Eén van de opties die wij in gedachten hebben is het aanschaffen van een trailer waar dit mee kan. Even voor de duidelijkheid...voordat iedereen weer gaat roepen of ik wel besef wat voor auto daar voor moet....zo'n auto hebben we al en als er een andere komt, komt er weer zo eentje...dat lijkt me logisch...en mijn E rijbewijs heb ik ook...dus daar gaat het niet om (ik zeg het maar even...het blijft toch Bokt
)Nu heb ik een aantal dingen gezien:
trailer met koetsenframe
bredere trailer met koets voorin, paarden overdwars zie: http://www.kennisbv.nl/pages/aanhangwagen_paarden.asp en dan aanklikken Thiel en dan de info bekijken van de Mexx
langere trailer, met koets overdwars voorin (heeft Heja bijvoorbeeld)
Ik heb gehoord dat de trailers met koetsenframe erg verschillen in rijcomfort. Wij gaan namelijk ook regelmatig onder het zadel op wedstrijd en dan gaat de koets niet mee...maar wel twee paarden. Wie heeft daar ervaring mee hoe zo'n trailer dan rijdt...en hoe bevalt dat...welk merk heb je dan?
Dit is echt een prangende vraag voor ons. Ik heb van enkele gebruikers en van enkele dealers echt té uiteenlopende verhalen gehoord, variërend van: dat gaat prima...trailer ligt als een huis...tot...het is niet verstandig om er op die manier mee de weg op te gaan....
Kortom...wie heeft ervaring met één van de bovenstaande opties en wil dat met mij delen?
Wij hebben twee grote paarden (KWPN en Fries)...met koets gaat altijd alleen de Fries mee...met andere wedstrijden, soms 1 paard, soms beide.