[AR] wie rijd met sulky oxer met c/d pony?? ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nijland

wie rijd met sulky oxer met c/d pony?? ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 19:32

hallo,
ik heb een c pony en zit er over na te denken om naast onze 4 wielige wagen een sulky oxer aan te schaffen om haar te kunnen trainen en om eventueel mee te starten.(omdat een sulky wat makkelijker te vervoeren is.)
wie rijd er nog meer met een sulky oxer met een c/d pony.
hoe groot is je pony precies en hoe vind je het rijden ermee, en start je er ook wedstrijden mee.
raden jullie het aan of af.
graag zou ik jullie ervaringen horen

bandosx

Re: wie rijd met sulky oxer met c/d pony?? ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:36

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 19:49

ja,e pony ook goed.
gaat mij meer om de ervaring met grotere pony's ervoor.omdat de meeste met een shet ervoor mennen.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 19:53

bandosx :hmm E pony ook goed?
heb je foto's ook bekeken.
vind je de sulky niet te licht tegen over de pony? en heb je nog wel een beetje overzicht?voor mijn gevoel zit je vrij laag

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:18

je hebt twee maten in de oxer he! wij hadden verder helemaal geen ervaring met een wagen,ik vind hem absoluut niet te licht,hij stuiterd niet

gr martijn

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 20:35

ja,ik weet dat er 2 maten zijn.ik zou dan voor de grootste gaan omdat onze d/e pony er dan in de toekomst misschien ook nog eens voor kan.
maar jij zou hem wel aanraden??

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:37

ik vind het geen beroerde sulky,ik wil er wel een 4 wielige wagen bij maar deze is wel makkelijk in de omgang en goed verstelbaar!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:10

Ik zou toch willen adviseren, zeker als je er ook wedstrijden mee wilt rijden om een grotere te kiezen. Je zit er beroerd laag achter om goed te kunnen mennen. Ook bij een vrolijke bok van je viervoeter zul je al snel kunnen zien of je zijn achterhoeven wel goed hebt uitgekrabd. Als je geluk hebt is dit niet het geval en kan de mest die er nog onder zit de klap in je gezicht nog iet wat dempen... Haha!

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:08

Als ik heel eerlijk ben raad ik hem af! Ik rijd met dezelfde sulky en A-pony's dr voor (geen C-pony). Ik heb het grote zwaardere model gekocht, omdat mijn pony niet voor het kleintje passen. Het is leuk om met zo'n ding te 'spelen' (lees dressuur oefenen enz...) Maar als ik je tip mag geven en je het geld er voor hebt zou ik voor het zwaardere model gaan met echte marathon banden eronder enz... Ik heb de sulky met rem, nou die doet na een aantal kilometer 0,nix. Ik rijd er wel regelmatig mee, puur om mijn pony's dressuurmatig te trainen, maar oh wat ben ik blij als ik weer op mijn marathonwagen zit. (Ik kraak hem echt niet compleet af, het heeft ook z'n voordelen, maar ik vind het een karretje voor 'erbij'.)

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:34

heb jij je remmen wel goed afgesteld? dat kan een hoop uit maken.ik moet zelf ook zeggen dat voor het geld heb je er een hele leuke sulky aan,maar je mag het natuurlijk niet vergelijken met een koets van een paar duizend euro.

groetjes martijn

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:41

heb zelf al een marathon/recreatie wagentje,maar om dressuurmatig te oefenen leek zo'n tweewieler mij wel wat.en het voordeel is dat ik de sulky achter in mijn bus kan doen en die grote wagen niet,dan heb ik 2 auto's nodig om wedstrijd te rijden.vandaar dat ik info over de sulky vraag.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 19:38

dit is de pony voor onze recreatie marathonwagen
AfbeeldingAfbeelding