[AR] Professionals Choice beenbescherming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos1

Professionals Choice beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:25

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen/ervaringen met (deze) beenbescherming.

Wat vinden jullie van b.v. Professionals Choise en of b.v. de Indra, (voor heen Action)?

Zijn dit soort beenbeschermers eigenlijk alleen maar geschikt voor dressuur en evt. springen, maar niet voor samengestelde wedstrijden?

Daar men vaak bij de marathon ook diverse been bescherming om heeft (zeker de klasse 4, al zijn er ook die zonder rijden) en ik het interessant vind de vele mogelijkheden en de redenen waarom men juist deze soort beenbescherming neemt.

manie

Re: Professionals Choice beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:39

De beenbeschermers van Professionals Choice gebruik ik doorgaans in de marathon en vaardigheid.
Ze hebben een hele fijne pasvorm (fijner dan welke 3-in-1 beschermers dan ook).
De meeste 3-in-1 beschermers zitten naar mijn smaak te laag in de kootholte, zeker als je ook nog eens springschoenen gebruikt. Met andere merken had ik altijd last van schuurplekjes in de kootholte, sinds ik de prof.choice gebruik, behoort dit probleem tot het verleden Lachen

Het zijn erg dure beschermers, maar ik zou geen anderen meer willen.

Ik tape ze in de marathon wel altijd af met duct-tape.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:17

De professional Choice ken ik niet, en Google is hierbij ook niet erg verduidelijkend.
De beenbeschermers van Indra, bedoel je dan deze: http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _20004.jpg ? Persoonlijk vind ik die er niet zo plezierig uit zien kaw pasvorm.

Ik heb zelf beenbescherming van Eskadron, de Pro Dressage. Ook lekker aan de prijs, maar de enige beenbeschermer die mijn paard past. Van alle andere soorten krijgt hij wondjes en andere gekkigheid.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:43

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:58

Die zien er redelijk hetzelfde uit als die van mij Ja Weinig tot geen verschil.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:02

Je kunt het best even kijken op WN-TR. Daar is laatst nog een topic geopend over Pro.Choice beschermers Lachen
Er zijn zijn bovendien meerdere topics hierover geweest, dus ook via de zoekfunctie zul je volgens mij best veel info vinden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:05

Sjonniej schreef:
Die zien er redelijk hetzelfde uit als die van mij Ja Weinig tot geen verschil.

Deze zitten (bij mijn pony's) fijner, met name de kootholte is veel mooier uitgesneden tov de eskadrons Ja

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:11

Ik rijd met de eskadron allrounds. Vind ik zelf erg prettig, maar bovenstaande ken ik alleen van topics op bokt.
Veel mensen zijn er erg enthousiast over.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 15:33

Ik bedoel dit met specifieke vragen t a.v. het mennen en niet t.a.v. andere disciplines, vandaar dat het hier staat.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:35

Even als toevoeging, ik rijd zowel ohz als aangespannen met de alrounds. Ik denk dat dat uiteindelijk niet veel uitmaakt. De bescherming is immers hetzelfde?

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 15:38

Men zegt dat ze nogal kunnen volzuigen met water b.v. dat ze dan niet of minder goed zouden blijven zitten.
Dus voor zowel de marathon als bij eventing (sgw) zou je dat probleem dus tegen kunnen komen?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:39

Ohja, daar had ik even niet aangedacht. Water........
Ik ben met de allrounds al wel door water gereden alhoewel niet in een wedstrijd. Ze zuigen wel ietsje op, maar worden niet zwaar zodat ze afzakken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:01

Wij hebben western beschermers, die zitten beter aangesloten om het been dan de br die we ook gebruikten
Meestal doen we ze gelijk na finsh E af zodat de benen al in het uitstap traject kunnen koelen.
Geen last van water, of afzakken

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:31

Hier ook geen last van het volzuigen met water, maar wel ff een tape erom voor de zekerheid Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:35

Ik zou ze voor marathon en endurance niet gebruiken omdat de temperatuur er toch vrij snel in oploopt. Dalmar heeft beenbeschermers met luchtventilatie, een stalgenootje heeft de eventing versie, lichtgewicht en het scheelt stukken qua temperatuur. Helaas zijn ze via de paardendrogist maar in een beperkt aantal maten te krijgen.

De PC boots zou ik iig niet voor dergelijke dingen als marathon, samengesteld of endurance gebruiken.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:02

Cassidy schreef:
Ik zou ze voor marathon en endurance niet gebruiken omdat de temperatuur er toch vrij snel in oploopt. Dalmar heeft beenbeschermers met luchtventilatie, een stalgenootje heeft de eventing versie, lichtgewicht en het scheelt stukken qua temperatuur. Helaas zijn ze via de paardendrogist maar in een beperkt aantal maten te krijgen.

De PC boots zou ik iig niet voor dergelijke dingen als marathon, samengesteld of endurance gebruiken.

Ik heb ooit eens een topic geopend bij de eventers hier op bokt.
Uiteindelijk heb ik toch voor de PC's gekozen aangezien ik geen geschikte eventing beschermers heb kunnen vinden voor mijn toepassing en voor de fijne beentjes van mijn (voor)pony.

Dit is het topic.
manie @ [SGW] Vraag: Eventing beenbeschermers voor menpony's (tandem)

De PC's bevallen mij tot dusver uitstekend, geen problemen met warmte of waterbakken. Al zou ik het liefst wel eventing beschermers aanschaffen, maar helaas bestaan die niet naar mijn wensen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:01

Ik heb ook absoluut geen problemen met volzuigen.
Wel doen wij ze direct na de finish ook af, de temperatuur onder die dingen loopt inderdaad behoorlijk op. Maar alles bij elkaar heeft de pony ze dus een uurtje om.

Ze lijken inderdaad iets hoger uitgesneden in de kootholte dan die van mij. Kan begrjipen dat jouw pony's daar inderdaad minder ruimte hebben. Sem heeft een normaal maat pootje, ze zijn breder dan de pootjes van de vorige New Foresters. Dus wat dat betreft heb ik daar persoonlijk geen last van.

Ik ga het topic van Manie even bekijken over die eventing bescherming. Maar ik ben bang dat dat soort bescherming weer zal zorgen voor wondjes en ander gespuis.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:44

Wij ook geen probleem met de warmte.
Hoe vaak gebruik je die dingen nou, max 1x per twee weken en dan een uurtje of anderhalf uur.
Het schoonmaken en drogen is langer dan het dragen..

Bij deze western dingen tapen we ze niet meer af, zit tot nu toe goed klittenband aan.
Ook zijn deze western beschermers voor de kleine pootjes van Emma beter dan de br, daar hadden
de grotere pony's geen last mee en zij wel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:05

Ik heb ze ook, alleen ik heb het idee dat ze bij mijn paarden iets afzakken... Clown
Volgens de tabellen moet ik wel de juiste maat hebben, maar naar mijn idee zijn ze dan toch wat aan de ruime kant...

Vind ze verder wel fijn, soepel maar toch wel stevig!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:10

Sjonniej schreef:
De professional Choice ken ik niet, en Google is hierbij ook niet erg verduidelijkend.
De beenbeschermers van Indra, bedoel je dan deze: http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _20004.jpg ? Persoonlijk vind ik die er niet zo plezierig uit zien kaw pasvorm.

Ik heb zelf beenbescherming van Eskadron, de Pro Dressage. Ook lekker aan de prijs, maar de enige beenbeschermer die mijn paard past. Van alle andere soorten krijgt hij wondjes en andere gekkigheid.

Over die Indra' s: die foto doet het product geen eer aan nee Boos!
Zijn gewoon reuzeslecht aangebracht en net te groot

De pasvorm is uitstekend, past aan aan het paardenbeen, maar de onderste 'flap' zeg maar dient alleen als extra afsluiter aan de ronding van de kogel, het is zeker niet de bedoeling dat die flap in de kootholte komt. En de flap moet net iets lager komen dan de rest van de beschermer, dan bedoel ik een cm, niet meer. Op die foto zie je rechts de beschermer die haast zelf tot onderaan de kootholte zakt en daarover slordig die flap geplakt.