[AR] Zaterdag voor een kar zien, wie heeft tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Zaterdag voor een kar zien, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:36

Aankomende zaterdag gaan wij een kar bekijken. Het is gewoon voor de recreatie. Kar is geremd (6 persoons) en is enkelspan.
Mijn Haflinger komt ervoor, stokmaat is 1.43m.
Wie heeft nog tips t.b.m het bekijken van de kar?

Foto:

http://img234.imageshack.us/img234/2305 ... entoq4.jpg

itsmelover

Re: Zaterdag voor een kar zien, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:51

Let op de banden lijkt mij. Als die snel lek raken heb je een probleem. En zorg dat de kar niet (al te erg) geroest is.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:13

Rem of die het ook goed doet, roest en houtrot en de banden

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:00

Bekijk ook even de zithoogte van de bok, die moet ongeveer gelijk zijn met de schofthoogte.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:06

profiel van de banden, zijn de banden niet uitgedroogd, is de bodem niet rot, geen hardnekkige roestplekken (die kunnen zwakken plekken veroorzaken), de remmen...

Veel suc6

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:13

Los van de technische staat van het rijtuig: er komt maar 1 pony voor te staan, probeer zelf eens even uit of de wagen wel licht loopt. Gewoon even een stukje zelf de kar trekken en een paar bochtjes maken. En zes personen op een kar met 1 pony ervoor is een aardige klus, dat moet je alleen doen met een goed getrainde en ervaren pony, anders heeft hij meteen de schik eraf.

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:42

Ik vind het een leuk karretje. Had er bijna zo'n zelfde in het rood gekocht voor mijn haflinger. Mij hebben ze persoonlijk afgeraden om een dergelijke wagen te kopen. Zij gaven toen aan dat hij vrij smal is en daarbij wel wat hoog. In een onverwachte sprint of bocht zou hij om kunnen gaan. Ook heb je geen eigen bok en zit je niet zo 'vast'. Een recreatie/marathon model zou beter zijn, omdat het zwaartepunt lager ligt. (bredere wielbasis en lager model)

Ik heb dit gewoon aangenomen hoor, kan je werkelijk niet zeggen of dit ook zo is.