Ik ben Nathalie, 26j. en voorheen Z-ruiter. Ik heb altijd gereden en nooit gemend!
Nu ben ik vorige zomer heeeel stom gevallen en heb toen een tussenwervelschijf beschadigd. Ben reeds geopereerd en hersteld maar rijden zit er niet meer in (is te pijnlijk en het "voelt" niet goed).
Rijpaarden zijn verkocht, maar mijn gezelschapspony Plume heb ik nog en blijft.
Het is een 8j, half arabiertje van ong. 140m met een karaktertje. Hij is steeds recreatiegereden en is zéér attent op alles! Stemhulpen zitten er goed op, maar alles kan uiteraard beter.
Nu hier komt het: aangezien ik niet meer kan rijden, wil ik graag mennen met Plume. Fysiek is hij ok en ik ook
. Ik ben dus niet gehandicapt ofzo, kan enkel geen schokken in het zadel verdragen.Ik woon zeer afgelegen en heb hier geen begeleiding. Enkele boeren hier willen Plume wel even "trainen" maar daar heb ik geen vertrouwen in.
Hoe kan ik het beste starten met hem? Ik heb nog geen wagen, dit komt binnenkort!
Ik zoek dus online begeleiding over hoe ik het beste aan de hand/longe/leidsels er de knopjes op krijg.
Ik zou hem dus graag hertrainen als menpony zodat we beiden onze hobby kunnen behouden. En ik vind het zonde als die enkel maar gelongeerd word (we spelen ook en gaan wandelen maar hij moet kunnen werken vind ik)
Bokkers die nu reageren en zeggen Zoek Professionele Begeleiding is geen optie Ik moet het zelf oplossen met gezond verstand en geduld. Andere off-topic vragen liefst via PM.
Iemand interesse om hier iets van te maken? Graag ook lectuur info; welke boeken zijn leerzaam etc? Heb online al veel info gevonden maar heb feedback nodig! Foto's kan ik steeds posten...
Bedankt, N

) Of die geschikt is weet ik niet, hij is wel slim maar misschien te speels.... Maar ja, ik heb nog niks geprobeert dus...
.
Het enige wat ik je kan aanraden is goed je gevoel te volgen, letten op de reactie van je paard, heel voorzichtig ermee om te gaan en aan de andere kant niet bang zijn en vertrouwen geven.