Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

marjoleinft schreef:hij heeft ook al een bit in gehad en aan de longeerlijn gelopen .
.
Echwel schreef:marjoleinft schreef:hij heeft ook al een bit in gehad en aan de longeerlijn gelopen .
.
*Zit op haar handen*
valt het niemand op dat dit beestje nog zo jong is dat hij nog lekker baby mag zijn.
En als je dat over een jaartje wel eens gaat doen, dan lijkt het mij verstandig voor zijn bevestiging om hem lekker rechtuit te laten lopen ipv op kleine cirkels.klien schreef:Ik dacht alvalt het niemand op dat dit beestje nog zo jong is dat hij nog lekker baby mag zijn.
Daar moet je helemaal nog niet mee aan het werk zijnEn als je dat over een jaartje wel eens gaat doen, dan lijkt het mij verstandig voor zijn bevestiging om hem lekker rechtuit te laten lopen ipv op kleine cirkels.
Je hebt dus nog ruim een jaar om iemand te vinden als je verstandig bent en om je paard geeft.
Dig schreef:Wat een gezeik zeg ze vraagt alleen om advies, en dat heeft ze na een keer echt wel begrepen hoor! en 2 jaar is helemaal niet jong om je paard al aan en tuig te laten wennen hoor je moet er indd nog niet mee voor de wagen gaan lopen met een aantal mensen er in maar dat doet ze toch ook niet!

Citaat:Vooral Haflingers groeien nog heel lang door en zijn laat volwassen.
marjoleinft schreef:bedankt vool alle tips.
mijn haf loopt 1x in de week 10 min aan de longeerlijn met bit in en halster er onder waar de longeerlijn aan vast zit.
het echte inspannen wil ik op 3 jarige leeftijd doen maar ik wil nu gewoon dat hij de strengen niet eng vind en het sturen een beetje snapt. hang er verder nog niks achter .
maar zou iemand dan een goeie instructeur weten??

Echwel schreef:marjoleinft schreef:hij heeft ook al een bit in gehad en aan de longeerlijn gelopen .
.
*Zit op haar handen*