-bit bokkebitje 30

dus heeft alles mij 1480 euro gekost

Reed met mijn verzorgpony met een tuig van 130 euro echt waardeloos kartonne tuig niets versterkt schuurde gewoon door of brak af omdat het te intensief gebruikt werd en het een slechte kwaliteit was. Daarom heb ik voor mijn eigenpony wat harder door gespaart en gelijk goed tuig gekocht waar ik jaren lang mee kan doen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:53

en wat is nu de prijs?
Dacht weer wat te kunnen winnen, maar die vlieger gaat weer niet op Knipoog

Denk dat je redelijk met je prijs zit. Hoe kom je bij je les? (eventueel trailer?)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:14

stef schreef:
en wat is nu de prijs?
Dacht weer wat te kunnen winnen, maar die vlieger gaat weer niet op Knipoog

Ik vraag me ook nog steeds af of bijv. de eerste 10 reacties doorgaan voor de magnetron, of een koelkast (dat is met dit heerlijke weer wel toepasselijker).

Maar vind het hartstikke goedkoop! Ik weet niet hoe het spul eruit ziet, maar dit is echt geen geld als het inderdaad redelijke kwaliteit is.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 21:11

oh bedankt voor de reacties,
ik zelf zou persoonlijk ook meteen beter spul kopen maar jah het is niet mijn geld, ik ben al lang blij dat ze dit (mischien) willen kopen zodat ik met mijn verzorgshetjes wat anders kan doen, deze 500 euro vinden ze al veel dus een duurder tuigje zouden ze echt niet nemen als deze ook wel kan.

de sulky is die bekende shetlander-sulky die veel mensen hebben, maar dan de nieuw versie met verstelbare boom + stevigere wielen.
Afbeelding

dat tuigje is ook met nylon versterkt maar alleen bij de strengen volgens mij.
Afbeelding

http://www.horseshophorsepower.nl/image ... anderV.jpg

@stef: ik les bij iemand met haar shet, zodra onze shet er klaar voor is komt ze naar ons toe om te helpen met alles.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 05-05-08 03:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ter illustratie max. 2 foto's toegestaan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:13

Ziet er vanaf hier redelijk goed uit. Laat anders je instructrice er meteen even naar kijken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 23:57

Goed dat je voor de nieuwste versie van deze sulky's gaat.... de oudere versies moet eigenlijk bijna altijd wel wat aan aangepast worden, hebben geen stophaken, vaak een veel te smal en te lang lamoen, etc.

Het tuig ziet er vanaf de foto idd wel redelijk uit. Al is het met tuig wel zo, dat het het beste is om zelf alles even te voelen; voelt het leer niet hard en stug? Is het niet te dun, geen scherpe randjes?
Ik was al 'bang' dat je zo'n touwstrengen shet-tuigje op het oog had, die je vaak al voor €90,= nieuw kan kopen, dát vind ik persoonlijk echt ondingen; ik zou het niet veilig, degelijk en stevig willen noemen, en al helemaal niet 'goed leer', kan me niet voorstellen dat een schoftje wat van onderen zo hard is als een baksteen, prettig ligt voor de pony, om nog maar niet te spreken van het borsttuig Knipoog

Let met tuig dus vooral op 'hoe het voelt', op de meest belangrijke delen van het tuig (pasvorm schoftje, strengen e.d.) en verschil maakt ook of de stiksels ín het leer of 'op' het leer liggen; in het leer is natuurlijk steviger.

In iedergeval wel fijn dat de eigenaren wat willen investeren; er zijn er genoeg die al te beroerd zijn om een simpel hoofdstelletje voor hun pony te kopen Knipoog

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 07:55

Je vraagt of het niet te duur is. Maar wat bedoel je ermee? Is het duur voor wat je wilt kopen?
Net zoals hierboven gezegd hangt dat natuurlijk af van de kwaliteit.

Of is het duur, omdat niet iedereen 500 euro heeft liggen. Ik kan niet in de portemonnee kijken van de eigenaar. Niet iedereen heeft 500 euro investering over. En zelf doen ze er niets mee blijkbaar. Je zou het natuurlijk ook zelf kunnen kopen. Maar ik denk dat ook jij niet zomaar 500 euro bij elkaar heb.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 08:20

eerste foto van het tuig lijkt me een tweespan tuig?

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:20

Of het duur is hangt van idd van de kwaliteit af. (Het lijkt zo niet duur) Of het veel geld is hangt,zoals janouk al aangeeft aan de portemonnee van degene die de 500 euro op tafel moet leggen, en wat deze mensen over hebben voor de hobby van hun dochter en verzorgster.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:12

Wat is te duur?
Dat bepaald diegene die het moet aanschaffen/betalen toch?
Jij kunt 500 euro wel niet 'te duur' vinden, maar misschien heeft de eigenaar van de pony dat er wel niet voor over. Hij/zij bepaald dan dat het te duur is.

Dus ik zou zeggen als je wilt mennen, dan moet je het zelf aanschaffen Lachen , of is dat te duur Knipoog

Ga ik nu door voor de keuken?? Tong uitsteken

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 15:27

@ jociej007:
ik heb al goed rondgekeken en onderzoek gedaan op internet en hier op bokt wat wel en geen goede tuigjes en sulkys zijn Tong uitsteken
verder heb ik gekeken wat dan wel oke is en daar het goedkoopste van gezocht, en daar kwam na veel zoeken dit dus uit.

@ stef:
kan best dit tuig is ook in 2 span verkrijgbaar.

verder heb ik er ook al aan gedacht als ze het echt te duur vinden om het mischien zelf aan te schaffen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:50

[quote="_vivi_"]@ jociej007:
ik heb al goed rondgekeken en onderzoek gedaan op internet en hier op bokt wat wel en geen goede tuigjes en sulkys zijn Tong uitsteken
verder heb ik gekeken wat dan wel oke is en daar het goedkoopste van gezocht, en daar kwam na veel zoeken dit dus uit.

Ja Lijst Wat slim en verstandig Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:11

JoyCiej007 schreef:
_vivi_ schreef:
@ jociej007:

Ja Lijst Wat slim en verstandig Knipoog

Ik weet niet of je opmerking sarcastisch is? dat lijkt hij namelijk wel door de hoeveelheid smiles.
Maar ik vind het zeker goed van vivi dat ze eerst aan het rondkijken geweest is!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:12

Sjonniej schreef:
Ik weet niet of je opmerking sarcastisch is? dat lijkt hij namelijk wel door de hoeveelheid smiles.
Maar ik vind het zeker goed van vivi dat ze eerst aan het rondkijken geweest is!

Ohnee zéker niet, haha, juist niet, vandaar dus al die smileys. Excuses mocht dit verkeerd overgekomen zijn, ik meende wat ik daar zei, anders had ik wel andere smileys gebruikt.

Edit: het viel mij ook op, aangezien veel mensen die over zo'n onderwerp een topic openen, niet zo'n 'onderzoek' doen.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:20

Het ziet er zo van de foto af niet slecht uit hoor! Maar je hebt eigenlijk al veel tips gehad over waar je op moet letten. Goed dat je niet over één nacht ijs gaat! Knipoog

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:54

Wij hebben de exact zelfde combinatie genomen (dus deze sulky en dan dit tuig erbij).....Sulky bevalt prima en het tuig is basic maar prima als begin (zeker omdat wij nog niet wisten of we het mennen leuk zouden gaan vinden), het hoofdstel gebruik ik zelf niet want die vond ik wat stug en ik men liever zonder oogkleppen.

Prima startset dus! (al ben ik heel stiekem al aan het rondkijken voor een "upgrade" omdat ik graag in dubbelspan zou gaan mennen)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:42

530,00 euro is een heel bedrag en je kunt niet in een ander zijn portefeuille kijken.
Daarbij komt ook als je alles veel gebruikt is het het bedrag waard en ben je het zo zat of de pony vind het niets dan is het natuurlijk veel te duur.
Kun je niet iets meebetalen?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 10:32

@ friesiszwart:

IK had al aangeboden om zelf wat mee te betalen maar dat wilden ze niet, als ik ooit weg zou gaan en het tuig is b.v. van mij zitten hun met een kar zonder tuig te kijken of ze zouden het alsnog over moeten kopen van mij.

Maar er is goed nieuws!
Ze wouden alleen zeker weten dat hun dochter en ik het leuk zouden vinden (de pony vind het ook leuk), na een menles met hun dochter waar ze zelf bij hebben gekeken en overleg met die instructrice hebben ze besloten dat ze het wel willen aanschaffen.
Ze hebben nu met eigen ogen kunnen zien hoeveel plezier wij en de pony er aan beleven, volgende week zaterdag gaan we de sulky en het tuigje ophalen Haha!

Hier kan wel een slotje op