[AR] Mini mix marathonwagen - ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shabbay

Mini mix marathonwagen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 09:39

Hallo

Graag zou ik ervaringen horen van gebruikers van dit type wagen. De voors- en tegens.

Afbeelding

Ik ben recreatief rijder met mini shetlanders (86 cm). Het is de bedoeling in eerste instantie de wagen te gebruiken voor enkelspan en zodra de andere pony er aan toe is in span.

Ik snap dat als volwassene (1.74, slank postuur) het misschien niet dé ideale wagen is om te zitten. Zelf denk ik dat het in combinatie met bokkussens nu goed te doen is., al moet ik het nog gaan uitproberen. Wat is zeker ga doen. Aan de andere kant is deze vanwege zijn formaat en gewicht wel goed passend bij mijn paardjes. Graag jullie mening of ervaringen daarmee.

Eventuele alternatieven hoor ik ook graag. Bedankt.

Albert

Re: Mini mix marathonwagen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:55

Het ziet er eigenlijk niet zo vertrouwenwekkend uit. Vooral die beugel om het achterwiel die aangeeft dat de as te licht is en daarmee de lagers te klein.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:54

Ik heb ze wel eens in het echt gezien, maar vond het weinig indrukwekkend. Ik zou mij pony's er niet zomaar voor zetten.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 10:58

Ik zie nu pas dat ik de verkeerde foto heb geplaatst. Het gaat om deze wagen van Voskamp Hall.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 11:00

Dennis schreef:
Ik heb ze wel eens in het echt gezien, maar vond het weinig indrukwekkend. Ik zou mij pony's er niet zomaar voor zetten.

Zomaar is inderdaad niet handig. Vandaar ervaringen gevraagd.

Maar wat vinden jullie dan wel een goed alternatief? En zou je kunnen onderbouwen waarom je het niet indrukkend vind? (indrukkend hoeft het van mij niet te zijn, degelijk, passend en veilig wel).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:20

Doodeng wagentje, als het dier een keer naar achteren slaat zit zijn poot in die open ruimte
achter het zweng.
Waarom is dat niet gewoon dicht??
Daarbij vind ik de verhoudingen een beetje zoek door dat hele
grote voorstuk

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:18

Ik wild eerst ook zoiets, maar toen ik 'm in het echt bij een vriendin zag viel íe me toch erg tegen. Ten eerste vond ik 'm heel erg klein, en ten tweede vond ik 'm absoluut niet sterk overkomen. Was achteraf toch blij dat ik niet gelijk een keuze heb gemaakt en een andere wagen heb gekocht.