[AR] rijvaardigheidstest theorie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenbuc

rijvaardigheidstest theorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:16

Rijvaardigheidstest
24 maart 2007
Op zaterdag 22 maart 2008 zal er op het terrein van de KNHS in Ermelo een rijvaardigheidtest voor de aangespannen sport worden afgenomen

wie weet wat ze gaan vragen ongeveer?
ik ben een beginnende menner ik ga met de tuigpaarden van stal het dames nummerrijden maar ben eignelijk een leek op het gebied.
iemand tips om zo goed mogelijk te slagen?

en wat betekene deze vereniggingen?

Lid van VTN ( Tuigpaard?)
Lid van VHN (Hackney?)
Lid van VFT (Friese?)

Echwel

Re: rijvaardigheidstest theorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:29

Even Neonlight mod van dit forum even vragen
Volgens mij weet zij er alles vanaf..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:59

Je zult inderdaad lid van de VTN moeten worden, dit is de Vereniging Tuigpaardrijders Nederland.
Wat ze met theorie vragen, ik heb geen flauw idee, 20 jaar geleden deden ze nog niet aan theorie. Misschien weet de stal waar je voor rijdt wat meer of weten hun iemand die het onlangs (vorig jaar of zo) heeft gehaald?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 19:19

heb eens nagevraagd op stal,
ze zeggen gewoon de basis dingen dus staartlepel.opzetstuk enz waarvoor dat allemaal is dubbele ijzers enz
alleen qwa kleding zou ik dan dus gewoon in een zwarte broek,schoenen,jasje enz mogen? want anders moet ik speciaal een nieuwe rok of broek aan moeten schaffen.
het paard is donkerbruin met zwarte aftekeningen.

Edit:
Zwart met witte aftekeningen
dus witte voetjes maar daar boven zwart Knipoog
foto is wel van een aantal jaren terug;)

Afbeelding

iemand tips voor de kleding?
Laatst bijgewerkt door Jenbuc op 24-02-08 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:34

Jenbuc schreef:

Dan heb je een bijzonder paard! Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:10

BlackDevils schreef:
Jenbuc schreef:

Dan heb je een bijzonder paard! Knipoog

Gewoon een doodgewone bruine dus Knipoog

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:22

mij maakt het niet uit of ie nou dood gewoon is of bijzonder zolang ie maar naar me luister en ik hem kan houden in de ring haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:51

Je moet je kleden conform de regels. Rijd je in een tweewielig rijtuig, of in een vierwielige concourswagen? Bij het laatste ben je verplicht om in een donker kostuum te rijden (en vergeet vooral niet de donkere sokken, hoed en bruine handschoenen!).
Overigens zou ik er niet voor kiezen om je rijvaardigheid te halen in een tweewielig rijtuig, maar gewoon in de vierwielige concourswagen. Mocht je toch voor de tweewieler gaan, kan een simpel donker kostuum ook wel. Moet officieel in overeenstemming met je aanspanning, en dat is niet alleen de kleur van je paard, maar ook de kleur van het rijtuig. Knipoog Maar je ziet er genoeg in zwart pak.

Afbeelding
Foto van mij in de tweewieler. Bomen en wielen van de tweewieler zijn dezelfde kleur als mijn pak, bakje waarin ik zit is zwart. Dat bordeauxrood/koetsenrood combineert ook mooi bij de kleur van de pony.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:54

Jenbuc schreef:
mij maakt het niet uit of ie nou dood gewoon is of bijzonder zolang ie maar naar me luister en ik hem kan houden in de ring haha.

Je bent optimistisch van aanleg lees ik... Haha! Haha!

Neonlight schreef:
Foto van mij in de tweewieler. Bomen en wielen van de tweewieler zijn dezelfde kleur als mijn pak, bakje waarin ik zit is zwart. Dat bordeauxrood/koetsenrood combineert ook mooi bij de kleur van de pony.
Hierbij wil ik je officieel uitnodigen om de presentatie te doen met de open dag van In Stap en Draf, Hengelo Gld. (ik ben bestuurslid) waarbij je de aanspanningen voorstelt en beschrijft! Haha! Haha!
Helaas ben ik daarbij zelf niet aanwezig, hoop bij het WK-4spannen te zitten... : P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:09

ik ga naar aller waarschijnlijkheid zaterdag 15 maart voor de rijvaardigheidstest.Dan wordt het in beilen georganiseerd.Ga gewoon in zwart pak .Moet ook nog even uitzoeken wat ik allemaal moet kunnen.Heb al een paard geregeld aangezien die van ons allemaal drachtig zijn.Volgens mij hoef je alleen te kunnen optuigen en netjes je rondjes rijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:18

Vreemd dat Beilen niet op de kalender staat. Verward
Ik zal het, als ik het niet vergeet ( Bloos ) aan de eigenaar van de hackney's waar ik mee rijd vragen. Hij is zit in de DCA, dan verwacht ik wel dat hij meer weet.

BD, als er enkel aanspanningen zoals in de aangespannen sport zijn red ik me nog wel, een victoria weet ik ook nog net, een postkoets ook, maar verder....... Ziek Tong uitsteken

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:49

kreeg net te horen dat beilen niet doorgaat.Moet toch ook de 22ste naar ermelo.