[AR] aanhanger voor menwagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos1

aanhanger voor menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:31

Ik ben zelf voorzichtig op zoek naar een aanhanger voor mijn menwagen (niet de kleinste overigens).

Nu ben ik benieuwd voor de menners onder jullie, wel ook een aanhanger hebben voor jullie menwagen, wat voor merk dat is, wat jullie er allemaal extra op en aan hebben, denk dan aan hand/electrische lier, reserve wiel, steunen, losse of 'vaste' rijplanken e.d..
Enkel asser of een tandemas e.d..
Gebruiken jullie de aanhanger ook nog voor andere doeleinden dan alleen het vervoer van een menwagen?
Waar is de aanhangerdelen van gemaakt, b.v. hout, aluminium?

_Merato_

Re: aanhanger voor menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:23

Ik heb een aanhanger van Marsman trailers uit Wijhe, het is een tweedehandse van aluminium.
Nieuw zijn ze vrij duur, ik heb een zoekopdracht door Marsman laten doen.
Het heeft ingebouwde verstelbare oprijplaten (vaste, aan de achterkant die je omhoogklapt) en een handlier aan de voorzijde. Het is een enkelasser, ongeremd. Witte kentekenplaat, geen apart kentekenbewijs dus.
Mijn marathonwagen past er perfect op.
Ik gebruik de aanhanger ook om mijn buitenbaksleper en de grasmaaier te vervoeren voor onderhoud.
Als je naar een tweedehandse kijkt, check dan dat er een mistlamp achterop zit. Dit is namelijk verplicht. Succes ermee!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:47

Hoi,

Dit is mijn menwagen-vervoerwagentje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een superwagen! Hij kan achterover kantelen, de achterklep fungeert dan als oprijplank. Met de lier (niet electrisch) voorop trek je de menwagen zo de aanhanger op, waarna ie weer horizontaal kantelt en je em vergrendelt. De menwagen staat aan de voorkant vast aan de lier-ketting, aan de achterkant zet ik em met twee van die dikke elastieken vast aan een paar haken die aan de zijkant van de aanhanger zitten.
Mijn menwagen is 1.26 breed, ik houd aan beide kanten ongeveer 10 cm over. De lengte is meer dan voldoende.
De aanhanger is gebouwd door Doornenbal uit Veenendaal. Die maakt ook een variant zonder zijschotten. http://www.doornenbalbv.nl, en dan bij koetsoprijwagens kijken.

Er kan 500 kg vracht op, de exacte lengte en breedte wil ik wel even opmeten, maar er kan sowieso een flinke menwagen op.

Heb em nog even opgemeten: de binnenmaten van de bak zijn: 1.44m x 2.42m
Ledig gewicht is 250 kg. Voorzien van reservewiel en neuswiel. Rondom een aantal haken om vracht vast te zetten.
Ik heb er nog een extra foto tussen gezet, van de verlichting. Die is echt supergoed, ik zou op mijn trailer ook wel van dat soort grote achterverlichting willen hebben. Ook voorzien van mistlicht trouwens.

Wij hebben het wagentje destijds twee jaar geleden tweedehands gekocht, de wagen is uit 2003 maar lijkt nog nieuw. Wat de nieuwprijzen zijn weet ik niet, maar een goede aanhanger (of het nu een echte koetswagen is of niet) zijn prijzig.
Laatst bijgewerkt door Divine op 10-03-08 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 11:52

Bedankt voor jullie info en tips, hier kan ik echt wat mee!, ik zal zeker eens mij die meneer gaan kijken via het internet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:54

Afbeelding
Wij hebben er zo 1 maar dan enkelasser
Overdwars kunnen er 2 wagens op in de lengte een lier bevestigd.
Zijkanten en achterkant kun je de oprijplaten aan hangen..
Die ziten onderin weggewerkt..

Zijn er erg tevreden over

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:21

Extra info geplaatst, zie vorig bericht van mij.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:07

Ik had een kleintje, zelf bouw van de vorige eigenaar. Echt heel simpel, frame, 2 gootjes er op, hand lier er op en hij kon kantelen. Zette m'n marathon wagen er in m'n eentje op. Heb er een half jaar met veel plezier het hele land mee door gereden. Hij ging van spoorbreedte 120 tot max ong 140.

Heb nu een auto waar m'n wagen in past, dus heb hem net verkocht.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 15:35

@echwel, wat is het merk van jullie aanhanger, ziet er goed uit nl. en onderhouds vrij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:38

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 15:59

@echwel, is jullie wagen dan een voskamphal?
Of een ander merk wat ze daar verkopen en weet je het type ook, dat zoekt wat makkelijker

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:05

*papieren gepakt*
merk Sallas
ledig 390kg
maximum massa voertuig1300kg
maximum last as 1300 kg
laadvermogen 910kg
breedte 1m86
gekocht in 2002

Maar ook mee verhuisd, en allerlei andere dingen mee vervoerd

edit speciaal voor ons gemaakt in Zwolle
http://www.kellysearch.nl/nl-company-390152744.html

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 20:27

Bedankt voor alle info.
Ben al wat om mij heen aan het kijken en het valt niet mee voor ons om iets geschikts (onze menwagen heeft wat lastige maten nl.) te vinden en wat ook nog eens betaalbaar is