[AR] Geschikte kar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mies19

Geschikte kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 13:27

Hoi,

Ik ben op zoek naar een leuk karretje voor mijn shetlander en ik kreeg er laatst een aangeboden van iemand. Wat ik me nu afvraag: is zo'n kar geschikt om ook ritten door zand en gras te maken of wordt dat te zwaar? En is het een geschikte 'beginnerskar' want ik heb nog nooit een karretje gekocht. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Lachen

Dit is een foto van het karretje (verkleed voor het ringsteken):
http://img292.imageshack.us/img292/1012/rinngstekendj1.png

Groetjes Michelle

Mies19

Re: Geschikte kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:17

Oja, en zijn er nog bepaalde punten waar ik op moet letten als ik bij het karretje ga kijken? Lachen Ik hoop op reacties!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:09

Ik heb geen ervaring met zulke banden maar om echt lange ritten door het zand/gras te maken zou ik toch een ander karretje zoeken. Op de baan lijkt het me wel nog licht te trekken Lachen Staat er een rem op? en vooral, is het onderstel nog volledig in orde? daar zou ik op letten.. want van bovenaf zie je dat niet Knipoog

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 18:01

Thomas5 schreef:
Ik heb geen ervaring met zulke banden maar om echt lange ritten door het zand/gras te maken zou ik toch een ander karretje zoeken. Op de baan lijkt het me wel nog licht te trekken Lachen Staat er een rem op? en vooral, is het onderstel nog volledig in orde? daar zou ik op letten.. want van bovenaf zie je dat niet Knipoog

Volgens mij zit er geen rem op, is het mogelijk om dat er dan zelf nog op te laten zetten? Bedankt voor de tip! Lachen

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:13

Onderstel en hout moet niet verrot zijn. Anders kun je er bewijs van spreken net zo goed eentje zelf bouwen;)
De banden zijn niet echt geschikt voor in zand/gras.(spreek uit ervaring) maar voor een tochtje door het dorp wel!

Succes met zoeken!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:44

Mies19 schreef:
Volgens mij zit er geen rem op, is het mogelijk om dat er dan zelf nog op te laten zetten? Bedankt voor de tip! Lachen

Schijf- of trommelremmen zullen moeilijker worden, maar een voetrem kan vrij eenvoudig gemonteerd worden. Maar het zal wel wat kosten; misschien zoek je beter een karretje met rem als je echt een rem wilt... Da's trouwens altijd zo - als je teveel moet verbouwen om het naar jouw zin te maken, kun je beter iets anders zoeken.

Groeten, SuSEQ

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:38

lisjolienbob schreef:
Onderstel en hout moet niet verrot zijn. Anders kun je er bewijs van spreken net zo goed eentje zelf bouwen;)
De banden zijn niet echt geschikt voor in zand/gras.(spreek uit ervaring) maar voor een tochtje door het dorp wel!

Succes met zoeken!

Ondertussen zijn we wezen kijken bij het karretje en het hout en onderstel ziet er allemaal nog prima uit. Bedankt voor uw reactie Lachen

SuSEQ schreef:
Mies19 schreef:

Schijf- of trommelremmen zullen moeilijker worden, maar een voetrem kan vrij eenvoudig gemonteerd worden. Maar het zal wel wat kosten; misschien zoek je beter een karretje met rem als je echt een rem wilt... Da's trouwens altijd zo - als je teveel moet verbouwen om het naar jouw zin te maken, kun je beter iets anders zoeken.

Groeten, SuSEQ

Bedankt voor uw tip! Zijn remmen echt noodzakelijk? Als dat wel zo is laat ik ze natuurlijk erop zetten Lachen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:51

ik zou smallere luchtbanden nemen voor op het zand.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:23

Bij ons in duitsland zijn zelfs twee, onafhankelijk van elkaar werkende remsystemen verplicht. Anders mag je hier niet op de openbare weg.
Verder erg kleine wielen en een relatief hoog zwaartepunt.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:24

Mmm , ik weet niet of het wel zo lekker zou zijn als je door hobbels en bobbels moet rijden Knipoog
Misschien kun je een marathon wagentje aanschaffen?
Ze zijn wel duur, maar 'veren' wel goed!
Of misschien een sulky? Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:49

Ik heb de eerste 3 jaar ook met zo'n wagen rondgereden. Toen nog voornamelijk in de polder maar hij ging ook wel mee op vakantie naar het bos. Ritjes van een kilometer of 10-15 door het bos waar we dan de hele dag over deden. Toen we wat sneller gingen begon het hout te scheuren.
Uiteindelijk wel de autowielen vervangen door spaakwielen.
Omdat de wagen relatief zwaar is zou ik wel ervoor zorgen dat hij geremt is.