[AR] Onze jeugdwedstrijd vaardigheid vandaag een succes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Onze jeugdwedstrijd vaardigheid vandaag een succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:00

n.a.v. het topic jeugdrubriek hadden wij vandaag bij de menvereniging Haarlemmermeer na de KNHS dressuur en vaardigheidswedstrijd een soort bixie rubriek uitgeschreven voor de jeugd van de clubleden. (al het materiaal stond toch al klaar)
7 starts met kinderen in 2 rubrieken van 8 t/m 12 jaar en 12 jaar tot 18 jaar.
Er was 1 tweespan en de rest enkelspannen.

Als verplichting hadden wij dat er een volwassen ervaren groom op de koets meereed, die in staat was in te grijpen bij problemen als de pony's / paarden iets te fanatiek werden.
En het ging super: al die gespannen gezichtjes.

Eerst onder leiding van de parcoursbouwer gezamenlijk parcours lopen, waarin de lijnen werden toegelicht en ideale lijn. Daarna de paarden inspannen.

Iedere combinatie mocht eerst een proefronde rijden zonder tijdwaarneming, want inlopen zonder pony is toch wel heel anders dan een parcours met je pony rijden. Daarna groeten en op tijd rijden.
Geweldig ging het. Af en toe een pionnetje meegenomen, maar verder werd er super gereden.
Er waren 3 foutloze ritten zelfs.

(en geen ongelukken). Na afloop applaus van de ouders/opa's en oma's/ en andere wedstrijdruiters die waren blijven kijken.

Na afloop was er voor iedereen prijs.

Wij hebben hele enthousiaste geluiden gehoord, dus het is zeker voor herhaling vatbaar.

Dennis

Re: Onze jeugdwedstrijd vaardigheid vandaag een succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:31

Gaaf hoor! Het is wel leuk als de jeugd enthousiast word. Ben zelf nog niet zou oud, maar vaak wel veruit de jongste!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:51

Gaaf joh!
Echt een leuk idee!

Ik heb ze los zien rijden, leuk gezicht!
Toen ze eenmaal van start gingen waren wij weer richting huis...

Ik wil nog wel even zeggen dat ik het een goed georganiseerde leuke wedstrijd vond!
Het was best heel spannend allemaal voor de eerste keer, zowel voor mij als voor mijn paard, maar het was een ontzettende leuke ervaring!
Fijn dat je ook de kans krijgt om zonder startkaart eens te ervaren hoe het is om een dressuurproef te rijden en zo te kijken hoever je een beetje bent en hoe het gaat op vreemd terrein...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 06:29

@Nouvel

Ik zal je bedankje doorgeven aan het bestuur. Je ontvangt nog een evaluatieformulier. Dat sturen we aan de deelnemers om te kijken waar de verbeterpunten liggen.
En wij hadden heel wat starts in de rubriek zonder startkaart. Er is blijkbaar een grote behoefte aan. Er werd goed gereden over het algemeen in de dressuur met en zonder startkaart, want de jury's konden veel winstpunten uitdelen.
De indoorvaardigheid in 20 x 40m bak geeft door de krappe ruimte wel een extra moeilijkheid: niet veel foutlozen.
Al met al een geslaagde dag.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:31

Fijn dat het zo goed is verlopen...

Het doet me even herinneren aan de tijd dat ik zelf begon met mennen. We waren met een groep van 8 mini-menners en kregen in groepjes van 4 een half uur les. Er zat altijd een volwassenen naast.
Ook hebben we met een grote groep jeugd het koetsiersbewijs gedaan (en gehaald) Een aantal zijn inmiddels gestopt met mennen, maar met de andere halen we nog regelmatig herinneringen op Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:33

janouk schreef:
@Nouvel

Ik zal je bedankje doorgeven aan het bestuur. Je ontvangt nog een evaluatieformulier. Dat sturen we aan de deelnemers om te kijken waar de verbeterpunten liggen.
En wij hadden heel wat starts in de rubriek zonder startkaart. Er is blijkbaar een grote behoefte aan. Er werd goed gereden over het algemeen in de dressuur met en zonder startkaart, want de jury's konden veel winstpunten uitdelen.
De indoorvaardigheid in 20 x 40m bak geeft door de krappe ruimte wel een extra moeilijkheid: niet veel foutlozen.
Al met al een geslaagde dag.

ja ik was blij dat ik de vaardigheid had afgezegd eerlijk gezegd...
het was voor mij en mijn beestje voor de eerste keer te krap geweest allemaal, en dan ook nog voor de dressuur...
denk niet dat ik dan nog fijn dressuur had kunnen rijden...
ik waag de gok wel een keer als we wat meer ervaren zijn! Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:24

janouk schreef:

Je kunt in een krappe bak net zo makkelijk een ruime vaardigheid bouwen als in een ruime bak een krappe...

Verder een leuk initiatief.
Wij hebben afgelopen weekend een oefenmarathon gehouden en hier laten ook een aantal leden hun kinderen rijden terwijl ze er zelf bij op de bok zitten. Gaat prima!