[AR] Wielen veranderen onder een menwagen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dreovic

Wielen veranderen onder een menwagen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 04:20

Ik heb een mooie recreatie menwagen op het oog Tong uitsteken
Er is één ding waar ik mijn eigen aan stoor.....en dat zijn die brede banden onder de wagen.
Het is een dichte velg met een soort autoband, hoeveel inch durf ik niet te zeggen.
Als ik andere banden zou nemen is er hoogte vrij ,zo dat ze niet tegen de wagen aan draaien.

Sorry Bloos , maar ik heb nog al wat vragen,maar de aankoop hangt hier vanaf:

-Wat is de maat (inch) van zo'n dichte velg met band ???
-Is het mogelijk om er b.v acht-spaakvelgen onder te plaatsen met smallere banden???, en dan vooral of de gaten overeen komen om de velgen vast te zetten.
-Welke maat (inch) zouden jullie pakken???
-Heeft iemand hier ervaring mee??
-En natuurlijk een goed (internet)adres die velgen en banden kan leveren???

Alvast bedankt voor jullie amtwoorden!!!
mvg, Dreovic

Napie

Re: Wielen veranderen onder een menwagen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:44

Ik heb ook een recreatiewagen gehad met autowielen. Er is vaak geen vaste maat omdat de assen vaak van een bepaald merk afkomstig zijn. Ik heb 8 spaaks wielen onder de wagen gezet. Materiaal en advies bij HCA in Klarenbeek. Het was een kwestie van de oude asstompen afslijpen en nieuwe asstompen erop lassen. Meer werk kost het om een geremde wagen om te zetten. Dan heb je een geremde asstomp nodig en moet je de remleidinge vaak ook vervangen.
Als je wagen niet hoger moet worden dan moet je dezelfde maat wielen nemen als nu. Een autoband staat ongeveer gelijk aan 17 inch

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:23

Denk niet dat je smalle spaakwielen eronder kunt zetten als het auto-assen zijn
Miss zou een foto handig zijn..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:41

Wanneer er 4-gaats velgen op liggen is het veelal mogelijk zonder de assen te veranderen er spaakwielen op te zetten. Hoogte is afhankelijk van de ruimte die je hebt bij de wagen en de hoogte van je pony/paard maar het lieft zo groot mogelijk, dat loopt het makkelijkst.
Maar wanneer je een tweedehands recreatiewagen koopt dan zijn de spaakwielen die je er onder wilt zetten vaak net zo duur als de hele kar je gekost heeft.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:24

Ik was in die tijd ruim 100 gulden kwijt. De kar heeft mij toen 1200 gulden gekost. Uiteidelijk heb ik hem een jaar later verkocht voor 1250 gulden.
Op de site van HCA iswel een prijslijst te vinden van de diverse onderdelen
Het is aan jezelf of je het de moeite waard vind of er cq gek genoeg voor bent

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:59

Ik was ook eerst van plan om andere wielen onder mijn recreatiewagen te laten zetten door de koetsenbouwer, maar heb uiteindelijk toch een marathonwagen gekocht. Volgens de bouwer was het niet veel werk, omdat dezelfde assen konden worden gebruikt. Gewoon even navraag doen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:25

Ik zie nu een fout in mijn vorige bericht: het moet zijn 1000 gulden en geen 100