[AR] Marathon hangsysteem..!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A_n_n_e_

Marathon hangsysteem..!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:56

Hallo,
als wij een trailer kunnen betalen, dan willen we ook graag een systeem waar we de marathon wagen op kunnen zetten.
Ik weet dat je trailers hebt met zo'n voor ding (bij de trek haak)
maar ik had ook iets gezien dat je hem op de klep kon 'hangen', weten jullie wat dat is?
en of je dat op iedere trailer kan zetten?
ik hoop graag wat te horen Haha!

Napie

Re: Marathon hangsysteem..!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:08

Zo.n ding aan de klep is alleen geschikt voor lichte concourwagens en persoonlijk vind ik het ondingen. Je hebt een enorme uitzwaai van achteren en in geval van nood kan je ook niet je paard snel uitladen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:17

Toen ik de topictitel las dacht ik echt iets heel anders Haha! Haha!
Je kunt geen marathonwagen aan een trailerklep hangen, zeker niet met een ponytje op de wagen
dan wordt de kogeldruk veel te laag

edit tikfout
Laatst bijgewerkt door Echwel op 07-02-08 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:45

oke, en is er dan ook een ander systeem dat je er wel op kan zetten, zonder dat ding ervoor bij je trekhaak?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:49

Zelfs met dat ding ervoor heb je een zware auto nodig om het te trekken..
Andere oplossing 2 auto's en een aanhangwagentje

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:23

wij hebben een range rover dus die trekt het wel Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:47

Een twee-assige wagen waar je zowel paard als kar op kan zetten?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 03:11

.... Ik dacht idd ook aan iets heel anders, toen ik de titel van dit topic las Clown

Heb zelf geen ervaring met zo'n 'ophangsysteem' bij de laatklep, maar persoonlijk lijkt het mij idd 3x niets, al zou het alleen maar om de reden zijn dat je in geval van nood idd de pony('s) niet snel (genoeg) kan uitladen... Vind veiligheid bij het vervoer van paarden toch wel hét belangrijkste.

Je ziet wel veel mensen die een sulky eenvoudigweg bij het voordeurtje van de trailer vastmaken, rechtopstaand (als daar dus een aparte ruimte is, gescheiden door een evt. wand), maar met een echte 4wielige wagen is het idd een stuk lastiger.

Mij lijkt zo'n 'laadruimte' bij de trekhaak toch wel het meest ideale, maargoed, ook daar zit natuurlijk weer een redelijk groot kostenplaatje aan Lachen

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:12

Wat je zoekt heet een koetsentrailer, een gewone trailer met aan de voorkant ruimte om een koets te laden. Ze zijn er in alle soorten en maten, van heel eenvoudig tot luxe. Ze staan op Marktplaats voor 4000 à 5000 euro voor vrij nieuwe trailers. Is inderdaad duur, maar verkijk je niet op de kosten om steeds met twee auto's te rijden. Succes!

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 17:57

hmm..ja dat ding ervoor zou ik juist niet willen, want het meest wordt de trailer niet gebruikt om de menkar mee tenemen, het is meer als een eens in de zoveel tijd ergens willen rijden, en dat vind ik het geld dat je moet betalen voor zo'n koetsentrailer wel veel..maar het is niet voor mij, me vader ment Knipoog dus ik denk dat die maar niet moet zeuren en gewoon met 2 auto's( Me moeder kan dan het wagentje rijden, heeft ook BE rijbewijs) Daarom dacht ik, als het kan om hem ergens 'op te hangen' maar dat gaat niet, erachter gaan we ook niet doen..!

ik ga even verder zoeken, wat evt. ook een oplossing is Knipoog

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:17

Als het maar voor af en toe is zou ik inderdaad de marathonwagen op een aanhangwagentje meenemen. Anders zit je altijd met zo'n grote trailer. Wat misschien ook nog een optie is is een pick-up voor de marathonwagen en daarachter een gewone trailer. Ik zou hem er niet voor aanschaffen, maar misschien ken je iemand die er een heeft?