Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:De B-stang heeft een minder scherpe inwerking dan een Liverpoolstang en wordt vaak gebruikt tijdens het beleren en/of bij paarden met een gevoelige mond of bij landaanspanningen De B-stang heeft 2 sleutelgaten die door hun ronde vorm een wat mildere inwerking hebben.
Liesje89 schreef:en tegelijk ook dat enkelgebroken postbit.
suleilitha schreef:O nee, echt niet!!! Dun mondstuk en lekker, met de beruchte notekrakerwerking. Ik raad je echt een Liverpool van argentaan aan, de meeste paarden lopen daar echt fijn op. (en dan een ongebroken exemplaar)

dempsyflaing schreef:Mijn pony heeft ook nog steeds moeite met de liverpool.
Ik heb ook al vanalles geprobeerd: enkel gebroken, dubbel gebroken, wel tongboog, geen tongboog, dunner bit, zeem erom, gewone trens, en nog wat andere bitten, wel of geen sperriempje, met kinkettingbeschermer e.d. maar hij blijft moeilijk.
Uiteindelijk gaat het dan op de gewone Liverpool met de kinketting op het allerlost nog het best, maar zo fijn als hij ohz op de dubbelgebroken trens reageerd, is hij gewoon niet voor de kar. Toch gaat het wel langzaam beter.
Ook ik vind het zonde om de dure bitten te proberen als je niet zeker weet dat dat de oplossing is.
Volg dit topic ook nog even...
maar nogmaals; ieders moet zelf uitproberen wat voor hun paard het beste werkt, en soms is dat nog een hele zoektocht helaas...
dempsyflaing schreef:Ik weet dat de hefboomwerking afneemt, maar als hij ook maar enigszins een beetje inwerkt staat alles helemaal stil. En zodra ik hem ook maar 1 schakeltje strakker doe dan merk ik een negatief effect. Maar altijd nog beter dan met een trensje want dat vind ik in het verkeer echt te riskant.